Archief - De grote AMD thread.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
ik heb een X6 1055T
- OC: heel goed, 3.9Ghz met 1.45v . als ik DDR3 had gehad was ik nog verder gekomen.
- prestatie: er is nog weinig echte multi-core software, maar als hij op 3.2Ghz staat (wat heel easy is), dan is em net zo snel als een x4 955, dus.
- temperatuur: idle zit ik gewoon op kamertemperatuur met een H50 op coolnquiet, onder load rond de 35 graden. En dat is met een OC tot 3.6...
- stock koeler : denk dat die ruim volstaat op stock speed en zelfs met een kleine overclock (als je het voltage maar neit te hoog boost), deze cpu is echt KOEL.
Komt ook in veel reviews naar boven, dat ze door allerlei nieuwe technologien e.d. deze cpu heel erg koud hebben kunnen maken

Jack

Legacy Member
nice, ja ik ga zowiezo voor DDR3, ik ga namelijk MSI's 890FXA-GD70 aanschaffen, samen met 4x2GB van Corsair's Dominator geheugen (die trouwens een profiel hebben in AMD's Overdrive utility). Qua CPU ga ik wel voor de 1090T.

die H50, welk merk is die? Ben wat op zoek naar deftige maar niet te groote coolers. Heb al veel coolers gezien die zo groot waren dat ze DIMM sloten blokkeerden.

flyingdutchman

Legacy Member
Jack zei:
nice, ja ik ga zowiezo voor DDR3, ik ga namelijk MSI's 890FXA-GD70 aanschaffen, samen met 4x2GB van Corsair's Dominator geheugen (die trouwens een profiel hebben in AMD's Overdrive utility). Qua CPU ga ik wel voor de 1090T.

die H50, welk merk is die? Ben wat op zoek naar deftige maar niet te groote coolers. Heb al veel coolers gezien die zo groot waren dat ze DIMM sloten blokkeerden.

beetje overdreven duur mobo imo, maar jij moet het weten :p. je pc gaat neit sneller met een duurder mobo é. Ik zou eerder voor de ASrock 870 extrem3 of en 890GX extreme3 in jouw prijsklasse. Zie net de MSI 870A-G54 , ziet er ook wel tof uit! (dat vraagt voor nader onderzoek!)

EDIT: nvm MSI 870A-G54 is 16/4

Jack

Legacy Member
ik neem dat specifieke mobo omdat het quasi allemaal x16 sloten zijn, wat me enorme vrijheid geeft in het plaatsen van men kaarten van verschillende groote (heb oa een x4 kaart, en niet alle mobos hebben een x4 slot). Ook USB 3.0 enzo, altijd handig.

Ook neem ik dit mobo om een beetje future-proof te zijn. AMD's volgende serie CPUs zal ook een AM3 voetje hebben, maar een stuk meer mogelijkheden hebben dan de huidige Phenom IIs.

Yank

Legacy Member
Jack zei:
ik neem dat specifieke mobo omdat het quasi allemaal x16 sloten zijn, wat me enorme vrijheid geeft in het plaatsen van men kaarten van verschillende groote (heb oa een x4 kaart, en niet alle mobos hebben een x4 slot). Ook USB 3.0 enzo, altijd handig.

Ook neem ik dit mobo om een beetje future-proof te zijn. AMD's volgende serie CPUs zal ook een AM3 voetje hebben, maar een stuk meer mogelijkheden hebben dan de huidige Phenom IIs.
Nog bij lange niet bevestigd afaik.
Veel speculatie over AM3r2 en zo, maar nergens hebben ze compabiliteit gegarandeerd.

Samus007

Legacy Member
Jack zei:
ik heb al wat reviews opgezocht, maar heeft er iemand hier ervaring met de Phenom II X6? Qua prestatie, overclockbaarheid, enz. Hoe goed is de stock cooler erbij trouwens?

Mijn kameraad heeft de 1090T aangeschaft en komt van een 955, uiteraard geen verschillen in gamen etc., daarom hou ik de boot af en wacht wel tot het beter ondersteund is en er nieuwere/snellere X6 processoren uitkomen.

Mr. Humphries

Legacy Member
en heeft ook een tdp van 95W, wel wat minder dan de 125 ...

Greenie

Legacy Member
je bent wss wel beter af met 2x 4GB dan 4x 2GB
als je een C2 hebt kan het ook zijn dat je hierdoor hoger kunt OCen
(C3's zounden hier geen last van moeten hebben)

edit: naast de quote gedrukt:
Jack zei:
nice, ja ik ga zowiezo voor DDR3, ik ga namelijk MSI's 890FXA-GD70 aanschaffen, samen met 4x2GB van Corsair's Dominator geheugen (die trouwens een profiel hebben in AMD's Overdrive utility). Qua CPU ga ik wel voor de 1090T.

die H50, welk merk is die? Ben wat op zoek naar deftige maar niet te groote coolers. Heb al veel coolers gezien die zo groot waren dat ze DIMM sloten blokkeerden.

SXe

Legacy Member
Greenie zei:
je bent wss wel beter af met 2x 4GB dan 4x 2GB
als je een C2 hebt kan het ook zijn dat je hierdoor hoger kunt OCen
(C3's zounden hier geen last van moeten hebben)

:wtf:

Verkeerde thread?

Mette2

Legacy Member
Dat is een dure grap, en dan nog DDR3-1600, ook maar enkel goed als je gaat overclocken...

Greenie

Legacy Member
Jack zei:
ik ging 2 setjes van

Corsair Dominator Geheugen :: Azerty

erin steken. Doel is gewoon om 8GB ram te hebben.

Koop je gewoon 2x 4GB en let er op dat je ze in de juiste dimm slots steekt
(manual van je mobo ff bekijken voor installatie ram)
Dit is makkelijker voor je memory controller. Je gaat er evt beter mee kunnen overclocken (zie C2 revisions van de phII die er soms moeite mee hebben alle 4 de dimm slots gelijkmatig aan te spreken).

Ga je niet overclocken dan heb je bovendien ineens nog de mogelijkheid om er later 2 extra bij te steken.

Als je wat meer geld wilt uitgeven aan je ram: timings in het oog houden.
Je wilt zo laag mogelijke timings met zo hoog mogelijke freq (bandbreedte).

Jack

Legacy Member
ik ga voor een X6 1090T, das een E0 stepping. Dat van die timings en frequency wist ik wel, maar blijkbaar gaat de "standaard" frequentie maar tot 1600, derboven wordt gezien als overclock in de manual voor men mobo. (worden wel ondersteunt en staan erbij in het rijtje, dat niet).

8GB is trouwens meer dan genoeg voor een heel eind. 4GB wordt nog niet eens volgetrokken, tegen dat ik zou moeten upgraden naar boven 8GB is DDR3 op hogere snelheden reeds bakken goeikoper dan nu.

Redraptorx

Legacy Member
Jack zei:
ik heb al wat reviews opgezocht, maar heeft er iemand hier ervaring met de Phenom II X6? Qua prestatie, overclockbaarheid, enz. Hoe goed is de stock cooler erbij trouwens?

ik heb gehoord dat die makkelijk naar 4ghz geclockt kan worden (google maar eens, der is echt veel over te vinden)
Stock cooler is niet zo goed en luidruchtig, best een aftermarket cooler voor kopen.
Heb zelf nog geen ervaring met amd processoren maar heb al heel wat research gedaan, user reviews gezocht etc etc.

juan1717

Legacy Member
Redraptorx zei:
ik heb gehoord dat die makkelijk naar 4ghz geclockt kan worden (google maar eens, der is echt veel over te vinden)
Stock cooler is niet zo goed en luidruchtig, best een aftermarket cooler voor kopen.
Heb zelf nog geen ervaring met amd processoren maar heb al heel wat research gedaan, user reviews gezocht etc etc.

Ik heb een X6 1090T
en hij presteert zalig hij runt nu op 4.1GHZ met 1.49V
mijn mobo is een asus m4a89GTD pro 890GX
met 4GB DDR3-1600 van €120 [1333MHZ is ook goed heb het eens getest en merk geen verschil]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan