Archief - Geluidskaart gestoken, IRQ conflict?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rage

Legacy Member
Ik heb een PCI geluidskaart gestoken.
als ik mijn muis in PS2 steek, dan start windows gewoon op.
als ik mijn muis in USB steek, dan start windows zeer traag op (lang zwart scherm) en werkt mijn muis niet meer.
als ik boot met mijn muis in PS2 en in windows zelf naar Apparaatbeheer (Device manager) kijk, en dan mijn muis in USB steek, komt er een geel uitroepteken te staan bij "USB HUMAN INTERFACES" (of zoiets)

Alles werkt perfect zonder geluidskaart.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

config:
mobo: AD77 KT400 mobo (VIA chipset)
Geluidskaart: merk SANSUN, chipset: C-Media 8738
Winxp SP2

alvast bedankt!

Rage

Legacy Member
Solution Title: Sound Card IRQ Problem
asked by Topace on 10/05/2001 09:33AM PDT




Hi!

I just installed a new Sound Card, and it is using IRQ 12. Unfortunately, so is my USB bus. So, the mouse I have on USB is not working correctly when sound plays.

How do I change the IRQ of the sound card to something different?


~ace

Op het internet vond ik dit (zonder antwoord) ik denk dat dit mijn probleem is!
:)

*edit*
kan iemand mij zeggen of dit op te lossen is dmv een format?
thx

GeForceFX

Legacy Member
veranderd een IRQ als ge die geluidskaart in een ander pci slot steekt? (kweetnie e, tis maar een idee'ke :))

Rage

Legacy Member
ik heb al 3 verschillende PCI sloten geprobeert, dat lost het niet op.

dit probleem komt niet altijd voor. ik heb net een andere usb muis gestoken, en nu werkt het wel... maar als ik reboot zal het weer niet werken.

Davion

Legacy Member
Kijk eens in Apparaatbeheer, zet daar dat em op IRQ's moet weergeven, en kijk of er vanalles op 1 IRQ staat..

Davion

Legacy Member
u IRQ's zijn volledig in orde. voor de rest weetek eig nie waar dan het probleem kan zitten.

Rage

Legacy Member
update:
Situatie1: PC stond aan, MICROSOFT muis in PS2, Logitech muis in USB.
op dit moment werkt mijn microsoft muis, logitech muis werkt niet. ik zie dat USB HUMAN INTERFACES uitroepteken staan.
Ik trek logitech muis uit USB poort, ik trek microsoft muis uit PS2 poort.
Dan steek ik microsoft muis in USB poort. de muis werkt!

Situatie2: ik trek alle muizen uit. Ik reboot.
1. Ik steek Microsoft muis in: WERKT!
2. Ik steek logitech muis in: WERKT!

ik zit nu in die 2de situatie met 2 muizen ingestoken.

ik ga nu eens rebooten met de muizen ingestoken

Rage

Legacy Member
nog een update.
ik heb dus gereboot. bij het opstarten van winxp, zeer lang dat zwart scherm weer (ik merk HD activiteit op)
ik heb dit meerdere malen meegemaakt en telkens werkte de muis niet meer..

nu werken ze allebei. (allebei zijn ingestoken)
nogmaals reboot, en zien hoe lang het booten nu duurt (ik ga nu niets veranderen)

Rage

Legacy Member
Nu lijkt het altijd te werken zoals het moet, maar het booten duurt zeer lang. (3-4 minuten)
kan ik ergens in een log kijken wat die doet?
thx

WolCoM

Legacy Member
Ik heb ook soms last van lange boots en wanneer ik dan al mijn usb-devices behalve muis en toetsenbord insteek , boot die terug normaal. Dat allemaal sinds dat pa eens met stofzuiger tegen pc heeft gezeten! ;P
Check is mijn irq's als je wil :)
Linkie

Davion

Legacy Member
ook bij u Wolcom, zie ik geen IRQ problemen ze :)

en van men de stofzuiger es tegen de pc te zitten denk ik nie da die problemen komen..

WolCoM

Legacy Member
Ik heb toch 2x 9 staan of doet dat er niet toe? En het was/is ook met zo'n usbadapter met 4 poorten in , het is nog altijd niet opgelost btw :)

Rage

Legacy Member
dat is denk ik een irq conflict...
kuntge daar irq nie veranderen of zo?
ik heb bitter weinig verstand van zo een zaken! :)

WolCoM

Legacy Member
Daar vreesde ik ook voor ;p en kzal er nog ff afblijve , mss dat davion me nog wel eens kan helpen ^^

Davion

Legacy Member
IRQ conflict, denk ik eerder niet

Ik had graag geweten wat die SM-Buscontroller eigenlijk aanstuurt, ook had k graag van iemand gehoort wat 'Systeem blabla ACPI-gedoe' wat dat dat daartussenstaat ?

Indien ge meer IRQ's vrij wilt hebben: ga naar u BIOS en zet al hetgeen ge niet gebruikt uit (vooral: parralelle poorten, seriele poorten, enz..), dan kunde eventueel eens proberen het desbetreffende apparaat te verwijderen en het opnieuw te laten detecteren.

Rage

Legacy Member
Indien ge meer IRQ's vrij wilt hebben: ga naar u BIOS en zet al hetgeen ge niet gebruikt uit (vooral: parralelle poorten, seriele poorten, enz..), dan kunde eventueel eens proberen het desbetreffende apparaat te verwijderen en het opnieuw te laten detecteren.
ik heb in mijn bios Seriele poort 2 & de parallele poort uitgezet.
DIT IS DE OPLOSSING WINXP BOOT NU NORMAAL!!!!!!

Kom hier Davion dak u een stevige plakkerd geef op uwe smoel! :love:

ZyphO

Legacy Member
Minimum Rage zei:
ik heb in mijn bios Seriele poort 2 & de parallele poort uitgezet.
DIT IS DE OPLOSSING WINXP BOOT NU NORMAAL!!!!!!

Kom hier Davion dak u een stevige plakkerd geef op uwe smoel! :love:


wat staat er daar juist in de midden ?? :wtf: . ik kan het niet lezen :rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan