Archief - Hoe gebruik ik 100% van mijn ram?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eugenius

Legacy Member
Er is zoiets van 50% gereserveerd voor hardware, men heeft me verteld dat ik dat in de bios kan aanpassen, maar hoe doe ik dat?

Mvg.

Eugenius

Legacy Member
3 latjes van 2 gig met 1333 mhz
en 1 latje van 4 gig juist nieuw geplaatst, ook 1333mhz

hier is een screenshot

cpuz.jpg

mdgf

Legacy Member
En je hebt 64bit?

Anders eens kijken naar iets als memory remapping in je bios/efi en dat eens aan/afzetten.

NeverwinterX

Legacy Member
En zonder dat nieuwe latje van 4GB werd toen alles gebruikt?
Ben je zeker dat je moederbord een dergelijke combinatie van latjes ondersteunt?
Probeer ook eens de latjes te verwisselen van socket.

Eugenius

Legacy Member
Ik heb 64 bit versie ja, en voor dat latje van 4 gig werd idd 6 gig gebruikt

Bill

Legacy Member
Kans is vrij groot dat dit niet ondersteund wordt, je had het voordien in een triple channel opstelling en nu heb je 1 channel die anders is opgesteld dan de rest.

Snap het nut niet goed in van 1 latje bij te plaatsen, dan had je beter een extra set van 3x2gb gestoken of de huidige vervangen met 3x4gb.

sneax

Legacy Member
6 is toch meer als voldoende? wa doet gij op uw pc? 4 is in de meete gevallen al meer als voldoende

Eugenius

Legacy Member
ik zou gewoon graag zo veel mogelijk programma's op de achtergrond kunnen runnen

wat ik doe is: photoshop, 3D modelling, gaming

sneax

Legacy Member
Mja dan is 6gig wss al meer als voldoende. Wilt ge meer ram dan zult ge zoals gezegd moeten opletten dat die latjes met elkaar kunnen samenwerken en dat uw moederbord die verhoudingen aankan. Bij een laptop is dat altijd lastig.

In uw geval doede best 2x4gig, wilde meer, 3x4gig.

Maar echt, zelfs om photoshop, 3d modelling, nen hoop secundaire progs etc... open te laten staan is 6gig voldoende zelfs als ge nadien nog gaat gamen en alt-tabben ook. Don't worry. Er is pas een probleem als ge in task manager gaat kijken en bij 'memory usage' die balk begint vol te geraken.

Eugenius

Legacy Member
dat is het juist >< die begint vol te geraken bij mij
dus ik kan ook evengoed een latje van 2 gig gaan inruilen en 4x2gig steken of zal dat niet gaan?

laloo

Legacy Member
ram kan je niet ruilen dacht ik
maar is het niet zoo van laptops al je 1 latje wil bij steken of vervangen dat je dan alle ram latjes opnieuw moet kopen? (zijden ze in de winkel anders ging je een conflickt ofso iets krijgen)

Eugenius

Legacy Member
ja nee ze hebben het mij zo aangeraden, als het dan niet werkt zijn ze verplicht om mijn geld terug te geven of een bon te geven ter waarde van anders is het oplichterij...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan