Archief - Foute videokaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
performance via W7 eens bekijk dan gaat ie de score bepalen via de Intel GPU en dus niet via de Geforce... Ik zou toch graag hebben dat dit verdwijnt...
Waarom zou je dat ook maar iets kunnen schelen?

Je laptop schakelt over naar de geforce als het nodig is, niet meer niet minder. Dat is het beste voor iedereen.

De geforce uitzitten is belachelijk (gewoon retedom eigenlijk), dan gaat je batterij 2x zo snel plat zijn zonder dat je daar iets bij gaat winnen... (waar het ertoe doet gebruik je sowieso de 555m, in office of tijdens het browsen is zo'n kaart nutteloos).

Wil je zeker zijn dat je wel degelijk de 555m gebruikt tijdens het gamen, probeer dan eens een game te spelen die vaak gebruikt wordt om te benchen en vergelijk jouw resultaten met een gelijkaardig systeem (quasi zelfde cpu, 555m).
NVIDIA GeForce GT 555M - Notebookcheck.net Tech

Nicske91

Legacy Member
mdgf zei:
Waarom zou je dat ook maar iets kunnen schelen?

Je laptop schakelt over naar de geforce als het nodig is, niet meer niet minder. Dat is het beste voor iedereen.

De geforce uitzitten is belachelijk (gewoon retedom eigenlijk), dan gaat je batterij 2x zo snel plat zijn zonder dat je daar iets bij gaat winnen... (waar het ertoe doet gebruik je sowieso de 555m, in office of tijdens het browsen is zo'n kaart nutteloos).

Wil je zeker zijn dat je wel degelijk de 555m gebruikt tijdens het gamen, probeer dan eens een game te spelen die vaak gebruikt wordt om te benchen en vergelijk jouw resultaten met een gelijkaardig systeem (quasi zelfde cpu, 555m).
NVIDIA GeForce GT 555M - Notebookcheck.net Tech

Maar is het zelfs normaal dat de GPU nog altijd de Intel is bij het configuratiescherm bij bijvoorbeeld Dragon Age II? Bij GTA 4 stond er zelfs dat ik teveel van mijn GPU gebruikte wat 56 mb was (evenveel als het dedicated geheugen van de Intel HD)

mdgf

Legacy Member
Kan goed zijn, ik heb zelf geen laptop met optimus, google is uw vriend.

dask

Legacy Member
Nee, welke GPU staat geselecteerd in de 3D-instellingen van Nvidia voor DA2? Als het op automatisch staat, zet het handmatig op de GT555.

Nicske91

Legacy Member
dask zei:
Nee, welke GPU staat geselecteerd in de 3D-instellingen van Nvidia voor DA2?

use global settings (Hight performance Nvidia processor). Ik vind het zeer vreemd. Ok die Intel zorgt voor wat minder verbruik van je batterij, maar ik denk niet dat hij gebruikt maakt van die GPU van GeForce.

mdgf zei:
Kan goed zijn, ik heb zelf geen laptop met optimus, google is uw vriend.

Heb al overal gezocht, maar zonder resultaat meestal...

Nicske91

Legacy Member
dask zei:
Hier bij je 3D-programma's/spellen de GPU manueel op de GT555 zetten.

Heb ik ook gedaan, ik heb de exe file manueel aangeklikt via 3D settings. Maar als ik dan via dat configuratiescherm dit bekijk dan kan ik enkel de Intel GPU zien. Mocht je DA2 hebben, kan je eens checken of dat bij u ook zo is?

Ik heb eens op integrated GPU het spel gezet en ik zie geen verschil met de manuele aanpassing.

dask

Legacy Member
Je drukt toch op het knopje toepassen/apply hé na het selecteren?

Nicske91

Legacy Member
Yup ik heb dit gedaan. Ik zal nog eens het spel opstarten...

EDIT: Ik heb het spel eens op Very High Resolution nu gedraaid en nu gaat dat spel voor geen meter vooruit. Normaal zou die GPU van GeForce dit moeten aankunnen denk ik... dus vermoed ik dat die nog altijd op de GPU van Intel werkt.

EDIT2: Als ik eens zie dan gebruikt de game toch de GeForce GPU en toch kan ik dit niet aanpassen in het configuratiemenu. Speelt die dan eigenlijk op de Intel of op de GeForce?

Nicske91

Legacy Member
dask zei:
Ik zou als ik jou was je nvidia drivers updaten, misschien dat daar het probleem ligt.
Je hebt toch 64bit?
NVIDIA DRIVERS 280.26 WHQL

Alle updates al uitgevoerd. Zou hij nu eigenlijk nu draaien op GPU van GeForce? Heb eens mijnenveger geprobeerd en er staat dan dat via de GeForce GPU draait.

Nicske91

Legacy Member
dask zei:

Ja inderdaad lol :p, maar ook staat DA2 erop. Mss moet ik niet kijken naar dat configuratiescherm van DA2 :p

EDIT: Ik denk dat die GeForce toch begint te draaien met DA2, aangezien zijn temperatuur begon te stijgen tot 60 graden...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan