Archief - i5 2500K @4.6 Ghz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TrsH

Legacy Member
ik heb gisteren mijn pc ge-upgrade met een i5 2500K natuurlijk zoals iedereen wil ik dat ding overklokken.

ik heb hem voorlopig op 4.6Ghz gekregen met een cpu voltage van 1.385

6 uur laten stressen met IntelCPUburn en geen enkele foutmelding.

temps @full load = 58°C

setup is als volgt

Asrock P67 Extreme4
i5 2500K gekoeld door Noctua NH-D14
8gig corsair XMS3 @1600Mhz
crucial m4 64gig
6950 twinfrozr III 2gig
Corsair TX650w


idle daait alles mooi op 33°C nu en stressed @100% op 58°C

dus ik moet toch nog hoger kunnen?

probleem is alsik hem nu op 4.7 of 4.8 zet met zelfde cpu voltages dan krijg ik blue screen als ik burn test doe.

ik heb gelezen dat het beter is de CPU voltages niet hoger dan 1.4 te zetten wat ik dus nog niet gedaan heb.

hoe in godsnaam krijg je dat ding dan over de 5.0 grens?
is allesinds zonder probleem mogelijk met deze koeler als ik andere reviews en mensen mag geloven.


ps: voorlopig ken ik nog bitter weinig van DEFTIG overklokken, maar als ik zo die "howto's" lees dan wordt ik er ook niet echt wijzer van.

wat moet ik in mijn bios veranderen of instellen om mijn beestje op een veilige manier nog wat hoger te krijgen?


momenteel staat enkel mijn multiplier op 46 en voltage van cpu op 1.385

alle andere dingen staan default.

azertyalex

Legacy Member
iedere chip is anders, kan gerust zijn dat je hem nooit over de 5 GHz krijgt

TrsH

Legacy Member
kan moeilijk geloven dat ik met deze cpu en koeling maar tot 4.6 stabiel raak.

mss wel door enkel de cpu core and multi omhoog te doen maar als ik andere dingen verzet moet ik toch zonder problemen hoger raken?

fortuneke

Legacy Member
4.6 ghz en 58° op load is dan wel weer mooi
je kan nog lager gaan met je cpu voltage om aan die 5.0 te graken ,

P67 Sandy Bridge Overclocking Guide For Beginners

lees dit es door en probeer aan de hand van dit het te doen

alhoewel ik 4.6-4.8 al meer dan voldoende vind voor 24/7 gebruik

ge zult met uw cpu ppl moeten werken om hoger te geraken 1.70-1.90v

en de qpi

TrsH

Legacy Member
fortuneke zei:
4.6 ghz en 58° op load is dan wel weer mooi
je kan nog lager gaan met je cpu voltage om aan die 5.0 te graken ,

P67 Sandy Bridge Overclocking Guide For Beginners

lees dit es door en probeer aan de hand van dit het te doen

alhoewel ik 4.6-4.8 al meer dan voldoende vind voor 24/7 gebruik

ge zult met uw cpu ppl moeten werken om hoger te geraken 1.70-1.90v

en de qpi

ok merci deze namiddag eens doorlezen, kan een bios update ook al veel uithalen? of stat dit hier volledig los van?

fortuneke

Legacy Member
je kunt het proberen , maar als uw pc al goed draait zonder die bios update , blijf er dan af

zijn dat 1333 mhz xms3 1.5 v origineel ? clocked naar 1600?

TrsH

Legacy Member
nee 1600mhz 1.65v xms3

denk dat ik hier een klein beetje in de fout gegaan ben met 1.65v rams te nemen.


wat ik wel raar vond is dat ik deze rams in bios zelf moest op 1600Mhz zetten, deze stonden namelijk op 1333Mhz.
of is dit normaal?

fortuneke

Legacy Member
I5 = 1.5 v rams I7 = 1.65 v rams

ze stonden op 1333mhz omdat dat default is en dan moet je ze op 1600 zetten , oftewel gewoon of met XMP

ge had beter corsiar vengance LP's genomen 1.5 v 1600 mhz
meeste zeggen 1333 mhz nemen , maar bij overclocken vind ik 1600mhz toch wel beter dan 1333mhz ( als ge niet oc'ed => 1333 )

fortuneke

Legacy Member
gewoon blijven proberen , vcore onder 1.4 v , hoe lager hoe beter en qpi en cpu ppl spelen

mdgf

Legacy Member
maar bij overclocken vind ik 1600mhz toch wel beter dan 1333mhz ( als ge niet oc'ed => 1333 )
Je moet je geheugen niet overklokken om je cpu te overklokken...
Kan wel als je met de fsb werkt, maar das jezelf in de voet schieten.

Je geheugen overklokken gewoon voor het geheugen is de moeite niet.

fortuneke

Legacy Member
mdgf zei:
Je moet je geheugen niet overklokken om je cpu te overklokken...
Kan wel als je met de fsb werkt, maar das jezelf in de voet schieten.

Je geheugen overklokken gewoon voor het geheugen is de moeite niet.

ik geef je daar in gelijk ( is nu allemaal met turbomultiPL )

maar als je zoveel overclockers threads leest

zie je toch dat de meerderheid 1600 kiest ( en ja voor I5 2500k / I7 2600K)

rond november ga ik waarschijnlijk ook upgraden naar 2500K en 1333 mhz ram nemen ( was al van plan om 1333 te nemen maar als je al die threads leest twijfelt ge soms )

mdgf

Legacy Member
zie je toch dat de meerderheid 1600 kiest
Gewoon omdat ze dat gewend zijn in mijn ogen, nu is het wel dat in geheugenintensieve (die meestal ook cpu-intensief zijn) situaties je evengoed ook 1600MHz geheugen kunt nemen voor een paar € meer en dat dan max overklokken.
Om te gamen is dat 100% nutteloos.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan