Archief - De grote AMD thread.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SXe

Legacy Member
powerkiller zei:
Even meedelen dat er ook een H70 verschenen is.

07-07-2010, 11:51

Right... Is idd zo maar dan moet je mij niet persé quoten aangezien die toen nog niet bestond :p

Jack

Legacy Member
die Bulldozer blog is wel nice. Ik hoop dat ze gauw wat meer info geven over hun "Hyperthreading" in Bulldozer. Want een 8core met HT = 16 cores goodness.

En als ik het goed voorheb zal Bulldozer waarschijnlijk gelijktijdig (of toch ongeveer) uitkomen met intel's high-end Sandy Bridge CPUs die ook 6-8 cores + HT hebben. Can't wait for those comparative benches.

steffoe

Legacy Member
"Although AMD didn’t say any specifics of the CPUs that will be launched, they mentioned that the first desktop CPUs based on the Bulldozer architecture will require a new CPU socket, called AM3+, which will also be compatible with current socket AM3 processors. Socket AM3+ CPUs, however, won’t be compatible with socket AM3 motherboards"

Wel jammer. Had gehoopt na een paar jaar een buldozer cpu in mijn am3 mobo te prikken. Ah well.

Vorda

Legacy Member
Jammer :( Volgens AMD logica zou de AM4 cpu dan weer wel in een AM3+ socket passen. Al is dat heel verre toekomstmuziek.

Wasbeer

Legacy Member
hb me pas een nieuwe x4 955 BE en een asus crosshair 4 besteld. Iemand goeie of slechte herinneringen of trauma's/slechte nachten beleefd ?
Want de ASUS ROG bordjes zijn SOB soms, allé mijne striker toch dus ik kijk uit naar de problemen...
Hmm msh al sparen voor die bulldozer core als hij past op am3.

Mette2

Legacy Member
als je nu eens punten en komma 's gebruikt in je zinnen kunnen we misschien antwoorden op je vraag... :)

Vorda

Legacy Member
Meesten hier gaan geen ervaring hebben met het bord, het is namelijk idioot duur voor wat het is :) In het algemeen heb ik op internet wel geen slechte commentaar over dat mobo gelezen.

De nieuwe bulldozers gaan niet in AM3 passen waarschijnlijk btw.

Wasbeer

Legacy Member
laten we hopen dat uw waarschijnlijk fout gaat zijn want anders hebk ferm pech en benk eigenlijk nogal lomp.
maja we zien wel !
laten we hopen want er gaan veel mensen hopen dat die op am3 komt

Mette2

Legacy Member
Volgens dit artikel niet :

"The existing G34 and C32 server infrastructure will support the new Bulldozer-based server products. In order for AMD’s desktop offering to fully leverage the capabilities of Bulldozer, an enhanced AM3+ socket will be introduced that supports Bulldozer and is backward-compatible with our existing AM3 CPU offerings."

"When we initially set out on the path to Bulldozer we were hoping for AM3 compatibility, but further along the process we realized that we had a choice to make based on some of the features that we wanted to bring with Bulldozer. We could either provide AM3 support and lose some of the capabilities of the new Bulldozer architecture or, we could choose the AM3+ socket which would allow the Bulldozer-base Zambezi to have greater performance and capability.

The majority of the computer buying public will not upgrade their processors, but enthusiasts do. When we did the analysis it was clear that the customers who were most likely to upgrade an AM3 motherboard to a Bulldozer would want the features and capability that would only be delivered in the new AM3+ sockets. A classic Catch-22.

Why not do both you ask? Just make a second model that only works in AM3? First, because that would greatly increase the cost and infrastructure of bringing the product to market, which would drive up the cost of the product (for both AMD and its partners). Secondly, adding an additional product would double the time involved in many of the development steps.

So in the end, delivering an AM3 capability would bring you a less featured product that was more expensive and later to market. Instead we chose the path of the AM3+ socket, which is a path that we hope will bring you a better priced product, with greater performance and more features - on time.

When we looked at the market for AM3 upgrades, it was clear that the folks most interested in an AM3-based product were the enthusiasts. This is one set of customers that we know are not willing to settle for second best when it comes to performance, so we definitely needed to ensure that our new architecture would meet their demanding needs, for both high performance and overclockability. We believe they will see that in AM3+."

Planet 3DNow! - Das Online-Magazin für den AMD-User

Wasbeer

Legacy Member
perfect !
kheb dan toch goed gedaan aan dit asus bord dan zal dit binnekort dienen voor men bulldozer core ....
raare naam maar tis zoals een andere :D

Btw heb eens geprobeerd cores te unlocke denk dat ik ne 5core heb nu ... eve nieuwe windows zette en dan eens zien
want hij zegt 4cores unlocked +de core die altijd aanstaat = 5core ?
is mooi want kwasie prestaties komt die goed dichtbij de x6.
allé eens men stepping enzo opzoeken op overclock.net en dan eens feedback daar vragen!

Fraggie

Legacy Member
Over AMD gesproken, ik draai momenteel Windows 7 op volgende PC:

AMD Athlon XP 2800+ -> +-2GHz (Barton)
2GB PC3200
nForce 2 chipset
6800GT

en dat draait beter dan Windows XP?! Ongeveer evenveel ram verbruik én dat voor het zelfde aantal geïnstalleerd programma's. Ook stond mijn XP op de laagste kwaliteit en ik zit hier met Winkey + TAB te werken alsof het geen naam heeft ;P.

Score van:
CPU: 3.4
RAM: 4.1
GFX: 5.9
Gaming: 4.6
HDD: 5.3

Echt wel tof..

phate_13

Legacy Member
Wasbeer zei:
perfect !
kheb dan toch goed gedaan aan dit asus bord dan zal dit binnekort dienen voor men bulldozer core ....
raare naam maar tis zoals een andere :D

Btw heb eens geprobeerd cores te unlocke denk dat ik ne 5core heb nu ... eve nieuwe windows zette en dan eens zien
want hij zegt 4cores unlocked +de core die altijd aanstaat = 5core ?
is mooi want kwasie prestaties komt die goed dichtbij de x6.
allé eens men stepping enzo opzoeken op overclock.net en dan eens feedback daar vragen!

1. Hoe kom je er bij dat dat asus bord een goede keuze is? Heeft toch niemand gezegd. Integendeel.
2. Er is duidelijk gezegd dat je NIET er later een bulldozer processor kunt opzetten.
3. Een quadcore is volledig unlocked... =)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan