Pedroo
Legacy Member
Ik hoor dikwijls (bij zwaardere belasting) een piepend, "ratelend" geluidje. Sommige mensen noemen dit op forums "mechanisch gepiep". Het komt van men videokaart, waar ik zeer zeker van ben (heb goed geluisterd). Wat de meesten denken wat het is, maar wat het NIET is bij mij
- waarschuwingsbiepjes van het moederbord
- piepen van men boxen
- men voeding die te licht is (Cooler Master 620M)
- piepen van versleten lagertjes in m'n fans ofzo...
- te warme videokaart, wordt gekoelt met Artic Twin Turbo en wordt tijdens 'gamen' niet hoger dan 60°C + cpu tijdens gamen niet hoger dan 55°C
Als ik bv GTA4 speel, is het duidelijk te horen, maar wat erg vreemd is; als ik scroll in het menu hoor je da 'piepgeluidje meevolgen' op het tempo waarop ik scroll. Het klinkt misschien absurd, maar het is wel werkelijk zo... Vanaf ik GTA afsluit, is het ineens een pak minder en/of stiller.
Nu is de vraag, weet er iemand wat dit wil zeggen? Gaat men videokaart het begeven? Indien iemand hier écht een pro in is, en zou willen, mag die altijd eens binnenspringen (indien gewild natuurlijk he, pc-kenners ondereen
)
Plz help!
ad:
komaan, niemand? Ben echt benieuwd wat dit is...
- waarschuwingsbiepjes van het moederbord
- piepen van men boxen
- men voeding die te licht is (Cooler Master 620M)
- piepen van versleten lagertjes in m'n fans ofzo...
- te warme videokaart, wordt gekoelt met Artic Twin Turbo en wordt tijdens 'gamen' niet hoger dan 60°C + cpu tijdens gamen niet hoger dan 55°C
Als ik bv GTA4 speel, is het duidelijk te horen, maar wat erg vreemd is; als ik scroll in het menu hoor je da 'piepgeluidje meevolgen' op het tempo waarop ik scroll. Het klinkt misschien absurd, maar het is wel werkelijk zo... Vanaf ik GTA afsluit, is het ineens een pak minder en/of stiller.
Nu is de vraag, weet er iemand wat dit wil zeggen? Gaat men videokaart het begeven? Indien iemand hier écht een pro in is, en zou willen, mag die altijd eens binnenspringen (indien gewild natuurlijk he, pc-kenners ondereen
)Plz help!
ad:komaan, niemand? Ben echt benieuwd wat dit is...
(niet voor die reden), maar het heeft nooit iets geholpen
Het heeft echt iets met elektriciteit te maken. Het lijkt alsof de voeding veeeeel te zwak is, wat ik ten sterkste betwijfel 




bv zwaar spel opstarten, de reclame menu's doen soms 500 fps, kan je chekken met fraps aan, mss zo eens zien 
