Archief - GPU kapot ? --> bakken die handel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kawadude

Legacy Member
Toen ik daarjuist mijn pc opstartte kreeg ik na een minuut of 5 strepen over mijn scherm, en kort daarna freesde het beeld

img20111004191247.jpg


img20111004182853.jpg


img20111004182845.jpg



Ik heb ook al eens opgestart in veilige modus en nog net een andere nvidia driver kunnen installeren, maar met hetzelfde resultaat.

Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn GPU (8800 gts) het heeft begeven, maar ik wil toch graag bevestiging.

SXe

Legacy Member
Ja, uw 8800 GTS is kaput. Die strepen enzo zijn "artifacts". Dit komt doordat het VRAM op de kaart kapot (aant gaan) is.

kawadude

Legacy Member
Bedankt voor het goede nieuws :(
Dat is dan ineens een goede reden om wat te upgraden hé ;)

En is er geen manier om mijn pc nog even draaiende te houden ? Zonder een nieuwe gpu te steken.

kawadude

Legacy Member
Whahaha :D
Misschien probeer ik het wel, alleen spijtig dat mijn satékruiden op zijn.

Psy

Legacy Member
lol
hebt ge toevallig geen onboard video op uw moederbord? kunt eventueel tijdelijk daarop aansluiten dan

azertyalex

Legacy Member
Op de foto zie ik toch wel duidelijk een onboard graka zitten hoor. De rechtse roze, rode uiitgang.
Of is dat een "gamer" port?

Frado2005

Legacy Member
dat bakken kunt ge overwegen btw. Gedaan met mijn 8800 gtx omdat ie niks meer deed, en derna ging ie terug toch een tijdje:)

kawadude

Legacy Member
Als ik vanavond tijd heb zal ik eens proberen om hem uit elkaar te halen en de oven in te duwen. Lol
Ik heb hier toch niks te verliezen.

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het uiteen halen ?

jm188

Legacy Member
gewoon uw voeding uittrekken, stekker uit graka, vijsje van graka aan de case losmaken, het "haakje" dat u kaart in de pci-e slot houdt afzetten en kaart er uit pakken.

ik had trouwens exact hetzelfde voor als u, 8800GTS 512 mb van asus, na 3 jaar heb ik net dezelfde soort tekens en strepen op het scherm als u gehad.

ik heb die van mij wel niet gebakken uit vrees om met die gebakken kaart de rest van mijn pc om zeep te helpen.

vergeet als je hem gaat bakken niet alle plastieke onderdelen zoals de koeling enzo te verwijderen he ;)

mdgf

Legacy Member
ik heb die van mij wel niet gebakken uit vrees om met die gebakken kaart de rest van mijn pc om zeep te helpen.
Je zou al rare dingen moeten doen om schade te veroorzaken aan andere onderdelen, kortsluiting is het enige waar ik aan kan denken en zowat elke voeding kan daar wel tegen.

azertyalex

Legacy Member
Aap zei:
De eerste keer dat ik hoor van een "gamer" poort.

Eerder een "gamer port"
Ik heette dit gewoon zo omdat ik mijn joystick daar moest aansluiten om games te spelen
Vandaar de naam, ik dacht wel dat dit ook door meerdere mensen gebruikt wordt.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Idd een game port (voor joysticks) is anders dan een parallelle poort.

kawadude

Legacy Member
Owkay

ik heb de kaart uit elkaar gehaald, maar heb nog een paar vraagjes voor de bakkers onder ons.
-de kleine stickertjes met serienummers e.d. aan de onderkant ook verwijderen zeker ? --> blijkbaar niet nodig
-hoe krijg ik de dvi ingangen eruit ? --> blijkbaar niet nodig
-hoe krijg ik de stroomconnector en fanconnector eraf ? --> blijkbaar niet nodig
-Die thermal paste verwijderen ? met wat ?

Hier wat foto's
ImageShack Album - 10 images

*edit*
Na dit topic te hebben bekeken moeten de connectors, dvi ingangen en stickertjes blijkbaar niet verwijderd worden.
Bij hem is het gelukt, maar op dit forum is de gpu eraf gevallen, en zeggen ze dat hij de kaart ondersteboven in de oven heeft gestoken ? Maar op de foto's van het eerste forum ligt de kaart toch op dezelfde kant ??

Iemand die dus weet welke kan omhoog moet ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan