Archief - GF3 @ 1.5v of 3.3v?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psy

Legacy Member
bonjour :)
kzit met een probleemke.
een tijd geleden begon ik problemen te krijgen met m'n systeem.
eerst boote hij nog wel, windows ook, maar toen ik begon te gamen kreeg ik soms lockup. (liep lang prima)
kort daarop boote hij nog, maar eenmaal in windows kreeg ik een 'checkerboard pattern' (een schaakpatroon-achtig beeld) en moest dus rebooten.
nu op den duur boote hij helemaal niemer. :p
dus m'n eerste reactie was, m'n geforce3 (prophet III, geen Ti) heeft het eindelijk begeven. (is altijd al oc'd geweest, niet zo hevig, 20+ core, 50 mem)

toen heb ik vanalles geprobeerd om het probleem zo goed mogelijk te analyseren, maar tevergeefs. uiteindelijk bleek het (toen ik merkte dat ik de plug vande voeding niet meer uit m'n mobo kreeg) kortsluiting te zijn geweest.
nu zit ik met het probleem dat ik geen idee heb waardoor die kortsluiting verzoorzaakt geweest is. was het m'n geforce wel? dat schaakpatroon kan evengoed verzoorzaakt geweest zijn doordat m'n voeding het niet meer uithield.

nuja, ondertussen nieuw mobo gekocht enz, maar voorlopig nog aan het doorsparen voor ne GF6800, dus zit ik voorlopig zonder beeldkaart.
die geforce3 ligt er nog steeds, maar ik ben bang om het te testen aangezien ik niet nog een mobo wil riskeren.. het probleem ligt hem ook dat dees mobo enkel 1.5V AGP ondersteunt, en ik geen flauw idee heb of die Hercules Prophet III wel 1.5 is & niet 3.3V.

ook hebbek hier nog ne oude gf2mx liggen, maar die ben ik vrij zeker van dat ie 3.3V is.

flov007

Legacy Member
ik dacht da de gf3 al 1.5v was, ma schiet me ni dood als het ni zo is... wacht nog maar op andere replys ;)

Psy

Legacy Member
hehe no worries.
tis omdat ik op het net ook vrij verschillende reacties zag, dat ik toch eens wou posten.. in geval er mensen zijn met soortgelijke ervaringen enz :)

Davion

Legacy Member
daar u GF3 op AGP4x werkt en u mobo prolly AGP4x/8x is, zal dat zich wel aanpassen hoor, mijn vermoeden gaat ernaar uit dat er niets met u GeForce is :)

Psy

Legacy Member
Davion zei:
daar u GF3 op AGP4x werkt en u mobo prolly AGP4x/8x is, zal dat zich wel aanpassen hoor, mijn vermoeden gaat ernaar uit dat er niets met u GeForce is :)

dat zit ik te hopen.. (heb ondertussen na hard googlen ondervonden dat gf2+ zich automatisch aanpast aan het ondersteunde voltage)
maar wat heeft dan die kortsluiting veroorzaakt. :/
een voeding zal wel niet uit zichzelf kortsluiten veronderstel ik?
Was een antec truepower 400W.. draai nu met een sharkoon 300W.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan