TrsH
Legacy Member
ik heb gisteren mijn pc ge-upgrade met een i5 2500K natuurlijk zoals iedereen wil ik dat ding overklokken.
ik heb hem voorlopig op 4.6Ghz gekregen met een cpu voltage van 1.385
6 uur laten stressen met IntelCPUburn en geen enkele foutmelding.
temps @full load = 58°C
setup is als volgt
Asrock P67 Extreme4
i5 2500K gekoeld door Noctua NH-D14
8gig corsair XMS3 @1600Mhz
crucial m4 64gig
6950 twinfrozr III 2gig
Corsair TX650w
idle daait alles mooi op 33°C nu en stressed @100% op 58°C
dus ik moet toch nog hoger kunnen?
probleem is alsik hem nu op 4.7 of 4.8 zet met zelfde cpu voltages dan krijg ik blue screen als ik burn test doe.
ik heb gelezen dat het beter is de CPU voltages niet hoger dan 1.4 te zetten wat ik dus nog niet gedaan heb.
hoe in godsnaam krijg je dat ding dan over de 5.0 grens?
is allesinds zonder probleem mogelijk met deze koeler als ik andere reviews en mensen mag geloven.
ps: voorlopig ken ik nog bitter weinig van DEFTIG overklokken, maar als ik zo die "howto's" lees dan wordt ik er ook niet echt wijzer van.
wat moet ik in mijn bios veranderen of instellen om mijn beestje op een veilige manier nog wat hoger te krijgen?
momenteel staat enkel mijn multiplier op 46 en voltage van cpu op 1.385
alle andere dingen staan default.
ik heb hem voorlopig op 4.6Ghz gekregen met een cpu voltage van 1.385
6 uur laten stressen met IntelCPUburn en geen enkele foutmelding.
temps @full load = 58°C
setup is als volgt
Asrock P67 Extreme4
i5 2500K gekoeld door Noctua NH-D14
8gig corsair XMS3 @1600Mhz
crucial m4 64gig
6950 twinfrozr III 2gig
Corsair TX650w
idle daait alles mooi op 33°C nu en stressed @100% op 58°C
dus ik moet toch nog hoger kunnen?
probleem is alsik hem nu op 4.7 of 4.8 zet met zelfde cpu voltages dan krijg ik blue screen als ik burn test doe.
ik heb gelezen dat het beter is de CPU voltages niet hoger dan 1.4 te zetten wat ik dus nog niet gedaan heb.
hoe in godsnaam krijg je dat ding dan over de 5.0 grens?
is allesinds zonder probleem mogelijk met deze koeler als ik andere reviews en mensen mag geloven.
ps: voorlopig ken ik nog bitter weinig van DEFTIG overklokken, maar als ik zo die "howto's" lees dan wordt ik er ook niet echt wijzer van.
wat moet ik in mijn bios veranderen of instellen om mijn beestje op een veilige manier nog wat hoger te krijgen?
momenteel staat enkel mijn multiplier op 46 en voltage van cpu op 1.385
alle andere dingen staan default.