Archief - Marvel Bios No HDD detected

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Ik ben hier nog eens ^^
Alles werkt dus perfect, alleen, als ik mijn pc opstart krijg ik altijd dit voor enkele seconden:

http://i45.tinypic.com/11a99qs.jpg

Niet dat mijn pc er minder door werkt, maar ik vind het gewoon een irritant scherm (waarbij hij voordien gewoon Asus bios toonde, en direct opstartte).

Ik heb eens gekeken voor Marvel Driver, dat geïnstalleerd, maar doet niet bijster veel. Ik vind ook nergens in bios een manier om Marvel uit te schakelen. Heb wel ergens staan SATA: disable, DCI, DHCI(ofzoiets, je weet wel wat ik bedoel) en RAID.

Iemand een ideetje? Bedankt!

mdgf

Legacy Member
Staat quickboot (of quickstart of fastboot of instantboot of hoe het ook noemt) nog aan?

Ik betwijfel of je die marvell controller gaat kunnen afzetten.

Hungry®

Legacy Member
beteft de E sata driver/pata driver, hangt er geen e sata schijf aan of is er geen PATA aangesloten op de IDE controller dan krijg je dit bericht.
Kan je de Marvell in BIOS niet uitschakelen? Of E sata?

waffel

Legacy Member
mdgf zei:
Staat quickboot (of quickstart of fastboot of instantboot of hoe het ook noemt) nog aan?

Ik betwijfel of je die marvell controller gaat kunnen afzetten.

Waar kan ik dat zien? Ik heb heel men BIOS overlopen, en nergens heb ik die vier termen zien staan. Op de hoofdpagina staat vanonder wel M4 als eerste boot, en CDr als tweede. (Ik neem aan dat dit de auto boots zijn)

waffel

Legacy Member
asus p8p67

Het vreemde is gewoon dat ik dit voordien niet had, plotseling bij het opstarten kreeg ik dan na het Asus bios menu, een Marvel menu die mij dan dus vertelt dat er geen HDD is.

Het is niet zo erg he, maar gewoon vervelend. Moest dit niet opgelost raken, so be it. Maar zou erg handig zijn moest dit niet meer tevoorschijn komen natuurlijk ^^


Zou het helpen moest ik mijn HDD eens in een andere ingang steken? (ik heb 2ingangen in iets blauws, die nu beide bezet zijn door mijn HDD en CDVDdinges en twee witte ingangen, waarvan eentje genomen door mijn SSD)

Hungry®

Legacy Member
djeezes, dat is precies een cockpit van een Formule1. :eek:
Probeer eens in de flap: Advanced Mode de Marvel Storage OPROM op disable te zetten.
Daar hangt toch geen apparaat aan. Opslaan....

Boot dan en probeer.

waffel

Legacy Member
Hungry® zei:
Probeer eens in de flap: Advanced Mode de Marvel Storage OPROM op disable te zetten.
Daar hangt toch geen apparaat aan. Opslaan....

In de flap? Saywut? :p

Hungry®

Legacy Member
als de menu oppopt als je in BIOS komt.....klik dan uiterst rechts bovenaan op de knop Exit/advanced mode en kies dan in de menu die je krijgt voor Advanced mode.
Je komt dan op het menu dat ik daarjuist vermeldde. Doe dan wat ik schreef.

waffel

Legacy Member
Hungry® zei:
als de menu oppopt als je in BIOS komt.....klik dan uiterst rechts bovenaan op de knop Exit/advanced mode en kies dan in de menu die je krijgt voor Advanced mode.
Je komt dan op het menu dat ik daarjuist vermeldde. Doe dan wat ik schreef.

Excuseer, ik dacht eventjes dat je met "flap", de moederbord zelf bedoelde. Ik heb dus gedaan wat je zei, en het werkt. Dat ik dat dan weer niet zie staan heb... Heel erg bedankt.

En los van dit probleem, ik heb mijn 32bit w7 naar 64bit gebracht (voor mensen die mijn vorig hdd probleem thread lazen) :woohoo:

Nu zou ik normaal gezien geen problemen meer mogen hebben, duizend maal dank!

Hungry®

Legacy Member
lijkt me een modern en gesofisticeerde machine te zijn, k sta precies wat achter met mijn hardware. :D

Lees de manual eens grondig, t is de moeite. Sukses en graag gedaan.

mdgf

Legacy Member
EFI is de toekomst hé makker, wie gebruikt er nu nog BIOS? :D

Zou het helpen moest ik mijn HDD eens in een andere ingang steken? (ik heb 2ingangen in iets blauws, die nu beide bezet zijn door mijn HDD en CDVDdinges en twee witte ingangen, waarvan eentje genomen door mijn SSD)
Blauw rechts = marvel SataIII, grijs = intel sata III en blauw links = 4x Intel SataII.

waffel

Legacy Member
Ah zo ja, makes sense gezien die SATA dingstjes met kleur in dat menu :)

Zeg, mijn Asus staat nu op "normal", dat kan je zo kiezen op de hoofdpagina van je bios. Als ik dat nu eens op dat derde zet (de naam ontglipt me nu), op hoge prestatie, wat gebeurt er dan? Daarmee bedoel ik, wat is het nut van op normal te zetten als je op hoge prestatie kan zetten?

Hungry®

Legacy Member
AI tweaker menu?
Ik heb daarjuist vanop ASUS de manual afgehaald, en via Acrobat reader X gelezen. Het voordeel van een afgeladen versie is dat je links de bladwijzers kan zien en rechts de inhoud. Het heeft als voordeel dat je een beter overzicht hebt van de structuur, zeker wat betreft de BIOS instellingen (EFI is een programmatie om de BIOS EPROM te lezen dacht ik).

Misschien zou het handig zijn dat je die manual ook aflaadt en rustig bekijkt alvorens je experimenteert. Zoek ook op voorhand de specs op van cpu en van het geheugen op diverse sites en noteer de snelheden(voltages etc) die ze aankunnen.
Pas dan rustig alles één voor één aan via de menu die je kiest. Op die manier leer je het meeste en kan je altijd terug mocht er een setting verkeerd zijn.

waffel

Legacy Member
Hungry® zei:
AI teaker menu?
Ik heb daarjuist vanop ASUS de manual afgehaald, en via Acrobat reader 10X gelezen. Het voordeel van een afgeladen versie is dat je links de bladwijzers kan zien en rechts de inhoud. Het heeft als voordeel dat je een beter overzicht hebt van de structuur, zeker wat betreft de BIOS instellingen (EFI is een programmatie om de BIOS EPROM te lezen dacht ik).

Misschien zou het handig zijn dat je die manual ook aflaadt en rustig bekijkt alvorens je experimenteert. Zoek ook op voorhand de specs op van cpu en van het geheugen op diverse sites en noteer de snelheden die ze aankunnen.
Pas dan rustig alles één voor één aan via de menu die je kiest. Op die manier leer je het meeste en kan je altijd terug mocht er een setting verkeerd zijn.

Jeps, zal ik doen. Ik heb de manual eens uitgehaald, maar weinig uitleg soms. Via adobe eens proberen.

The optimal mode will run the auto tuner and oc your system for you.

Zal ik wel eens aandoen op de dag dat ik men pc zie zweten of zo.


Hij scoort trouwens 7,6 (cpu) en 7,9 voor de rest op de windows meter. Hoeveel is het maximum?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan