Archief - Foute videokaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nicske91

Legacy Member
Hey,

Ik heb een probleem. Zonet heb ik een Dell XPS 17 ontvangen, maar via dxdiag zie ik dat er gelijk een andere videokaart erin zit. Er zit een Intel HD Graphics Family videokaart in ipv een Nvidia GeForce GT 555M. Moet ik mss nog een paar drivers downloaden ofzo? Want ik vind het wel niet normaal mocht ik een foute videokaart hebben...

Nicske91

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Download de juiste drivers ;)

Drivers & Downloads

Ja en welke moet ik dan downloaden. Ik vind geen enkele die van toepassing is. Is dit normaal dat het dxdiag iets anders zegt, dan wat er verwacht mot worden?

EDIT: ik heb de drivers, probleem is dat ie niet wilt laden -.-

dask

Legacy Member
Als nvidia optimus geïnstalleerd is, zal je laptop voor normale toepassingen de interne/sandy bridge GPU gebruiken. Download GPU-z, dan zal je de GT555 wel zien als je de 2d GPU selecteert. In Nvidia control panel kan je de 3D instellingen voor je programma's beheren, dwz welke GPU te gebruiken voor 3D toepassingen.

Nicske91

Legacy Member
dask zei:
Als nvidia optimus geïnstalleerd is, zal je laptop voor normale toepassingen de interne/sandy bridge GPU gebruiken. Download GPU-z, dan zal je de GT555 wel zien als je de 2d GPU selecteert. In Nvidia control panel kan je de 3D instellingen voor je programma's beheren, dwz welke GPU te gebruiken voor 3D toepassingen.

Inderdaad ik kan hem zien :), probleem is wel dat ik nog de juiste drivers moet vinden en kunnen downloaden.

EDIT: en hoe zorg je ervoor welke GPU je moet gebruiken. Ik zit in het control panel, maar ik weet niet wat ik moet veranderen. Heb al een paar dingen veranderd, maar ik zie geen verschil in het dxdiag frame.

Smashy

Legacy Member
Als je via gpu-z de videokaart kan zien zijn de drivers toch juist geïnstalleerd? Of vergis ik me?

Nicske91

Legacy Member
Smashy zei:
Als je via gpu-z de videokaart kan zien zijn de drivers toch juist geïnstalleerd? Of vergis ik me?

Maar ik versta dus niet dat er nog altijd Intel HD Family erin staat :s.

@Dask: ik heb juist hetzelfde als jou.

dask

Legacy Member
Niets van aantrekken, is volgens mij een bug in dxdiag icm optimus, bij mij geeft em ook alleen de interne GPU weer als ik met 3D bezig ben.

Nicske91

Legacy Member
dask zei:
Niets van aantrekken, is volgens mij een bug in dxdiag icm optimus, bij mij geeft em ook alleen de interne GPU weer als ik met 3D bezig ben.

Zal eens kijken bij "Can I run it". :p

Dus je denkt dat het gewoon een bug is bij dxdiag en dat alle drivers al geïnstalleerd zijn.

EDIT: Ok in orde, BF BC 2 zit ik op bijna het maximum, dus het gaat.

Bedankt hé

dask

Legacy Member
Als je de geïnstalleerde Windows van Dell gebruikt, dan zullen ze alle drivers en bloatware erop gezet hebben.

Nicske91

Legacy Member
Ik heb toch nog eens dxdiag bekeken en toch zie ik nog altijd die Intel GPU er staan, zelfs als ik mijn laptop performance via W7 eens bekijk dan gaat ie de score bepalen via de Intel GPU en dus niet via de Geforce... Ik zou toch graag hebben dat dit verdwijnt...

T-T

Legacy Member
kan je die gewoon niet uitzetten in apparaatbeheer (device manager) dat enkel de geforce nog aanstaat en de intel met zo'n rood kruiske staat, zou normaal gezien met een reboot inorde moeten zijn dan.

maar als ik het goed begrijp wordt die intel gebruikt voor energiebesparing, en wordt de geforce geactiveerd waneer je 3D gebruikt, games oa, zou volgens mij toch ergens in te stellen moeten zijn zu.

Nicske91

Legacy Member
T-T zei:
kan je die gewoon niet uitzetten in apparaatbeheer (device manager) dat enkel de geforce nog aanstaat en de intel met zo'n rood kruiske staat, zou normaal gezien met een reboot inorde moeten zijn dan.

maar als ik het goed begrijp wordt die intel gebruikt voor energiebesparing, en wordt de geforce geactiveerd waneer je 3D gebruikt, games oa, zou volgens mij toch ergens in te stellen moeten zijn zu.

Heb al gekeken bij energiebesparingen en ik zie dat alleen Intel HD erop staat. Kan ik dat wel vertrouwen om het op uit te zetten, gaat ie dan weer vlot weer enablet kunnen worden?

T-T

Legacy Member
bij energiebesparingen zelf zal dat niet staan, moet eerder richting instellingen van je gpu/software kijken.
en uitzetten van die intel kan geen kwaad, als dat niet lukt zal je dat terug kunne zetten in veilige modus, of gewoon simpel met een reboot, em zal sowieso naar je geforce gaan, of in het ergste geval terug je intel, mja 't is windows 7 he. XP is daar al wa simpeler in alhoewel het ook zou moeten lukken met W7.

en eigenlijk kan je die niet uitzetten in den BIOS ?
haal ik hier vandaan http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110116043604AAJPe3X

mss kan je er ook iets over vinden met je beste vriend google ? http://www.google.be/#sclient=psy-a...gc.r_pw.&fp=97b0c67fcbe03c00&biw=1920&bih=832

Nicske91

Legacy Member
T-T zei:
bij energiebesparingen zelf zal dat niet staan, moet eerder richting instellingen van je gpu/software kijken.
en uitzetten van die intel kan geen kwaad, als dat niet lukt zal je dat terug kunne zetten in veilige modus, of gewoon simpel met een reboot, em zal sowieso naar je geforce gaan, of in het ergste geval terug je intel, mja 't is windows 7 he. XP is daar al wa simpeler in alhoewel het ook zou moeten lukken met W7.

en eigenlijk kan je die niet uitzetten in den BIOS ?
haal ik hier vandaan How to disable Intel HD Graphics? - Yahoo! Answers

mss kan je er ook iets over vinden met je beste vriend google ? Google

Ja ik had er ook aan gedacht, maar ik durfde het eigenlijk niet doen. Heb het gedaan, maar wnr ik dan via dxdiag eens bekijk dan staat er dat er geen GPU beschikbaar is...

Via BIOS gaat het niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan