Archief - Kloksnelheid = Naarde Klote

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenis

Legacy Member
ja ik heb dus dik probleem vrees ik
mijn kloksnelheid is normaal 2.0
maar opeens is het 1.05 geworden

en als ik dus naar bios ga en dan FSB op 166 ofzo zet dan reboot pc
en crasht hem na 2 sec

maakt niet uit naar wat ik verander blijft maar crashen!!!!

HELP = WELCOME

Conqie

Legacy Member
iets bijgestoke in uw pc ,zoda uw voeding het nimeer kan trekken?

de fitnessbonk

Legacy Member
Uw voltages wat hoger zetten.

Ik heb ook een 3000+ xp en die cracht direct op standaard voltages op een abit nf7-s2g.

Kenis

Legacy Member
bah helpt dus niks
clear cmos helpt niet
flash bios helpt niet
update bios helpt niet
restore default helpt niet
als ik iets verander in bios en save&exit dan reboot pc
en 1 sec en pc crasht ^^
DIKKE KUT PC IS DIT

apa

Legacy Member
1,05? Da's vreemd... Als je mobo denkt dat je systeem onstabiel is, dan zet die gewoonlijk de FSB op 100 MHz. De XP 3000+ heeft standaard een multiplier van 13x. Dat zou betekenen dat je kloksnelheid zou moeten terugvallen naar 1,3 GHz en niet 1,05 GHz. En de normale kloksnelheid van een 3000+ is 2167 MHz...

Volgens mij heb je eerder een Sempron 3000+: die heeft een multiplier van 12x en een standaard FSB van 166 MHz voor 2 GHz...

Controlleer je hele BIOS eens en let vooral op volgende zaken:

  • Staat je multiplier correct op 13x?
  • De FSB van je CPU is 166 MHz he; heb je toevallig niet geprobeerd die op 333 MHz te zetten (dat zal dan immers zeker niet lukken).
  • Staat de VCore spanning nog correct? Normaalgezien 1,65 Volt.

Hoe lang heb je die PC al? Draaide die vroeger correct op 2 GHz? Ben je zeker dat je BIOS die CPU correct herkent?

Hier kan je nakijken welk BIOS je nodig hebt voor jouw CPU. Voor de Sempron 3000+ heb je BIOS versie 1006 of recenter nodig. Op de download-pagina van je mobo kan je de BIOS'en vinden.

Sander H

Legacy Member
controleer is of al uw koelers nog goed draaien, mss da hem op 2 GHz te warm wordt door een kapotte koeler en uw mobo daar een beveiliging tegen heeft
als al uw koelers normaal draaien:
verhoog de VCore een scheet (0,05 V ?) en zie oft helpt (alleen als uw temps goed zijn)
alst nie helpt:
zet uw VCore trug normaal en verhoog uw VDimm is wa (0,1 V ofzo) en zie oft helpt
ge kunt ook proberen uw timings is wa losser te zetten (wa verhogen, dunno wa ram ge hebt en wa timings, nog wa meer info zou handig zijn ;))
als de temp van uw mobo nie te hoog is, kunt ge mss de spanning op uwe NB is wa verhogen, alst nie helpt die spanning ook trug normaal zetten

wordt uw voeding toevallig nie abnormaal warm? controleer uw lijnen van uw voeding is, vooral 3,3V, 5V en 12V (12V is belangrijk voor stabiliteit, te weinig kan crashes veroorzaken)

op meer kan ik atm nie komen, ma als mij nog iets tebinnen schiet ... :)

@ apa
alsk mij nie vergis is der ook ne AXP 3000+ met FSB 200 MHz, die zou wel als multi 10,5 kunnen hebben

Kenis

Legacy Member
Veld Waarde
CPU-Eigenschappen
CPU Type AMD Athlon XP-A
CPU Aanduiding Barton
CPU stepping A2
CPUID CPU Naam AMD Athlon(tm)
CPUID Revisie 000006A0h

CPU snelheid
CPU Klok 1049.97 MHz
CPU Multiplier 10.5x
CPU FSB 100.00 MHz in bios geeft ie 200 aan
Geheugenbus 133.33 MHz

CPU Cache
L1 Code Cache 64 KB
L1 Data-cache 64 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, Full-Speed)

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 63-0705-000002-00101111-092404-KT880$A0008705_BIOS Date: 09/24/04 16:10:38 Ver: 08.
Moederbordnaam Asus A7V880 (5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset VIA Apollo KT880
Geheugeninstellingen 2.5-5-5-9 (CL-RCD-RP-RAS)
Command Rate (CR) 2T

SPD Geheugenmodules
DIMM1: Infineon 64D64320GU5B 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)
DIMM3: Infineon 64D64320GU5B 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

BIOS Eigenschappen
Datum Systeem BIOS 09/24/04
Datum Video BIOS 10/21/03
DMI BIOS Versie 1007.005

Grafische Processor Eigenschappen
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Video kaart nVIDIA GeForce FX 5600 XT
GPU Codename NV31XT (AGP 8x 10DE / 0314, Rev A1)
GPU Kloksnelheid 234 Mhz
Geheugenklok 199 Mhz

Sensoreigenschappen
Tsystem 30 °C (86 °F)
Tcpu 41 °C (106 °F)
Fcpu 2596 RPM
Vcore 1.73 V
Vio 3.34 V

Kenis

Legacy Member
probleem is ook dat als ik iets save in bios de pc reboot en dan onmiddelijk uitvalt dus kan haast niks veranderen

stormsman

Legacy Member
ik zow (als het mijn pc was) drect formateren en zien wa da da geeft.
dan zijn normaal de settings trug normaal, en gaad je pc weer normaal.
ik doe da altij as er iets schild aan mijne pc.

$anka

Legacy Member
mja das eigenlijk de noob oplossing (n/o he), want als het probleem zich elke keer voordoet na een bepaalde periode dan moete weer formateren, en zo blijfde bezig

ge moet de oorzaak vant probleem vinden, ne format kan soms wel nuttig zijn, ma dan wel bij pc's die volledig fucked up zijn

Attila

Legacy Member
een format en FSB gaat duidelijk helpen...
Het is in de bios dat er iets fout wordt doorgegeven, na de bios komt de HD met uw OS.
Dus hd en bios hangen niet samen.
Het kan wel zijn dat u fsb omlaag kan gaan door os, maar dan werkte met software programma's en betwijfel dat dit bij XP(cpu) al was.

Zoals apa al zei, u FSB moet op 166 staan.
Die 200 dat je zegt zal u Bus speed zijn = FSBx2. U FSB is 100 dus bus speed is 200 klopt.
Probeer eerst keer u FSB naar 166 te zetten, lukt dit en je bent zeker dat het een 3000+ is, pas dan u multiplier ook aan. Dat zou normaal gezien u probleem zijn.
U Vcore staat eigenlijk wel hoog, kan foute aflezing zijn moet je in u bios keer checken. Als die daar op 1.65V sta is het in orde.
Probeer dit eerst uit en zie of dit u probleem miss fixed

Kenis

Legacy Member
maar ik zei toch dat als ik iets eender wat save in bios me pc crasht
kheb nieuwe voeding gehaald miss dat daaar het prbleem aan zou zijn
maar dat was het dus niet maar nu denk ik eerder gezegt mijn ram dat fucked up is.

Geheugeninstellingen 2.5-5-5-9 (CL-RCD-RP-RAS) zo staat ie in bios
maar die is niet het zelfde als een van deze
@ 200 Mhz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 Mhz 2.0-2-2-6 (CL-RCD-RP-RAS)

kheb het opgezcoht op google met dit resultaat
mijn ram = 166 Mhz en timings zijn: 2.5-3-3-7

Sander H

Legacy Member
volgens mij moet uwe FSB op 200 MHz staan (Bus speed 400 MHz)
als ge hem op 166 MHz zet:
10,5*166 MHz = 1750 MHz -> te traag voor ne 3000+, ne 2800+ loopt al op 12,5*166 MHz
hij heeft de versie met FSB 200 MHz
10,5*200 MHz = 2100 MHz -> klopt, ne 3200+ loopt op 11*200 MHz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan