Archief - Fans GC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ScoeneZ

Legacy Member
Eerst en vooral, een expert terzake ben ik absoluut niet.

Het probleem begon bij framedrops. Ik had namelijk wat veel stof in mijn desktop én een van de 2fans op de grafische kaart werkte niet meer. Mijn idee was toen niet meer zware games (controle op de temperatuur). En ergens volgende week (rustiger periode in de examens) een kijken voor een nieuwe fan op de GC.

Deze morgen echter merkte ik na het opstarten dat de temperatuur op mijn GC gestegen was tot 114°C. Hij was nog maar opgestart...
ik opende mijn kast en plaatste mijn ventilator (het komt warm in mijn kamertje, zeker met het weer van de vorige weken) op mijn pc. De enige manier om de temperatuur te laten zakken.
Het was pas later dat ik zag dat mijn 2de fan niet meer werkte.

Om dus terzake te komen, ik zit met een grafische kaart zonder ventilatoren...
Kan ik mijn externe ventilator blijven gebruiken om me de komende weken nog te behelpen?
Als ik over ga tot nieuwe fans, wat raden jullie aan voor een GeForce 9800 GTX/GTX+?
En hoe zorg ik ervoor dat ik da in de toekomst niet meer tegenkom?

Txs!

edit: ik dacht van even een tikje te geven tegen de laatste die uitgevallen was en plots draait die weer. als ik tegen de ander tik, bied deze ook nog weerstand. kan het zijn dat deze toch nog niet kapot is? en hoe krijg ik die dan weer in werking?

freshcloak

Legacy Member
Het kan zijn dat de fans de hoeveelheid stof tussen de fans zelf niet meer aankunnen.
Zo zou ik eens de hele pc stofzuigen, en al het stof uit je pc (zeker ook je videokaart) halen.
Zet zeker ook je pc uit de zon, want met al dat metaal kan het enorm warm worden zonder dat hij draait.
De rest kan ik je niet echt mee helpen, succes!

ScoeneZ

Legacy Member
piedii zei:
niet stofzuigen, uitspuiten met een busje perslucht!!!!

ik heb ook nog dat idee gehad, maar toen kreeg ik de opmerking, perslucht heeft het gevaar als je te traag spuit, niet genoeg druk zet, dat er condens in het perslucht zit. klopt dat niet?

Dracozirion

Legacy Member
Dan moet je gewoon je PC een even niet opzetten tot de condens weg is he:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan