Mja dan is 6gig wss al meer als voldoende. Wilt ge meer ram dan zult ge zoals gezegd moeten opletten dat die latjes met elkaar kunnen samenwerken en dat uw moederbord die verhoudingen aankan. Bij een laptop is dat altijd lastig.
In uw geval doede best 2x4gig, wilde meer, 3x4gig.
Maar echt, zelfs om photoshop, 3d modelling, nen hoop secundaire progs etc... open te laten staan is 6gig voldoende zelfs als ge nadien nog gaat gamen en alt-tabben ook. Don't worry. Er is pas een probleem als ge in task manager gaat kijken en bij 'memory usage' die balk begint vol te geraken.