Archief - HDD niet gevonden en RAM vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Heb men nieuwe pc vandaag ontvangen, windows 7 erop geïnstalleerd, maar heb probleem. W7 is dus op de SSD geïnstalleerd, en ik dacht dat hij later de normale HDD wel nog ging tonen, maar die vindt hij niet. (ook niet bij diskmgmt dinges daar) Is de HDD mis geïnstalleerd geweest in mijn pc?

Alsook, wat betekent dit bij RAM?

http://i51.tinypic.com/25histg.png

Kan ik maar maximaal tot 3,23gbRam gaan, of hoe moet ik dit interpreteren?

bedankt

cool_boy_ke

Legacy Member
Die RAM komt omdat je een 32bit besturingssysteem hebt, terwijl je een 64 bit nodig hebt als je uw RAM volledig wilt kunnen gebruiken :)

Heb je de HDD laten installeren? Doe de kast open en kijk of hij er wel in zit.

waffel

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Die RAM komt omdat je een 32bit besturingssysteem hebt, terwijl je een 64 bit nodig hebt als je uw RAM volledig wilt kunnen gebruiken :)

Heb je de HDD laten installeren? Doe de kast open en kijk of hij er wel in zit.

Lol... Kon niemand mij dit vertellen hier toen ze 8gig voorstelden voor mijn game pc, dan ging ik gerust een 64bit genomen hebben... Ik denk dat ik wel minstens 4gig ga nodig hebben met de games die ik ga willen spelen? Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk over schakelen naar 64bit?

Laten installeren, en ja hij zit er in.

cool_boy_ke

Legacy Member
Meeste mensen verwachten dat je dit weet / dat je Windows 7 op de minder legale manier verkrijgt.

Staat de HDD in uw BIOS?

HighWire

Legacy Member
Wou hier ff slim uit de hoek komen met naar disk management te gaan en ze daar te formatten maar ik moet eens leren de beginpost deftig te lezen...

Zoals al eerder gevraagd: wordt de schijf gevonden in je BIOS?

waffel

Legacy Member
Ik heb net gekeken in mijn BIOS, en daar is enkel de C4 en Hitachi blabla te vinden, dus deze staan voor mijn SSD neem ik aan. Geen spoor van mijn HDD.

HighWire

Legacy Member
Doe je kast eens open en controleer op de volgende punten:

Zit de schijf er uberhaupt in?
Krijgt ze voeding?
Is de sata kabel deftig aangesloten?

Als je antwoord op deze 3 vragen: "Ja" is, ben ik beetje ten einde raad :)

waffel

Legacy Member
Punt 2 en 3 eens proberen bekijken, de HDD zit nl in zo'n gleuf (cooler master advanced II), waar ik niet zomaar bij kan. Eens prutsen :p

waffel

Legacy Member
Ja, daar staat hij dus niet tussen :p

Van hieruit gezien (alle draden zitten geplakt aan de andere kant), zit alles goed erin... Kheb de HDD zo naar mij toegetrokken, en het is verbonden. Sowieso zit het goed in de voeding, dat kan ik wel direct zien.


Kheb men zaklamp eens uitgehaald. Kan dat, dat er maar één kabel zit op de HDD, zo met allemaal kleurtjes.

Burny

Legacy Member
Je kan met uwe legale key ook de 64bits variant van uw OS installeren. Je zal alleen het medium ergens moeten bekomen. Althans, voor een OEM is dit zo.

Ivm uw HDD, bedoel je met die 'kleurtjes' de voedingskabel?
Is dat een SATA of IDE schijf?

Yank

Legacy Member
waffel zei:
Lol... Kon niemand mij dit vertellen hier toen ze 8gig voorstelden voor mijn game pc, dan ging ik gerust een 64bit genomen hebben... Ik denk dat ik wel minstens 4gig ga nodig hebben met de games die ik ga willen spelen? Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk over schakelen naar 64bit?

Laten installeren, en ja hij zit er in.
https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/game-pc.809791
1e reply die er komt zegt dat

waffel zei:
Ja, daar staat hij dus niet tussen :p

Van hieruit gezien (alle draden zitten geplakt aan de andere kant), zit alles goed erin... Kheb de HDD zo naar mij toegetrokken, en het is verbonden. Sowieso zit het goed in de voeding, dat kan ik wel direct zien.


Kheb men zaklamp eens uitgehaald. Kan dat, dat er maar één kabel zit op de HDD, zo met allemaal kleurtjes.
nope, moeten 2 kabels in zitten.
die met allemaal kleurtjes (waarschijnlijk geel/rood/zwarte kabels en een zwarte connector?) is normaalgezien de voeding.
er moet ook een smallere bijzitten die naar je moederbord gaat (zoals bij je SSD ook het geval is).

waffel

Legacy Member
Lool, ik heb dus de achterkant opengedaan en zie het al direct. Die kleinere is kapot. Dat klepje, om zo te "klikken" is ervan gekraakt, en ik krijg het er niet meer in... Ik zie in de dozen geen andere kabels meegeleverd die daar op trekken.

Burny

Legacy Member
Succes :)
Je zal de schijf wel in het BIOS te zien krijgen dan. Vervolgens moet ze bij apparaatbeheer zichtbaar worden, bij 'Schijfstations'. De laatste stap is de schijf een letter toekennen in 'Schijfbeheer'. Die 2 laatste gaan gewoonlijk automatisch trouwens.

waffel

Legacy Member
Yank zei:


Oh zo vreemd, ik heb blijkbaar dan niet de versie gekocht die hij voorstelde, maar de 32 bit :s (kan zweren van wel) Mijn schuld dan...

Dus als ik dit koop, zal ik wel 64bit kunnen draaien?

Microsoft Windows 7 Home Premium @ Azerty

En eum, ik heb dat dus aangesloten, en er start niets op... Moet ik iets speciaals doen? Dat kabeltje is trouwens niet van Asus, maar ASAP. Het ziet er krak hetzelfde uit, doet het ook hetzelfde?

waffel

Legacy Member
Aha, men BIOS herkent hem al.


Maar daar blijft het voorlopig bij :cry:

waffel

Legacy Member
Oke, zou er iemand mij nog hiermee kunnen helpen?

Dus ik zie hem staan in BIOS bij P3 (P1 C4, P2 Hitachi, P3 Samsung HDD)
Maar als ik pc opstart zie ik hem nergens staan, ook niet bij diskmgmt.
Hoe kan ik hem vinden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan