Archief - dvd-drive problemo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GAMERdude

Legacy Member
yo ,naar aanraden van jullie heb ik me dus een dvd-drive aangeschaft. ik steek em dus in men pc en haal de normale cd lezer eruit, de kabeltjes aangesloten en gaan , nuja gaan is veel gezegd ,eerst ging men muis en men toetsenbord niet meer ,maar na die opnieuw te installeren gaat alles weer behalve die dvd-drive dus :sad: ik kan ze wel openen en sluiten en het lichtje werkt ook maar windows detecteert hem blijkbaar niet ofzow :wtf: ???
kan iemand mij aub helpen :help: thx
(fucking merkpc's altijd miserie he :ironic: )

Davion

Legacy Member
Ga naar Apparaatbeheer en verwijder daar eens eerst die CD-ROM drive die er inzat voor dat ge er de DVD in de plaats stak...

JackF

Legacy Member
Heb je de jumper achteraan de dvd-drive juist ingesteld ?
IDE kabel gedraaid ?

BraveHeart

Legacy Member
Alvorens je een nieuwe drive inbouwt...

kijk aan de achterzijde hoe de jumpers staan, stel ze zo in zoals op het vorige cd-station wat je hebt uitgehaald.
Master/Slave settings.
Tijdens opstarten moet uwe bios de drive dedecteren, druk op eject om te zien of de drive stroom krijgt en dat de try ook open en dicht gaat.
In windows moet er een nieuw stuk hardware gededecteerd zijn en te zien zijn in deze computer als DVD-ROM/DVD-RW of dergelijke als titel.
Heb je een merk PC, zet dan uw IDE devices op AUTO (zodat ze gededecteerd worden bij het opstarten van de PC (POST).
Als de drive niet in de bios vermeld staat is er iets mis.
Zolang dat niet in orde is kan je in windows niet veel beginnen.
Je bios moet de drive juist herkennen.
Indien bios flashen als het mogelijk is en nodig is (zie de site van de hardware fabrikant voor software upgrades).

GAMERdude

Legacy Member
hmm.. naja zal dan maar ens in men bios gaan kijken he ,@ davion die is nu weg (logisch eilijk :))

GrAmLin

Legacy Member
aan achterkant van je DVD rom kan je een "Jumper" versteken,

http://www.thegamesloft.com/hosted/harddrivejumpers.jpg

dat is de foto van een jumper. is wel van een HD maar bij een CD/dvd drive is dat net hetzelfde

Kijk op je CDRom driver dat er eerst inzat en zet em dan gelijk, als die op master stond, zet je DVD rom drive ook op master.

En sluit em dan pas weer aan en het zouw moeten werken.

Dus dat zijn pinnekes dan moeten juist zitten. Als da nie juist zit zal het noois werken. 9 kans op 10 is het dat.

Groeten

Lan

Legacy Member
- Best is alle jumpers op CS te zetten (Cable Select)
- Zorg er ook voor dat je een 80 aderige kabel gebruikt en geen 40 aderige. Bij oudere/goedkope pc's durven ze voor het 2e kanaal nogal eens een oude 40 aderige kabel te gebruiken.

GAMERdude

Legacy Member
oké nu werkt hij nog niet ....
GRAPJE hij werkt perfect nu :p merci he gaste vooral de gramlin :)
thx thx thx

Exit

Legacy Member
GAMERdude zei:
oké nu werkt hij nog niet ....
GRAPJE hij werkt perfect nu :p merci he gaste vooral de gramlin :)
thx thx thx
leest eerst eens de handleiding die erbij zit, daar staat da ge da moet instellen, heb er al veel zogehad ... ze willen het zelf doen, en jaaa. jumpers niet gezet ...

GAMERdude

Legacy Member
met alle respect ,van die jumpers stond er NIETS in de 'handleiding' (=een zwart-wit gedrukt papier waar alles in 6 talen opstond)
maja tis tog opgelost nu :) ga nog wat halflifen

Exit

Legacy Member
bulk versie? zoja, dan is de handleiding inderdaad zeer beknopt, maar wordt er veronderteld dat ge iets van pc's kent.

GAMERdude

Legacy Member
naja ik ken er ook wel 'iets' van ze, alleen ja die jumpers wistek ni :)
gelukkig kwamen de mensen hier me weer te hulp :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan