EpilEpic
Legacy Member
hoj,
ik ben van plan om mijn eigen mediacenter samen te stellen nu ben ik eens alles aan het overlopen maar voor ik alles bijeen begin te rapen wil ik toch zeker zijn dat mijn concept wat klopt...
- nu wil ik ook via hdmi kunnen aansluiten op een tv bijvoorbeeld bestaan er daar kaartjes voor of moet ik werken via een videokaart
- als besturingssysteem zou ik liefst gewoon een gratis os gebruiken maar ik ben op die markt helemaal niet thuis...iemand die mij hiermee kan helpen...het zou wel handig zijn moest het een volwaardige vervanging zijn voor bv windows, zodat ik ook wel op het internet kan (voor bijv ondertitels te downloaden) en bijv docs zou kunnen lezen...voor de rest zou het enkel dienen om films mee te zien en opnemen.
voorlopig is het nog maar een concept en ik ben veel weg deze vakantie dus ik begin er wss pas in oktober aan maar dan kan ik ondertussen al stukje bij beetje materiaal verzamelen, en nog 10 keer van idee veranderen
alvast bedankt voor de hulp en de tips (want die zijn allemaal zeer welkom)
ik ben van plan om mijn eigen mediacenter samen te stellen nu ben ik eens alles aan het overlopen maar voor ik alles bijeen begin te rapen wil ik toch zeker zijn dat mijn concept wat klopt...
- smalle case (ik twijfel nog tussen een cubecase of een HTPC case)
- kleine voeding
- basic moederbord
- basic processor
- tv kaart (zodat kabel alsook analoge videocamera kan worden aangesloten)
- een hele hoop opslagcapaciteit
- geheugen
- optische drive (wss blu-ray)
- front panel met cardreader
- wireless netwerkkaart
- nu wil ik ook via hdmi kunnen aansluiten op een tv bijvoorbeeld bestaan er daar kaartjes voor of moet ik werken via een videokaart
- als besturingssysteem zou ik liefst gewoon een gratis os gebruiken maar ik ben op die markt helemaal niet thuis...iemand die mij hiermee kan helpen...het zou wel handig zijn moest het een volwaardige vervanging zijn voor bv windows, zodat ik ook wel op het internet kan (voor bijv ondertitels te downloaden) en bijv docs zou kunnen lezen...voor de rest zou het enkel dienen om films mee te zien en opnemen.
voorlopig is het nog maar een concept en ik ben veel weg deze vakantie dus ik begin er wss pas in oktober aan maar dan kan ik ondertussen al stukje bij beetje materiaal verzamelen, en nog 10 keer van idee veranderen

alvast bedankt voor de hulp en de tips (want die zijn allemaal zeer welkom)

dat is al behoorlijk wat opslag. Zijn dus 5 hdd's + 1 voor het os. 
