Archief - Kloksnelheid = Naarde Klote

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenis

Legacy Member
ok ik heb dat geprobeerd maar pc valt toch steeds uit als ik iets save dus dat heeft geen nut

Kenis

Legacy Member
weet hier nu totaal niemand raad mee aan de voeding ligt het niet
dat is zowiezo zeker
maar die bios :S

PJ_9911

Legacy Member
weird, heb nen 1800+ en alsk zware dingen doe gaat de kloksnelheid ook ietske naar beneden maar toch niet zoveel!! Kben een echte pro-AMD'er maar volgens mij is intel meer kwalitatiever..:(

Desertfish_88

Legacy Member
iemand die da'k ken heeft da ook ooit eens gehad... ze hebben hem een nieuwe processor gegeven en alles was in orde... (houdt de doos van uw cpu al maar gereed om hem terug te sturen dus)

tis nie echt 'hulp' maar volgens mij is uwe cpu gewoon "kapot"...

P.S. probeer eens de schroefjes van je mobo losser te zetten (dit heeft bij mij al eindeloos veel problemen opgelost)

Kenis

Legacy Member
schroefjes helpt niet en hoelang heeft die jong moeten wachten op nieuwe processor

apa

Legacy Member
Stijneman zei:
1) wat doet cool 'n quiet ?
2) in mijn bios staat het, wel disabled, ik heb sempron 3100+

C&Q is een technologie waarmee de processor zijn eigen multiplier verlaagt. Op een lagere kloksnelheid kan de processor draaien op een lagere voltage, dus ook die gaat dan omlaag. Gevolg is dat de processor minder verbruikt en dus minder warm wordt.

Een bijkomend gevolg is echter ook dat je niet zo makkelijk kan oc'en: de cpu past immers zijn eigen multiplier aan. Als je de multiplier had verlaagd om te oc'en, dan zal die met c&q terug veranderd worden. Had je de VCore aangepast, dan zal ook die gewijzigd worden. Dus als je wil oc'en, dan kan je best C&Q afzetten.

Dit gebeurt allemaal automatisch. Je moet daarvoor C&Q aanzetten in je BIOS. Daarna moet je de AMD processor driver installeren onder Windows. En als laatste moet je ook het power-profiel "minimal power management" selecteren in Windows.

Heeft je CPU meer kracht nodig, dan zal die zeer snel terug overschakelen op een hogere kloksnelheid. Is de hele power van de cpu niet nodig, dan schakelt die terug.

Stijneman

Legacy Member
achzo, maar ge moet A64 hebbe daarvoor dus menne semrpon zal da ni kunne, maar ja ik game toch alleen maar dus ist best da die optimaal en dus ook snel blijft draaien he :p

ik heb wel hoge temps vind ik, 45 stressed, standaard cooler, op vorige pc die ik had oc'ed tot 1831 mhz had ik 43 stressed, en standaard 40 stressed

mss zoeken naar betere cooler ? of koelblok ? watercooling = not option, te duur :sad:

Conqie

Legacy Member
PJ_9911 zei:
weird, heb nen 1800+ en alsk zware dingen doe gaat de kloksnelheid ook ietske naar beneden maar toch niet zoveel!! Kben een echte pro-AMD'er maar volgens mij is intel meer kwalitatiever..:(
da heeft dus niks me amd te make e

Stijneman

Legacy Member
idd, ff nieve drivers mobo installed si, maar ethernet dinges wilt nog altij ni installe, ik krijg nen error dan :sad:

Canniball

Legacy Member
kheb da zelfde probleem eens gehad na ik men draden enzo wou wegsteke (voor bester airflow)
ik propte die drade maar overal tusse enzo en toenk ik pc opzette bleef die oek hand na een 1-2 tal seconden.
Gewoon alles draden uitgetrokken en alles trug opnieuw in elkaar gestoken.
en beste elke onderdeel op verschillende spanningsdraad...
toen werkte men pc wel :s
vreemd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan