Archief - GPU failing; Ati Radeon 9800 Pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DT-

Legacy Member
Voor ik begin, mijn systemspecs zijn als volgt:

AMD XP 1800+@2800+ (200*11) [JUIHB DLT3C core] @ 1.7V
ATI Radeon 9800 Pro geen oc.
Asus N7V8X Deluxe 2.0
2*256 DDR 1:1 met CPU op 2.9V en 2,5 - 3 - 3 - 11 timings
2*120GB Maxtor in RAID0
TT Volcano 7+
Dit is alles wat jullie moeten weten denk ik.

Nu, heel recent heb ik het probleem dat mijn graka is beginnen uitvallen bij het minste dat ik een 3D applicatie start. Soms duurt het 15 seconden, soms 30, maar VPU recover kickt altijd in, als ik VPU recover afzet krijg ik gewoon een zwart scherm (mijn scherm schakelt zich uit) en moet ik rebooten. In windows zelf is er geen probleem.
Verder moeten jullie ook weten dat dit probleem er spontaan is gekomen, van de ene dag op de andere, ik heb geen andere drivers geïnstalleerd oid, ik heb niet meegedaan aan computerwerp-wedstrijden of iets dergelijks, neen, just like that. De stroom is echter wel uitgevallen, en hierna had ik al wat last van spontane reboots tvg graka failures.
Denken jullie nu dat mijn gpu naar de kloten is, en dus aan vervanging toe, of zou het opgelost zijn met een format? (een format is veel werk hier, heb een shitload data om te backuppen, dus als volgens jullie de graka fubar is, dan neem ik die moeite niet.)

Wat ik al heb geprobeerd: Nieuwe drivers (ik heb de oude drivers volledig verwijderd volgens de gids van TweakXP), meermaals gedaan, zowel de 4.12 als de 4.11 als de 4.12 beta's als vroegere etc, het deed niks af. Het probleem doet zich ook voor in alle games, films kan ik dus bijvoorbeeld wel nog kijken. Graka in andere pc gestoken, maar daar kreeg ik zelfs in windows corruption, dus dit heb ik maar gelaten. Ik ga normaal gezien sowieso een format doen volgende week, maar als er misschien een oplossing is van jullie kant, dan kan ik tot dan toch nog van mijn systeem genieten. De graka is van het merk "Powercolor" en is 21 maart van dit jaar gekocht, nog niet zo oud dus.

Bedankt voor uw aandacht, en mijn excuses als er al topics zijn in de aard van "graka failing Ati Radeon 9800 Pro" oid, want volgens mij ligt het toch bij elke configuratie aan iets anders.

Exit

Legacy Member
als ge nog een hd hebt of andere partitie kunt ge een 2de win installen en testen of een format (nieuwe win install) zou helpen ...
welke voeding? hoe zijn de spanningen?

DT-

Legacy Member
Chieftec 340 WATT voeding
3.25
4.76
11.92

lijkt me in orde te zijn (op 5V na dan misschien)
Geen aparte harde schijf liggen jammer genoeg, maar misschien het proberen waard als ik er een kan versieren.

Exit

Legacy Member
5V inderdaad ...
als er ruimte is, partities maken en daarop xp installen ...
3.3V ook wa laag ...

DT-

Legacy Member
ruimte niet av. Misschien dat ik eens een andere voeding steek, maar ik vind het nogal raar, gezien het perfecte werkte en van de ene dag op de andere naar de $^à#&'en was. Naja, morgen fuiven, overmorgen opruimen, en dan zal ik zaterdag zien wat er te doen is. Bedankt voor de hulp btw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan