Archief - Low budget pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InThaHouse

Legacy Member
ik zou een lowbudget pc willen kopen , vooral om te gamen, surfen ed niet, want ik heb een dial-up verbinding ...

Zou ik gaan voor amd of pentium?

budget = +- 650€ zonder monitor, toetsenbord/muis

troid

Legacy Member
Iets van een:
cpu: amd64 3000+ +-160 EUR
mobo: ASUS A8N SLI +- 160EUR
graka: 6600GT PCI-E +- 190 EUR
hdd: MAXTOR 40 GB +- 43 EUR
memory: corsair value select 512MB DDR +- 90 EUR
Ok nu zit ik al rond jouw budget: 643 EUR

Er moet nog een kast bijkomen en voeding ik raad een antec sonata aan van +- 110 EUR

MSS een paar onderdelen hier op het telenet forum zoeken zoals: memory en case en voeding.

Dit is echt het minimum voor een goede game pc.

InThaHouse

Legacy Member
mmm, low budget : een moederbord van 160€ ??? Dan neem ik wil een betere videokaart of extra gehuegen. wat voeding betreft heb ik andere bronnen.

troid

Legacy Member
InThaHouse zei:
mmm, low budget : een moederbord van 160€ ??? Dan neem ik wil een betere videokaart of extra gehuegen. wat voeding betreft heb ik andere bronnen.

Srry maar 160eur is niet veel voor een degelijk moederbord.

InThaHouse

Legacy Member
maar zou ik dat dan beter niet investeren in een beter videokaart? En is die 3000+ goed of beter gaan voor 3200 ? (754 of 939 ? )

troid

Legacy Member
InThaHouse zei:
maar zou ik dat dan beter niet investeren in een beter videokaart? En is die 3000+ goed of beter gaan voor 3200 ? (754 of 939 ? )

Die 6600GT is een goede videokaart, het moederbord is iets duurder omdat het pas nieuw is. Het ondersteunt PCI-E en heeft een nForce4 chipset. Als je nog iets meer geld hebt zou ik toch voor een 3200+ gaan, maar die 3000+ is ook zeer goed. Denk er wel aan dat je dan een socket 939 3000+ moet vragen.

Morpheus

Legacy Member
160€ voor een mobo in een budget pc is zot...
Koop een moboke van +-70 tot 100€ max...
en investeer de rest in cpu of vga

succes

The_Christ

Legacy Member
6600GT- FX5900XT wat is het verschil???
kwa prijs is het bijna niets van verschil

[NeO]-mtr

Legacy Member
6600GT is véél beter dan een FX5900XT.
Laat u niet misleiden door de prijs. ;)

apriliars50

Legacy Member
The_Christ zei:
6600GT- FX5900XT wat is het verschil???
kwa prijs is het bijna niets van verschil
6600GT is beter

*EDIT* 650€ voor ne pc om te gamen (zonder monitor TB/muis) da gaat niet. Toch niet als ge daar een tijdje mee wilt voortkunne en ik veronderstel da dat het geval is ...

The_Christ

Legacy Member
hmm, ik heb de FX5900XT ben er toch blij mee....
runt alles op medium farcry incl! Doom ging zelf op high dus
tgaat toch nog???

apriliars50

Legacy Member
The_Christ zei:
hmm, ik heb de FX5900XT ben er toch blij mee....
runt alles op medium farcry incl! Doom ging zelf op high dus
tgaat toch nog???

Ja ma 6600GT is wel wa beter als de 5900XT ...
Ge zou goe zot moete zijn om nu nog ne 5900XT te kope

sluysen

Legacy Member
metreox zei:
Iets van een:
cpu: amd64 3000+ +-160 EUR
mobo: ASUS A8N SLI +- 160EUR
graka: 6600GT PCI-E +- 190 EUR
hdd: MAXTOR 40 GB +- 43 EUR
memory: corsair value select 512MB DDR +- 90 EUR
Ok nu zit ik al rond jouw budget: 643 EUR

Er moet nog een kast bijkomen en voeding ik raad een antec sonata aan van +- 110 EUR

MSS een paar onderdelen hier op het telenet forum zoeken zoals: memory en case en voeding.

Dit is echt het minimum voor een goede game pc.


ik ben van plan om ook zo iets in die aard te kopen, maar enkel heb ik al een graka (radeon 9800 waar ik wel nog weg mee kan to da ik geld heb voor 6600GT of beter X800XT ofzo)

Exit

Legacy Member
degelijk mobo is aangeraden, kan er later nog wa geupgrade worden.
anders zit ge vast aan het mobo

stormsman

Legacy Member
ik gen ook ne nieve pc kopen. ma ikke laat diene samenstellen. en nu is men vraag zow ik toe komen met een 300 watt voeding voor
AMD Athlon64 3000+ Boxed Sckt939
MSI K8N Nforce3 Neo2 Platinum
Corsair DDR 512MB PC 3200 (1024 MB)
Maxtor 80GB 8MB 7200rpm
Asus DVD 16/48 Black Retail
Floppy Drive 1.44 Black
Aopen 6600 DV 256Mb PCI-X

Daikatana

Legacy Member
wa da metreox zei is goe toch allessinds mobo da mobo ouden, dan kan ie later nog wa investeren derin

Lan

Legacy Member
Sorry hoor, maar een nforce4 SLI mobo is een TOP mobo, niks voor een low budget game-pc.

Hofline:
- QF50C kast + voeding: 50 €
- XFX 6600GT AGP: 219 €
- Asus K8V-X mobo S754: 81 €
- AMD64-3000: 149 €
- corsair value 512mb DDR400: 92 €
- 40gig hdd: 44 €
- DVD speler: 25 €

Totaal: 660 €

Heel schoon pc'ke voor die prijs. Kan alle huidige games goed tot zeer goed draaien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan