Archief - HDMI pc scherm.. "probleempje"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zaki88

Legacy Member
Besten

ben gisteren HDMI cabeltje gaan aanschaffen voor mn pc scherm (iiyama-E2473HDS-B1 24") en mijn gfx kaart is een sapphire HD4850 512mb GDDR3. nu benk ni echt een pro in al die hardware shizzle maar hier is dus de struikelblok: na het aansluiten van de hdmi (dit heb ik gedaan via zo'n tussenstukje die je vanachter in je pc aansluit op de kaart en daarin dan de HDMI kabel steekt) had ik 2 problemen. het eerste was dat ik over de hele omtrek van mijn scherm een dikke zwarte rand van zo'n 4cm had. na wat prutsen in de ATI opties hebk da kunnen oplossen door zo'n balkje naar rechts te slepen me mijn muis en daarmee zoomde het scherm een groot stuk in. het andere probleem en tevens ook het schijterigste is dat de kwaliteit van het beeld, in tegenstelling tot mijn vorige aansluiting met VGA, er gewoon op achteruit is gegaan :s . het beeld is niet afschuwelijk maar het is echt wel vrij WAZIG. met VGA was het beeld zelfs scherper. nu heb ik die HDMI kabel ni voor niks gekocht en ik vroeg me af of niemand weet hoe ik mijn monitor wel degelijk in HD krijg? Bij welke instellingen moetk kijken? monitor instellingen, ATI instellingen, windows zelf? heb zelf al alle monitor opties afgegaan en die van ati ook een beetje maar ben daar ni echt een pro in. zou het komen omdat de verbinding tussen scherm en pc via dat tussenstukje loopt ofzo? het enige voordeel dat ik ondervond sinds de HD kabel is dat de responstijd nadat het scherm idle wordt 10x sneller is ofzo :p #care aan die responstijd , IK WIL HD !!

dank bij voorbaat en dikke kusjes

zurri

Legacy Member
zien bij je menu van monitor zelf, bij size & positioning dachtek, en daar erges screen fit kizen.
Er ook voor zorgen dat pc mode aanstaat ipv av mode( ook monitor menu )

Zarnikon

Legacy Member
Waar da ge uw resolutie instelt voor uw computer scherm kunt ge normaal ook resolutie instellen voor 2de display, kdenk dat het daar staat.

Fraggie

Legacy Member
Het is standaard zo bij AMD kaarten dat er een underscan is van 15% bij HDMI gebruik, bij de laatste drivers is dit standaard niet meer zo. Vandaar dus je zwarte banden.

Nu kan je vaak drivers installeren voor je monitor, doe dit ook. Zowel op mijn CRT in de tijd als mijn TFT nu merk ik er meer opties en resoluties beschikbaar zijn, dan zonder drivers.

zaki88

Legacy Member
dus ookal kreeg ik geen cd met drivers geleverd toen ik monitor kocht moet ik drivers downloaden? zalk ff checke

iTrader9

Legacy Member
Drivers van een scherm :rofl:

Stel uw instellingen deftig in uw CCC.

resolutie op 1920x1080

overscan/underscan op 0

problem solved

T-T

Legacy Member
niets grappig aan drivers voor een monitor, die zijn er degelijk wel, niet dat ze echt nodig zijn maar ze bestaan dus wel, ik gebruik die trouwens voor m'n xl2370

Exit

Legacy Member
niet enkel kleurschema's maar settings van max resoluties enzo
dus wel degelijk driver (manier van gebruiken/aansturen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan