Archief - Freezes nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lemon

Legacy Member
Specs:

cpu: amd 3500+
mobo: MSI K8N Neo2-54g
ram: 2x Corsair twinx 512mb ddr 3200 XMS3202v4.1


probleem:

freeze bij ram test tijdens boot sequence. Zo met die vier ledjes onderaan. geeft de fout weer en in boekje staat dan: "Memory detection test testing onboard memory size. The d-led will hang if the memory module is damaged or not installed properly.

EDIT:
Ff wat testjes gedaan met oude ram:

1: Reboot -> bij het aanlog scherm op afsluiten=>opnieuw opstarten gedrukt : result = OK reboot succesvol
2: Zelfde
3: Zelfde
4: Na reboot eens aangemeld in windows -> afsluiten=>opnieuw opstarten gedrukt : result = HANG bij memory detection
5: same opnieuw HANG bij memory detection
6: na hard reset geraakt ie voor bij boot sequence maar hangt ie bij het laden van windows (probleem 2)

7: na nieuwe hardreset vraagt ie hoe ie windows moet opstarten -> ik kies normaal -> aanlogscherm, ik log niet aan. Neem direct afsluiten-> opnieuw opstarten : result = OK succesvol boot kom uit in aanlog scherm
8: deze keer eens aanloggen en dan restarten : result = OK boot succesvol.
9: opnieuw aanloggen en restarten: result = OK boot succesvol.
10: ...

Dit is gedaan bij het oude ram dat dus 100% ok werkt in men oude pc.



Nu 2 op de 5 hangt ie hier hangen.


Tweede probleem:

Blijft hangen net na de detectie van de diskette. Ik zie dus heel vaak dat laadscherm staan van windows XP. dus de eerste frame van het infaden ervan.


Soms geraakt ie in windows.


Ik heb al geprobeerd met het oude ram van en vorige pc. ook zelfde problemen.


Iemand die me ermee kan helpen?


Alvast bedankt.

schumi2003

Legacy Member
MSI K8N Neo2-54g

daar zit u prob :)


mja ander mobo zulde wel niet kopen zeker dus zijde gezien he

kunt altijd is proberen om ne bois update te doen die u probleem mocht verhelpen door naar de msi site te gaan eh

Exit

Legacy Member
1ste .... mobo prob wrs ....
2de ... geraakt ge in de veilige mode?

Dragje

Legacy Member
wa doede als eerste

juist vervang u ramlattekkes of haal der 1 uit whatever

als ge nen error krijgt op u ram dan gaat dien 9 op 10 wel erges blijven hangen wnn ge da gebruikt (bv laden windows)

alle da is toch de logische eerste stap da ge doe?

Lemon

Legacy Member
Die logisch stap ben ik al god ganse dag bezig.

De errors zijn bij alle combinaties.

in slot 1-2 geraak ik soms in windows
slot 3-4 ook
enkel in slot 1 ook

slot 1-3 niet

Volgens mij ligt het probleem bij het mobo
en niet bij het geheugen, want men oude ram heeft ook problemen.

MisterX

Legacy Member
Bios Updaten, lukt het nog niet winkel gaan en probleem uitleggen :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan