Archief - Is het nForce 4 mobo feitelijk al ergens verkrijgbaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

triangle

Legacy Member
triangle zei:
Miss een domme vraag maar kunt ge als dual core AMD's uitkomen die op dees mobo (A8N-SLI Deluxe) effectief draaien? Dual core is socket 939 ok, ma wat me de fsb en bios enzo?

Greetz

:sad:

Sacristar

Legacy Member
mits bios update gaan die dual core ondersteunen ja.

ik heb nu nog es geen enkele maar dan ook geen enkele review gezien waarbij ze die kaarten in SLI overclocken eh... fishy? yezz!

btw, netsquare heeft ze ook staan ;)

apa

Legacy Member
triangle zei:
Miss een domme vraag maar kunt ge als dual core AMD's uitkomen die op dees mobo (A8N-SLI Deluxe) effectief draaien? Dual core is socket 939 ok, ma wat me de fsb en bios enzo?

AMD is van plan een andere socket te gebruiken voor de dual-core processoren. Aanvankelijk werd gesproken over een Socket 1207, maar na de vele sockets die AMD dit jaar reeds gebruikt heeft, zijn de mobo-fabrikanten daar niet zo happig om. Daarom denkt AMD nu voor een Socket941 of een Socket942... Dat is wel een verschillend aantal dan nu (Socket939), maar het board-design moet er niet voor worden aangepast; die cpu's zullen echter niet passen op Socket939-borden.

Erg is dat niet denk ik... de eerste dual-core desktop processoren van AMD komen ten vroegste eind 2005 op de markt en waarschijnlijker zal dat 2006 worden.

Verder ben ik niet zo zot van dual-core processoren voor de desktop. Het zijn eigenlijk niets anders dan dual-processor systemen en daarvan is al langer geweten dat het niet veel performancewinst levert voor desktop-gebruik.

Hier kan je het allemaal nog eens nalezen...

kakakaka

Legacy Member
Die 6 winkels... als ik er eentje van bestel , gaan ze die dan wel kunne krijgen want
bij dien comtech staat er pas 31 januari bij...
en...
Door de grote intresse is deze inderdaad nog pre-order, onze leverancier verwacht deze ten vroegste eind deze week binnen te komen.

Met vriendelijke groeten,

DESCOM - Computer services


Als er iemand zo 1 al heeft besteld bij die winkels , kun je mij aub dan laten weten dewelke ,dat ik zo een beetje zeker ben?
Thx in advance :)

triangle

Legacy Member
Jer, Kristos en Apa,

merci vo de info!

Ma amd kan da toch ni maken om weeeral van socket te veranderen?

En iemand op dit forum zei dat dual core d'office 939 ging worden, terwijl in jullie artikel stond " amd is "concidering" socket 491...

Ik denk dak is een mailke ga doen nr asus ;)

Greetz

peter79

Legacy Member
als ge 939 pins nodig hebt, hoe kan je dan 2 cores bedienen met 491pinnekes? dikke BS

AMD heeft net bevestigd dat dual core opterons zullen passen in bestaande S940 bordjes, na een bios update. S939 is identiek aan S940 naast het feit dat S940 dual / quad / octaconfigs kan gebruiken. Dus ik zie geen enkele reden voor een socket change

btw, klagen over socket changes, doe dat maar bij intel, die veranderen veel frequenter + hun dual core zal wel op een andere socket zitten , ze kunnen niet anders

jer

Legacy Member
http://www.netsquare.be/indexlayout.php

A8N-SLI & A8N-SLI Deluxe
Door een foutje van de leverancier hebben wij u vorige week de verkeerde informatie gegeven over de leverbaarheid van deze moederborden. Daar de moederborden pas op 13/12 in het regionaal verdeelcentrum aankomen verwachten wij ze niet deze maar, in principe, eind volgende week.

apa

Legacy Member
peter79 zei:
als ge 939 pins nodig hebt, hoe kan je dan 2 cores bedienen met 491pinnekes? dikke BS

Da's een typo... Als je het artikel zou gelezen hebben waarnaar ik refereerde, dan had je geweten dat triangle 941 bedoelde.

peter79 zei:
AMD heeft net bevestigd dat dual core opterons zullen passen in bestaande S940 bordjes, na een bios update. S939 is identiek aan S940 naast het feit dat S940 dual / quad / octaconfigs kan gebruiken. Dus ik zie geen enkele reden voor een socket change

Ik wel: marketing... Of ze het nu werkelijk gaan doen of niet is weer wat anders. En AMD heeft dat inderdaad gezegd voor de Opteron, maar niet voor de Athlon64. Het kan ook zijn dat die Socket 941 of 942 pas met de Athlon64's met DDR2 zullen verschijnen...

peter79

Legacy Member
ze verdienen niets aan een socketchange e, alleen de chipsetfabrikanten. AMD is dat niet, intel wel, daardoor zie je bij intel om de zoveel maanden nieuwe socket, terwijl AMD jaren bij socket A is gebleven

Kenshi

Legacy Member
-=[ZaBoY]=- zei:
Ill get mine next week tuesday for 139,99€ :p
email [email protected] for shop!


De asus SLI ? Deluxe of gewone versie.
Want de gewone heb ik ook al op pre order zien staan voor 145€

Naar die winkel ben ik ook wel benieuwd :niceone: (PM ? )

jer

Legacy Member
http://www.descom.be/

- MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16)
- Asus A8N-SLI Deluxe
- AMD Athlon 64 3000+ Winchester 90nm (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed)
- AMD Athlon 64 3200+ Winchester 90nm (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed)

hebben ze allemaal

jer

Legacy Member
na het lezen van een paar reviews over Gigabyte K8NXP-SLI en Asus A8N-SLI Deluxe kwam er duidelijk 1 groot nadeel bij elk van de mobos tevoorschijn (eigenlijk enkel voor de overclockers onder ons).

nl.
- Asus A8N-SLI Deluxe : CPU Voltage gaat maar tot 1.65v maximaal -> kan gefixt worden door een voltage mod te installeren .. maar das met solderen denk ik .. dus redelijk ingewikkeld
- Gigabyte K8NXP-SLI : DDR Voltage gaat maar tot 2.8v maximaal -> kan gefixt worden door een OCZ DDR Memory Booster te kopen. Wel effe hier kijken om te zien of het mobo wel compatibel is met de Booster

dus toch goed nadenken welk mobo je wilt kopen als je gaat overclocken

-=[ZaBoY]=-

Legacy Member
http://www.kmshop.de

Ordered here already for more than 5000€. Good price and the best service after the purchase (not comparable with MindFactory.de).

I ordered 2x Asus A8N SLI (non-deluxe) - 139€ each. They are being delivered tuesday next week (14.12)

jer

Legacy Member
ik zou toch wachten met het kopen van SLi moederborden
er zijn nog te weinig reviews waardoor je niet weet welke merk het beste is ..
hetzelfde geldt voor 2x 6600GT vs 1x 6800GT ..

Zwan

Legacy Member
Met E3 volgend jaar koop ik mij in de VS zoiets, tenzij er dan alweer wa nieuws is.

Asus A8N-SLI of MSI K8N Diamond
1GB DDR
1 6800GT of hoger

Zal wel lekker bollen :)

Gamedude

Legacy Member
jer zei:
na het lezen van een paar reviews over Gigabyte K8NXP-SLI en Asus A8N-SLI Deluxe kwam er duidelijk 1 groot nadeel bij elk van de mobos tevoorschijn (eigenlijk enkel voor de overclockers onder ons).

nl.
- Asus A8N-SLI Deluxe : CPU Voltage gaat maar tot 1.65v maximaal -> kan gefixt worden door een voltage mod te installeren .. maar das met solderen denk ik .. dus redelijk ingewikkeld
- Gigabyte K8NXP-SLI : DDR Voltage gaat maar tot 2.8v maximaal -> kan gefixt worden door een OCZ DDR Memory Booster te kopen. Wel effe hier kijken om te zien of het mobo wel compatibel is met de Booster

dus toch goed nadenken welk mobo je wilt kopen als je gaat overclocken
Link naar die reviews?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan