ScoeneZ
Legacy Member
Eerst en vooral, een expert terzake ben ik absoluut niet.
Het probleem begon bij framedrops. Ik had namelijk wat veel stof in mijn desktop én een van de 2fans op de grafische kaart werkte niet meer. Mijn idee was toen niet meer zware games (controle op de temperatuur). En ergens volgende week (rustiger periode in de examens) een kijken voor een nieuwe fan op de GC.
Deze morgen echter merkte ik na het opstarten dat de temperatuur op mijn GC gestegen was tot 114°C. Hij was nog maar opgestart...
ik opende mijn kast en plaatste mijn ventilator (het komt warm in mijn kamertje, zeker met het weer van de vorige weken) op mijn pc. De enige manier om de temperatuur te laten zakken.
Het was pas later dat ik zag dat mijn 2de fan niet meer werkte.
Om dus terzake te komen, ik zit met een grafische kaart zonder ventilatoren...
Kan ik mijn externe ventilator blijven gebruiken om me de komende weken nog te behelpen?
Als ik over ga tot nieuwe fans, wat raden jullie aan voor een GeForce 9800 GTX/GTX+?
En hoe zorg ik ervoor dat ik da in de toekomst niet meer tegenkom?
Txs!
edit: ik dacht van even een tikje te geven tegen de laatste die uitgevallen was en plots draait die weer. als ik tegen de ander tik, bied deze ook nog weerstand. kan het zijn dat deze toch nog niet kapot is? en hoe krijg ik die dan weer in werking?
Het probleem begon bij framedrops. Ik had namelijk wat veel stof in mijn desktop én een van de 2fans op de grafische kaart werkte niet meer. Mijn idee was toen niet meer zware games (controle op de temperatuur). En ergens volgende week (rustiger periode in de examens) een kijken voor een nieuwe fan op de GC.
Deze morgen echter merkte ik na het opstarten dat de temperatuur op mijn GC gestegen was tot 114°C. Hij was nog maar opgestart...
ik opende mijn kast en plaatste mijn ventilator (het komt warm in mijn kamertje, zeker met het weer van de vorige weken) op mijn pc. De enige manier om de temperatuur te laten zakken.
Het was pas later dat ik zag dat mijn 2de fan niet meer werkte.
Om dus terzake te komen, ik zit met een grafische kaart zonder ventilatoren...
Kan ik mijn externe ventilator blijven gebruiken om me de komende weken nog te behelpen?
Als ik over ga tot nieuwe fans, wat raden jullie aan voor een GeForce 9800 GTX/GTX+?
En hoe zorg ik ervoor dat ik da in de toekomst niet meer tegenkom?
Txs!
edit: ik dacht van even een tikje te geven tegen de laatste die uitgevallen was en plots draait die weer. als ik tegen de ander tik, bied deze ook nog weerstand. kan het zijn dat deze toch nog niet kapot is? en hoe krijg ik die dan weer in werking?
