Lemon
Legacy Member
Specs:
cpu: amd 3500+
mobo: MSI K8N Neo2-54g
ram: 2x Corsair twinx 512mb ddr 3200 XMS3202v4.1
probleem:
freeze bij ram test tijdens boot sequence. Zo met die vier ledjes onderaan. geeft de fout weer en in boekje staat dan: "Memory detection test testing onboard memory size. The d-led will hang if the memory module is damaged or not installed properly.
EDIT:
Ff wat testjes gedaan met oude ram:
1: Reboot -> bij het aanlog scherm op afsluiten=>opnieuw opstarten gedrukt : result = OK reboot succesvol
2: Zelfde
3: Zelfde
4: Na reboot eens aangemeld in windows -> afsluiten=>opnieuw opstarten gedrukt : result = HANG bij memory detection
5: same opnieuw HANG bij memory detection
6: na hard reset geraakt ie voor bij boot sequence maar hangt ie bij het laden van windows (probleem 2)
7: na nieuwe hardreset vraagt ie hoe ie windows moet opstarten -> ik kies normaal -> aanlogscherm, ik log niet aan. Neem direct afsluiten-> opnieuw opstarten : result = OK succesvol boot kom uit in aanlog scherm
8: deze keer eens aanloggen en dan restarten : result = OK boot succesvol.
9: opnieuw aanloggen en restarten: result = OK boot succesvol.
10: ...
Dit is gedaan bij het oude ram dat dus 100% ok werkt in men oude pc.
Nu 2 op de 5 hangt ie hier hangen.
Tweede probleem:
Blijft hangen net na de detectie van de diskette. Ik zie dus heel vaak dat laadscherm staan van windows XP. dus de eerste frame van het infaden ervan.
Soms geraakt ie in windows.
Ik heb al geprobeerd met het oude ram van en vorige pc. ook zelfde problemen.
Iemand die me ermee kan helpen?
Alvast bedankt.
cpu: amd 3500+
mobo: MSI K8N Neo2-54g
ram: 2x Corsair twinx 512mb ddr 3200 XMS3202v4.1
probleem:
freeze bij ram test tijdens boot sequence. Zo met die vier ledjes onderaan. geeft de fout weer en in boekje staat dan: "Memory detection test testing onboard memory size. The d-led will hang if the memory module is damaged or not installed properly.
EDIT:
Ff wat testjes gedaan met oude ram:
1: Reboot -> bij het aanlog scherm op afsluiten=>opnieuw opstarten gedrukt : result = OK reboot succesvol
2: Zelfde
3: Zelfde
4: Na reboot eens aangemeld in windows -> afsluiten=>opnieuw opstarten gedrukt : result = HANG bij memory detection
5: same opnieuw HANG bij memory detection
6: na hard reset geraakt ie voor bij boot sequence maar hangt ie bij het laden van windows (probleem 2)
7: na nieuwe hardreset vraagt ie hoe ie windows moet opstarten -> ik kies normaal -> aanlogscherm, ik log niet aan. Neem direct afsluiten-> opnieuw opstarten : result = OK succesvol boot kom uit in aanlog scherm
8: deze keer eens aanloggen en dan restarten : result = OK boot succesvol.
9: opnieuw aanloggen en restarten: result = OK boot succesvol.
10: ...
Dit is gedaan bij het oude ram dat dus 100% ok werkt in men oude pc.
Nu 2 op de 5 hangt ie hier hangen.
Tweede probleem:
Blijft hangen net na de detectie van de diskette. Ik zie dus heel vaak dat laadscherm staan van windows XP. dus de eerste frame van het infaden ervan.
Soms geraakt ie in windows.
Ik heb al geprobeerd met het oude ram van en vorige pc. ook zelfde problemen.
Iemand die me ermee kan helpen?
Alvast bedankt.
