vento
Legacy Member
Hallo,
ik heb gezien dat er al redelijk wat threads zijn over cpu-temperaturen, maar heb nergens echt gevonden wat ik precies zocht dus heb ik besloten nog een thread te openen.
Al gedurende een half jaar lopen de temperaturen van de cpu in mijn laptop behoorlijk op. Wanneer ik gewoon licht gebruik maak van de computer (gewoon wat muziek luisteren en ondertussen wat op internet surfen), lopen de temperaturen makkelijk op tot 85-90° C. Wanneer ik wat game lopen de temperaturen op tot rond de 94° C, wat over het algemeen even later uitloopt op de laptop die afsluit omdat de maximum cpu-temperatuur bereikt wordt.
De laptop uiteen halen en stofvrij maken zou waarschijnlijk al verschil maken, maar het is een erg vervelend model om terug in elkaar te krijgen.
De laptop in kwestie is een HP Pavilion dv5 die draait op een Amd Turion X2 Dual-core 2,1 Ghz. Heb hier en daar al gelezen dat er redelijk wat koelingsproblemen zijn geweest met die reeks, maar de laptop is al niet meer in garrantie.
Nu is mijn vraag of dat echt schadelijk is voor mijn systeem? Vervelend is het in ieder geval, maar dat is nog het minste...
Groeten
ik heb gezien dat er al redelijk wat threads zijn over cpu-temperaturen, maar heb nergens echt gevonden wat ik precies zocht dus heb ik besloten nog een thread te openen.
Al gedurende een half jaar lopen de temperaturen van de cpu in mijn laptop behoorlijk op. Wanneer ik gewoon licht gebruik maak van de computer (gewoon wat muziek luisteren en ondertussen wat op internet surfen), lopen de temperaturen makkelijk op tot 85-90° C. Wanneer ik wat game lopen de temperaturen op tot rond de 94° C, wat over het algemeen even later uitloopt op de laptop die afsluit omdat de maximum cpu-temperatuur bereikt wordt.
De laptop uiteen halen en stofvrij maken zou waarschijnlijk al verschil maken, maar het is een erg vervelend model om terug in elkaar te krijgen.
De laptop in kwestie is een HP Pavilion dv5 die draait op een Amd Turion X2 Dual-core 2,1 Ghz. Heb hier en daar al gelezen dat er redelijk wat koelingsproblemen zijn geweest met die reeks, maar de laptop is al niet meer in garrantie.
Nu is mijn vraag of dat echt schadelijk is voor mijn systeem? Vervelend is het in ieder geval, maar dat is nog het minste...
Groeten
zou normaal al wat moeten helpen toch