Archief - intel p4 3.2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rotte_Kleine

Legacy Member
YU
ik heb een pc ineengestoken
en er staat bij mij system zo dat mijn cpu 3.2 Ghz is
maar de kloksnelheid 2.8 ghz is maar ik heb nog nix gedaan in mijn bios
men cpu staat op 3.5x800
nogal een raar fsb is dit niet te hoog ofzo? dit si standaard
maar het prob is dat ik dus mijn multiplier niet op 4 kan zetten of ik kan het allesinds niet vinden in mijn bios

mijn pc:
ASUS p4c800 Deluxe
Intel P4 3.2 Ghz
512 ddr ram van corsair
voeding 400 watt maar wel van compudata(das minder)
hij draait nu op cpu 41° ong en moederbord 29°
Help plz

Rotte_Kleine

Legacy Member
CPU-Eigenschappen
CPU Type Unknown, 2800 MHz (3.5 x 800)
Origineel kloksnelheid 3200 Mhz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L2 Cache 1 MB (On-Die, ATC, Full-Speed)

Multi CPU
Moederbord ID ASUSTek
CPU #0 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz, 2798 Mhz
CPU #1 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz, 2798 Mhz

CPU Gebruik
CPU #1 0 %

Davion

Legacy Member
Em moet staan op 200x16 (of 800x16 kan ook)

MultiPLier = 16 bij de 3.2Ghz 800FSB.

Rotte_Kleine

Legacy Member
jah maar het prob is dat ik da nergens kan verzetten of ik weet toch niet waar
das toch onder advanced he ?

Sacristar

Legacy Member
jij moet lezen die boek

aka handleiding

aka manual



advanced menu --> jumperfree configuration

set "performance mode" to "manual"

voila, nu kunt ge tenminste gaan overclocken :p


uw multiplier instelling noemt "cpu ratio" en je bent daar geen zier mee daar alle intels vergrendelde multipliers hebben.

ge hebt echter een prescott dus kunde normaal gezien met die nieuwere biossen een instelling veranderen waardoor ge ne multi van 14 krijgt of dat ge tenminste de mogelijkheid krijgt om bij cpu ration nu 14 te selecteren. welke instelling dat juist is ken ik niet van buiten...

Rotte_Kleine

Legacy Member
merci
ik was daar al geweest maar ik had voor de optie automatic overclocking 10%
maar dan krijg ik het probleem weer dat hij uitvalt en opstart
dat heb ik gewoon ook maar niet zo snel nu is dat direct wanneer windows is opgestart
kan je anders nog eens zoeken waar ik die multiplier op 16 kan zetten?
het moet wel 16 zijn want normaal moet hij op 3.2 runnen maar nu runt hij gewoon op 2.8
en aja in begin na mijn memory check komt der alt zo iets op van: No IDE attached to fastrak controler
hoe krijgek da weg?

Fr@gsta

Legacy Member
raar, multipliers kunnen enkel veranderd worden bij sommige DO en EO Prescott's.
Heb jij een 3.2E?

Rotte_Kleine

Legacy Member
Fr@gsta zei:
raar, multipliers kunnen enkel veranderd worden bij sommige DO en EO Prescott's.
Heb jij een 3.2E?
Wa bedoelde?
kweet niet hoe ik da kan zien
kdenk gewoon P4 3.2 Ghz

ghostblade

Legacy Member
ik heb een Pentium 4 prescot 3.2ghz en een asus P4P800-E zou ik dan mijn Mulripliers kunnen veranderen en wat heeft dat dan van verschil ?

Davion

Legacy Member
SInds de PIII kunde op GEEN ENKELE manier een Intel zijnde multiplier unlocken, tenzij met een "ES" (Engineering Sample); de kans da gij er zo ene hebt is evengroot als de kans dat ze morgen Bin Laden gevangen nemen...

Rotte_Kleine

Legacy Member
Davion zei:
SInds de PIII kunde op GEEN ENKELE manier een Intel zijnde multiplier unlocken, tenzij met een "ES" (Engineering Sample); de kans da gij er zo ene hebt is evengroot als de kans dat ze morgen Bin Laden gevangen nemen...
Waar zie ik da ofdak da heb?
:p bin laden is gevangen genomen :p
nene maar toch waar vind ik da of ik da heb of niet

Fr@gsta

Legacy Member
Davion zei:
SInds de PIII kunde op GEEN ENKELE manier een Intel zijnde multiplier unlocken, tenzij met een "ES" (Engineering Sample); de kans da gij er zo ene hebt is evengroot als de kans dat ze morgen Bin Laden gevangen nemen...

Enkele Prescott's, evenwel LGA 775 als s478, zijn unlocked in de bios.

Davion

Legacy Member
Op bepaalde moederborden zoals de ASUS P5GDA reeks idd ja, maar daar blijft het dan ook bij...

Hoe da ge da ziet.. op u CPU kijken en vooral naar de lettertjes "ES"

Rotte_Kleine

Legacy Member
Is er een mogelijkheid ook SD ram in mijn pc die DDR ram gebruikt te steken?

Sacristar

Legacy Member
Davion zei:
SInds de PIII kunde op GEEN ENKELE manier een Intel zijnde multiplier unlocken, tenzij met een "ES" (Engineering Sample); de kans da gij er zo ene hebt is evengroot als de kans dat ze morgen Bin Laden gevangen nemen...
voor 1 keer zit je er naast davion :)

het gaat wel degelijk omdat intel in alle prescott's vanaf een 3.2 gig een soort van "powerthrottling" heeft ingebouwd. hierdoor wordt bij boot-up een multiplier van 14 ingesteld om het systeem niet te zwaar te belasten.

daarom heb je ook maar 2 multi instellingen (mits een moederbord + bios die dat ondersteunt natuurlijk), je originele multi en die van 14.

http://www.madshrimps.be/forums/showthread.php?s=&threadid=8644&highlight=unlock
http://www.madshrimps.be/forums/showthread.php?s=&threadid=8270&highlight=unlock

@ Rotte_Kleine : je hebt een prescott want enkel prescotts hebben 1mb l2 cache. moest je een northwood hebben dan zou je "slechts" 512kb l2 cache gehad hebben.

jouw moederbord ondersteunt deze multiplier 14 instelling mits een bios update.
afaik is de meest recente de 1019 versie maar die vind je enkel terug op de duitse site van asus. ik weet ook niet 100% zeker of die die multiplier unlock nog ondersteunt maar tenzij intel druk heeft gezet op asus om dat er weer uit te halen zal het er nog wel inzitten ;)
de link voor diene 1019 die ik had werkt niet meer sow als ge die wilt, pm uw mail en dan stuur ek ze wel door.

ik kan je ook niet vertellen waar je die instelling terugvindt omdat ik geen prescott heb en dan wordt die instelling allicht gewoon niet weergegeven :)
dat zul je dus zelf eens moeten zoeken op het web of gewoon je instellingen in je bios aflopen.

Rotte_Kleine

Legacy Member
Jah men Bios is lock free en da staat nu enabled maar mijn ratio ding blijft op 14
hoe kan ik da nu verhogen?

En aja in begin na mijn memory check komt der alt zo iets op van: No IDE attached to fastrak controler
hoe krijgek da weg?

Davion

Legacy Member
Onboard Promie controller disbalen bij onboard pheripals in de BIOS
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan