DT-
Legacy Member
Voor ik begin, mijn systemspecs zijn als volgt:
AMD XP 1800+@2800+ (200*11) [JUIHB DLT3C core] @ 1.7V
ATI Radeon 9800 Pro geen oc.
Asus N7V8X Deluxe 2.0
2*256 DDR 1:1 met CPU op 2.9V en 2,5 - 3 - 3 - 11 timings
2*120GB Maxtor in RAID0
TT Volcano 7+
Dit is alles wat jullie moeten weten denk ik.
Nu, heel recent heb ik het probleem dat mijn graka is beginnen uitvallen bij het minste dat ik een 3D applicatie start. Soms duurt het 15 seconden, soms 30, maar VPU recover kickt altijd in, als ik VPU recover afzet krijg ik gewoon een zwart scherm (mijn scherm schakelt zich uit) en moet ik rebooten. In windows zelf is er geen probleem.
Verder moeten jullie ook weten dat dit probleem er spontaan is gekomen, van de ene dag op de andere, ik heb geen andere drivers geïnstalleerd oid, ik heb niet meegedaan aan computerwerp-wedstrijden of iets dergelijks, neen, just like that. De stroom is echter wel uitgevallen, en hierna had ik al wat last van spontane reboots tvg graka failures.
Denken jullie nu dat mijn gpu naar de kloten is, en dus aan vervanging toe, of zou het opgelost zijn met een format? (een format is veel werk hier, heb een shitload data om te backuppen, dus als volgens jullie de graka fubar is, dan neem ik die moeite niet.)
Wat ik al heb geprobeerd: Nieuwe drivers (ik heb de oude drivers volledig verwijderd volgens de gids van TweakXP), meermaals gedaan, zowel de 4.12 als de 4.11 als de 4.12 beta's als vroegere etc, het deed niks af. Het probleem doet zich ook voor in alle games, films kan ik dus bijvoorbeeld wel nog kijken. Graka in andere pc gestoken, maar daar kreeg ik zelfs in windows corruption, dus dit heb ik maar gelaten. Ik ga normaal gezien sowieso een format doen volgende week, maar als er misschien een oplossing is van jullie kant, dan kan ik tot dan toch nog van mijn systeem genieten. De graka is van het merk "Powercolor" en is 21 maart van dit jaar gekocht, nog niet zo oud dus.
Bedankt voor uw aandacht, en mijn excuses als er al topics zijn in de aard van "graka failing Ati Radeon 9800 Pro" oid, want volgens mij ligt het toch bij elke configuratie aan iets anders.
AMD XP 1800+@2800+ (200*11) [JUIHB DLT3C core] @ 1.7V
ATI Radeon 9800 Pro geen oc.
Asus N7V8X Deluxe 2.0
2*256 DDR 1:1 met CPU op 2.9V en 2,5 - 3 - 3 - 11 timings
2*120GB Maxtor in RAID0
TT Volcano 7+
Dit is alles wat jullie moeten weten denk ik.
Nu, heel recent heb ik het probleem dat mijn graka is beginnen uitvallen bij het minste dat ik een 3D applicatie start. Soms duurt het 15 seconden, soms 30, maar VPU recover kickt altijd in, als ik VPU recover afzet krijg ik gewoon een zwart scherm (mijn scherm schakelt zich uit) en moet ik rebooten. In windows zelf is er geen probleem.
Verder moeten jullie ook weten dat dit probleem er spontaan is gekomen, van de ene dag op de andere, ik heb geen andere drivers geïnstalleerd oid, ik heb niet meegedaan aan computerwerp-wedstrijden of iets dergelijks, neen, just like that. De stroom is echter wel uitgevallen, en hierna had ik al wat last van spontane reboots tvg graka failures.
Denken jullie nu dat mijn gpu naar de kloten is, en dus aan vervanging toe, of zou het opgelost zijn met een format? (een format is veel werk hier, heb een shitload data om te backuppen, dus als volgens jullie de graka fubar is, dan neem ik die moeite niet.)
Wat ik al heb geprobeerd: Nieuwe drivers (ik heb de oude drivers volledig verwijderd volgens de gids van TweakXP), meermaals gedaan, zowel de 4.12 als de 4.11 als de 4.12 beta's als vroegere etc, het deed niks af. Het probleem doet zich ook voor in alle games, films kan ik dus bijvoorbeeld wel nog kijken. Graka in andere pc gestoken, maar daar kreeg ik zelfs in windows corruption, dus dit heb ik maar gelaten. Ik ga normaal gezien sowieso een format doen volgende week, maar als er misschien een oplossing is van jullie kant, dan kan ik tot dan toch nog van mijn systeem genieten. De graka is van het merk "Powercolor" en is 21 maart van dit jaar gekocht, nog niet zo oud dus.
Bedankt voor uw aandacht, en mijn excuses als er al topics zijn in de aard van "graka failing Ati Radeon 9800 Pro" oid, want volgens mij ligt het toch bij elke configuratie aan iets anders.