Archief - hulp bij config router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vulcy

Legacy Member
Ik heb enkele dagen geleden een US robotics wireless router gekocht, maar krijg hem niet ingesteld zodanig dat ik internet kan laten werken. Heb gewoon UTP kabel in WAN poort gestoken, de internet setting op http://<ip router> gezet op DHCP client (de andere opties waren PPPoE wat voor dial-up is dacht ik?). bij status komt er dan gewoon op bij WAN DHCP client disconnected en ik krijg geen IP van telenet... De andere functies van de router lijken te werken, ik kan ook met andere pc's verbinden die op router aangesloten zijn.

Kan iemand hier bij helpen?

apa

Legacy Member
Heb je een Internet-Mono abonnement of een ExpressNet abonnement? Als je een Mono-abonnement hebt, dan is de verklaring eenvoudig: je had je kabelmodem eerder verbonden met een PC en daarmee werkt het. Je verbindt de modem nu met de router (of met een andere PC) en het werkt niet. Telenet geeft je maar recht op 1 netwerk-toestel in een bepaalde periode. Ieder netwerk-toestel (netwerkkaart, of router) wordt uniek geïdentificeerd door een zgn. MAC-adres. Telenet onthoudt het MAC-adres waarmee je je aangemeld hebt op je kabelmodem. Als je van netwerktoestel verandert, dan verandert het MAC-adres dat je doorstuurt naar Telenet. Telenet zal die verandering weigeren zolang de "periode" niet voorbij is. Eens de periode voorbij is, zal Telenet het nieuwe MAC-adres aanvaarden en zal je via je router kunnen werken. Maar vanaf dan kan je je kabelmodem niet meer op je PC aansluiten...

Vulcy

Legacy Member
IC, dacht wel dat het dat was, maar hoe lang duurt het dan voor ik met een ander MAC adres mag aanmelden? Heb net een half uur gewacht, maar is blijkbaar niet lang genoeg?

apa

Legacy Member
De exacte wachttijd ken ik niet, maar het is zeker langer dan een half uur. Ik ken mensen die meer dan 24u hebben moeten wachten...

Vulcy

Legacy Member
Heb modem deze nacht uitgezet en deze morgen heb ik UTP kabel in router gestoken, alles werkt nu.

thx :D

Exit

Legacy Member
normaal binnen het uur/2uur maar GE MOET DUS WEL de modem AFZETTEN (stekekr eruit, knop alleen is nie voldoende)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan