Archief - Geforce 6800GT resolutie probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d.C.

Legacy Member
Ik zit dus met het volgende probleem:

Ik heb nu sinds een goeie maand een nieuwe pc met een MSI Geforce 6800GT en een 17" TFT. Nu is het mij vaker opgevallen dat ik bij enkele games geen hogere resolutie kan selecteren dan 1024x768. Het is dus niet dat ik ze niet aankan, maar ze staan gewoon niet in de lijst (terwijl andere ze wel hebben bij die games. Ipv 1024 had ik toch wel graag 1280x1024 gehad, omdat het bij een TFT anders zeer mottig is.

De games die dit probleem gaven zijn:

- Battlefield 1942 & Vietnam
- XIII
- Need for Speed Underground 2

Ik heb de laatste drivers van Guru3D op m'n pc staan. Gisteren heb ik ook eens geprobeerd om de officiële drivers van Nvidia te gebruiken, maar het probleem bleef bij NFSU2. DirectX 9.0c is ook geïnstalleerd.

Iemand die een idee heeft wat het probleem kan zijn? Of is m'n kaart gewoon naar de "kloten"?

(Ik heb wel graag opbouwende antwoorden ipv zinloze uitroepingen zoals "Nvidia suckt", "had dan een Ati gekocht",...)

Thanks in advance ;)

Exit

Legacy Member
met nvidia drivers nog enkel bij nfsu2 prob?
in een config file van de games instellen?

***ARF***

Legacy Member
prolly omda de res van u tft 1024x768 is?
ik heb da hier op mijne laptop ook

Exit

Legacy Member
***ARF*** zei:
prolly omda de res van u tft 1024x768 is?
ik heb da hier op mijne laptop ook

17" tft kan tot ik dacht 1600-1200 en ie zegt dat het lukt in andere games/win dus :doh: (eerst lezen is mss interesant)

troid

Legacy Member
Exit zei:
17" tft kan tot ik dacht 1600-1200 en ie zegt dat het lukt in andere games/win dus :doh: (eerst lezen is mss interesant)

17" TFT is meestal 1280x1024 :)

d.C.

Legacy Member
Exit zei:
met nvidia drivers nog enkel bij nfsu2 prob?
in een config file van de games instellen?

Die andere games heb ik ondertussen al verwijderd, enkel NFSU2 staat nog op m'n pc.

M'n 17" heeft als native resolutie idd 1280x1024 en daar staat hij in Windows e.d. ook op. Zo ver was ik nog wel ;)

*edit* Ik heb één configfile gevonden van NFSU, maar dat is enkel een configfile voor de multiplayer. Niet voor de rest dus :(

tetty

Legacy Member
bwa aske op 1024 * 768 zet me AA en AF op max is da toch ook nie slecht vinnek

d.C.

Legacy Member
tetty zei:
bwa aske op 1024 * 768 zet me AA en AF op max is da toch ook nie slecht vinnek

Het gaan mij eigenlijk nie om de slechte graphics die ik heb, maar gewoon het feit dat m'n kaart hoger kan, maar dat ik het niet kan selecteren. Kunnen mensen met dezelfde kaart (6800GT) iets laten weten of het bij hun werkt? (bij NFSU2 als het gaat...)

tetty

Legacy Member
d.C. zei:
Het gaan mij eigenlijk nie om de slechte graphics die ik heb, maar gewoon het feit dat m'n kaart hoger kan, maar dat ik het niet kan selecteren. Kunnen mensen met dezelfde kaart (6800GT) iets laten weten of het bij hun werkt? (bij NFSU2 als het gaat...)

Het gaat om dezelfde kaart (6800GT) :ironic: en ik vind het echt geslaagd die 1024 * 768 me alles op max... morja da kan zijn omda ik van een mx460 kom :)

mabukay

Legacy Member
d.C. zei:
Het gaan mij eigenlijk nie om de slechte graphics die ik heb, maar gewoon het feit dat m'n kaart hoger kan, maar dat ik het niet kan selecteren. Kunnen mensen met dezelfde kaart (6800GT) iets laten weten of het bij hun werkt? (bij NFSU2 als het gaat...)

ik zit met net hetzelfde probleem, ik kan ook bij mijn TFT geen hogere reso dan 1024 selecteren :(

Patman

Legacy Member
ik ken iemand die ook dit probleem eeft

dit is wel in zijn labtop
een 9800 256 mb eeft hij en in windows draait hij 1280*... en met nfsu kan hij nie verder dan 1024*...


denk dat dit aan het spel ligt ? niet ?

d.C.

Legacy Member
tetty zei:
Het gaat om dezelfde kaart (6800GT) :ironic: en ik vind het echt geslaagd die 1024 * 768 me alles op max... morja da kan zijn omda ik van een mx460 kom :)

Zal er ook weer aan liggen of ge een TFT hebt of niet. Als ge bij een TFT een kleinere resolutie neemt dan de native resolutie, dan worden de pixels uitgerokken en is het resultaat niet zo mooi :) Bij een CRT heb je hier geen last van.

Kan jij ook niet hoger dan 1024*768 of lukt dat wel?

Ik denk dat het aan beide gevallen ligt, want ik ken genoeg mensen die wel met een andere videokaart aan 1280x1024 komen. Dus het zal aan de combinatie 6800GT + NFSU2 liggen :) (tenzij iemand kan beweren van niet :))

mabukay

Legacy Member
d.C. zei:
Zal er ook weer aan liggen of ge een TFT hebt of niet. Als ge bij een TFT een kleinere resolutie neemt dan de native resolutie, dan worden de pixels uitgerokken en is het resultaat niet zo mooi :) Bij een CRT heb je hier geen last van.

Kan jij ook niet hoger dan 1024*768 of lukt dat wel?

Ik denk dat het aan beide gevallen ligt, want ik ken genoeg mensen die wel met een andere videokaart aan 1280x1024 komen. Dus het zal aan de combinatie 6800GT + NFSU2 liggen :) (tenzij iemand kan beweren van niet :))

ja het ligt idd aan de 6800 GT, ik heb op google ook al rondgezocht naar dit probleem en er was nog iemand met exact hetzelfde met diezelfde kaart.

Xeon?

Legacy Member
in de demo van nfsu2 konnek tot 1280x1024 gaan...

wel geen tft, maar een 19" CRT

d.C.

Legacy Member
mabukay zei:
ja het ligt idd aan de 6800 GT, ik heb op google ook al rondgezocht naar dit probleem en er was nog iemand met exact hetzelfde met diezelfde kaart.

Hopelijk gaat nVidia dit nog oplossen met drivers ofzo, want ik vind dit echt wel mega "klote" (:)) Blijkbaar zijn de nVidia drivers nog niet optimaal voor TFT?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan