Archief - goede graka ? oc mogelijkheid ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
is da dan nodig ?
ik heb mijn 9800pro ook BULK gekocht :)
(en die is kapot gegaan,morja:p)

die doos is toch ni nodig (vind ik:s)

kutteke

Legacy Member
L@TrO zei:
mja ge krijgt wel niets bij hee ,zelfs geen doos ;)
is ddr1 ipv gddr3 en kan een core zijn waar alle shaders ni op werken =>minder waarde van core zo van die dingen zorgen ervoor da de prijs minder is ;)

Heezy

Legacy Member
kutteke zei:
is ddr1 ipv gddr3 en kan een core zijn waar alle shaders ni op werken =>minder waarde van core zo van die dingen zorgen ervoor da de prijs minder is ;)

Al de 6800 series hebben NV40 chips. Die chips gaan door een heel proces van testen. Daarbij wordt bepaald met hoeveel pijplijenen, vertex shaders, speeds... deze stabiel lopen. Aan de hand daarvan worden ze gebruikt voor de verschillende 6800 reeksen.
Nu kan het zijn dat nvidia soms volledig werkende nv40 chips moet gebruiken op de mindere kaarten, om het productieproces en dus de vraag van de koper te kunnen volgen. Hierdoor kan het zijn dat je alle pipelines/vertex shaders kan open gooien.

Deze kaart zijn prestatie ligt gelijk aan die van een 6600GT. Maar als je gaat ocen zal de 6600GT in geen geval de 6800LE kunnen volgen aangezien deze een veel beter chip heeft en een 256-bits geheugenbus.

Mijn mening: ga voor de 6800LE. Zelfs al kan je de pipelines ni unlocken, zal je nog betere resultaten behalen dan de 6600GT.

kutteke

Legacy Member
Heezy zei:
Al de 6800 series hebben NV40 chips. Die chips gaan door een heel proces van testen. Daarbij wordt bepaald met hoeveel pijplijenen, vertex shaders, speeds... deze stabiel lopen. Aan de hand daarvan worden ze gebruikt voor de verschillende 6800 reeksen.
Nu kan het zijn dat nvidia soms volledig werkende nv40 chips moet gebruiken op de mindere kaarten, om het productieproces en dus de vraag van de koper te kunnen volgen. Hierdoor kan het zijn dat je alle pipelines/vertex shaders kan open gooien.

Deze kaart zijn prestatie ligt gelijk aan die van een 6600GT. Maar als je gaat ocen zal de 6600GT in geen geval de 6800LE kunnen volgen aangezien deze een veel beter chip heeft en een 256-bits geheugenbus.

Mijn mening: ga voor de 6800LE. Zelfs al kan je de pipelines ni unlocken, zal je nog betere resultaten behalen dan de 6600GT.
dat bedoelde ik , dat er een nv 401 op zit waar minder shaders op werken wat de waarde van die core omlaag haalt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan