Archief - Geen internet, wel verbinding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

herc

Legacy Member
Hungry® zei:
ben je zeker dat de modem kabel wel in de WAN poort van de router zit en de clients in de LAN poorten? Mij komt het over dat de kabel van de modem in een LAN poort zit en de clients eveneens waardoor de router functioneert als een switch. Vandaar dat 84 adres dat je krijgt.

Dat zal ik morgenvroeg eens nakijken, goede opmerking. Vermoedelijk hebben ze ( mijn vader en broer ) daar ook al wel liggen aan knoeien, want in eerste instantie had ik dat wel correct geinstalleerd.

Maar zou dat het probleem kunnen zijn? Want de 3 andere computers die erop aangesloten zijn hebben wel internet.

Hungry®

Legacy Member
heb je alle drie de pc s wel simultaan laten werken? Of twee? Je krijgt immers twee IP s van Telenet zodat 2 pc 's steeds zullen kunnen werken indien de router ofwel verkeerd bekabeld is ofwel defect is en als switch werkt. En als ik het goed begrijp werkt die nu als switch.

herc

Legacy Member
Hij werkte als een switch omdat het gewoon een switch was :doh:

Blijkt nu dat ik een tijd geleden weg was en ze hadden problemen gekregen hier met het internet ( allicht door hun eigen gepruts ). De oorzaak lag toen volgens hun bij de router en dan hadden ze er maar een nieuwe gestoken ( wat dus de switch was dieje bij digitale tv hadden gekregen en niet gebruikten ). Ik heb er toen nadien geen aandacht aan besteed omdat alles werkte.

Het is ook niet sneller opgevallen omdat er meestal maar 3 simultaan op het inernet zitten. Zou dus normaal ook problemen moeten geven, ware het niet dat mijn zus eigenlijk constant op het draadloos internet van onze buurman zit ( haar laptop maakt die verbinding steeds automatisch ).

Iedereen hier hartelijk bedankt voor de hulp, daar was ik nooit zelf opgekomen omdat ik er gewoon te weinig van ken, zeker met die ip's. Ik zal hier iedereen een repke proberen geven.

SlaSander

Legacy Member
de router eens uittrekenen 10-20 seconden wachten,, router terug insteken.

herc

Legacy Member
Zulke simpele zaken had ik allemaal al geprobeerd, tot zover reikt mijn kennis nog.

Maar het probleem was dus het feit dat de router eigenlijk een switch was ;)

.conne.

Legacy Member
Hungry® zei:
Ofwel is er in de eigenschappen van de netwerkkaart een vast IP ingebracht en dat komt niet overeen met range van de gateway. Ofwel is er een typefout...maar dat betwijfel ik.

De netmask is 255.255.240.0
Die gateway ligt in dat segment, is geen typfout.

Exit

Legacy Member
yip, die ip's heeft met subnetten te maken

en inderdaad, geen router dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan