zaki88
Legacy Member
Besten
ben gisteren HDMI cabeltje gaan aanschaffen voor mn pc scherm (iiyama-E2473HDS-B1 24") en mijn gfx kaart is een sapphire HD4850 512mb GDDR3. nu benk ni echt een pro in al die hardware shizzle maar hier is dus de struikelblok: na het aansluiten van de hdmi (dit heb ik gedaan via zo'n tussenstukje die je vanachter in je pc aansluit op de kaart en daarin dan de HDMI kabel steekt) had ik 2 problemen. het eerste was dat ik over de hele omtrek van mijn scherm een dikke zwarte rand van zo'n 4cm had. na wat prutsen in de ATI opties hebk da kunnen oplossen door zo'n balkje naar rechts te slepen me mijn muis en daarmee zoomde het scherm een groot stuk in. het andere probleem en tevens ook het schijterigste is dat de kwaliteit van het beeld, in tegenstelling tot mijn vorige aansluiting met VGA, er gewoon op achteruit is gegaan
. het beeld is niet afschuwelijk maar het is echt wel vrij WAZIG. met VGA was het beeld zelfs scherper. nu heb ik die HDMI kabel ni voor niks gekocht en ik vroeg me af of niemand weet hoe ik mijn monitor wel degelijk in HD krijg? Bij welke instellingen moetk kijken? monitor instellingen, ATI instellingen, windows zelf? heb zelf al alle monitor opties afgegaan en die van ati ook een beetje maar ben daar ni echt een pro in. zou het komen omdat de verbinding tussen scherm en pc via dat tussenstukje loopt ofzo? het enige voordeel dat ik ondervond sinds de HD kabel is dat de responstijd nadat het scherm idle wordt 10x sneller is ofzo
#care aan die responstijd , IK WIL HD !!
dank bij voorbaat en dikke kusjes
ben gisteren HDMI cabeltje gaan aanschaffen voor mn pc scherm (iiyama-E2473HDS-B1 24") en mijn gfx kaart is een sapphire HD4850 512mb GDDR3. nu benk ni echt een pro in al die hardware shizzle maar hier is dus de struikelblok: na het aansluiten van de hdmi (dit heb ik gedaan via zo'n tussenstukje die je vanachter in je pc aansluit op de kaart en daarin dan de HDMI kabel steekt) had ik 2 problemen. het eerste was dat ik over de hele omtrek van mijn scherm een dikke zwarte rand van zo'n 4cm had. na wat prutsen in de ATI opties hebk da kunnen oplossen door zo'n balkje naar rechts te slepen me mijn muis en daarmee zoomde het scherm een groot stuk in. het andere probleem en tevens ook het schijterigste is dat de kwaliteit van het beeld, in tegenstelling tot mijn vorige aansluiting met VGA, er gewoon op achteruit is gegaan
. het beeld is niet afschuwelijk maar het is echt wel vrij WAZIG. met VGA was het beeld zelfs scherper. nu heb ik die HDMI kabel ni voor niks gekocht en ik vroeg me af of niemand weet hoe ik mijn monitor wel degelijk in HD krijg? Bij welke instellingen moetk kijken? monitor instellingen, ATI instellingen, windows zelf? heb zelf al alle monitor opties afgegaan en die van ati ook een beetje maar ben daar ni echt een pro in. zou het komen omdat de verbinding tussen scherm en pc via dat tussenstukje loopt ofzo? het enige voordeel dat ik ondervond sinds de HD kabel is dat de responstijd nadat het scherm idle wordt 10x sneller is ofzo
#care aan die responstijd , IK WIL HD !!dank bij voorbaat en dikke kusjes

