Archief - MSI K8N Platinum probleem ;)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpion007

Legacy Member
ik ontvang net mijn nieuw mobo en bijhorende 3500+ , ik install alles goe enz enz. En nu begin ik es te overclocke , om te beginne zet ik mijn fsb van 200 naar 210 (wauw , wat een verschil :p). Ik save en hij start opnieuw op , ammal normaal , maar dan...


Er komt een scherm waarbij em zegt : overclocking found of zoiet, windows in safe mode opstarte press f1 , enter setup press del. Ik geraak dus NIE in windows als ik nog mer poging doe om iets te veranderen da me overclocke te make heeft :s. Heef nog iemand da ?

Heb bios 1.3

Davion

Legacy Member
héhé noobje ^^ :)

1.) reset 2 defaults (clear cmos)
2.) Flash de laatste BIOS derop (daar zulde ook moette voor clearen)
3.) ga naar u BIOS

-Zet em naar 210Mhz, volt van CPU op 1.6, ram op max 1:1 @ 2.5-4-4-6
en al u fan's vollenbak offcourse..., alst nie stabiel is HT van 800 naar 600 zetten :)

scorpion007

Legacy Member
heb net laatste bios op geflashed , cmos gedaan

en et ga nog nie :p


onderschat mij aub nie TE hard :p

troid

Legacy Member
scorpion007 zei:
heb net laatste bios op geflashed , cmos gedaan

en et ga nog nie :p


onderschat mij aub nie TE hard :p

1)CMOS clearen met behulp van het jumpertje op het mobo (staat normaal onder je laatste pci slot, zo een klein groen jumpertje, wel doen wanneer je stroom afstaat :) )
2) Wanneer je opstart constant del indrukken :D En dan alles op fail-safe zetten. Of gewoon je HT terug op 200mhz zette.

Zet je memory op agressive timings, 1T, 200mhz (ipv default, bij default zal 166mhz al clock toekenne aan je memory), 2.7 V op memory, Timings van memory: 2.5-3-3-6, CPU VID: 1.50V, CPU start up by vid of zoiets : 5%.

scorpion007

Legacy Member
nu wel ja , maar em sta op 2.21 ghz , dus standaart snelehied :p

scorpion007

Legacy Member
als ik da doen , dan geeft em weer die error :s , als ik dieop u settings zet btw , dan is men systeem zo onstabiel als de pest , als ik no mer filmke opstart , slaagt hij al vast :p

troid

Legacy Member
scorpion007 zei:
als ik da doen , dan geeft em weer die error :s , als ik dieop u settings zet btw , dan is men systeem zo onstabiel als de pest , als ik no mer filmke opstart , slaagt hij al vast :p

Wat zijn uw standaard ram timings? En op hoeveel volt staat je ram nu 2.8?

scorpion007

Legacy Member
2.7 , op een of andere manier is em 1 keer just opgestart me fsb op 220 :s , maar als ik die zelfde settings opnieuw probeer , geeft em die error weer

raaar ze moat :s

troid

Legacy Member
scorpion007 zei:
2.7 , op een of andere manier is em 1 keer just opgestart me fsb op 220 :s , maar als ik die zelfde settings opnieuw probeer , geeft em die error weer

raaar ze moat :s

Heb je al geprobeerd om je ram timings aan te passen, want crashes in windows lagen bij mij aan te strakke ram timings. Probeer is een 2.5-3-3-7 en zet je HT op 215.

scorpion007

Legacy Member
ok
tis mij gelukt :D

Load fail safe , ten ht aangepast , ten opstarte

khad geen inet

trug ner bios , en bij onboard devices stond men kaart opdisabled (da had ik eerste keer nie gezien) en geenabled , en alles macheert perfect



2.3 ghz at the moment , nu ga ik em ne ke op 220 zette , zien wa da geeft :p

Fr@gsta

Legacy Member
Laatste officieële bios is 1.3, er zijn al betere uit. Ik geraakte ook geen mhz vooruit met shipping bios.

troid

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Laatste officieële bios is 1.3, er zijn al betere uit. Ik geraakte ook geen mhz vooruit met shipping bios.

Welke bios is beter, ik zit nu ook nog me 1.3?

Troid

Gamer

Legacy Member
scorpion007 zei:
2*512 Corsair Valueselect

probleem gevonden.
ofwel verlaag je je ramspeed, ofwel koop je ander ram.

hou er rekening meer dat als je de ramsnelheid verlaagd, je een drastische vermindering van performance zal hebben.
zelfs als je die HTT nog hoger krijgt hierdoor.

TranceGod

Legacy Member
Gamer zei:
probleem gevonden.
ofwel verlaag je je ramspeed, ofwel koop je ander ram.

hou er rekening meer dat als je de ramsnelheid verlaagd, je een drastische vermindering van performance zal hebben.
zelfs als je die HTT nog hoger krijgt hierdoor.
Omg die ram gaat hier tot 223HTT :ironic:

L@TrO

Legacy Member
TranceGod zei:
Omg die ram gaat hier tot 223HTT :ironic:

das idd gene vette ;) , als je met velue ram iets wat deftig wil overclocken zal je de multi omlaagmoeten doen tot 10* ofzo en de ram op 166mhz zetten . En als je dan de Htt verhoogd moet je ervoor zorgen dat de ramspeed terug minstens op 200mhz loopt. Mja best andere ram kopen natuurlijk ... :) ( want met die value zal je nooit een hoge bandwith halen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan