DaV!DoF
Legacy Member
mijn specs voor het gena dat ik wil overclocken;
Mobo : P4C800 Deluxe (intel chipset)
Proc : Intel Pentium 4 presscot 3.2 Ghz
Nu het probleem is het volgende ==> ik kan overclocken mor alleen momenteel in de BIOS en dat alleen met de zielige opties +5%, +10+ enz...
momenteel staat proc op 3.51Ghz (10% dus) hoger kan hij niet.
Maar bvb kheb al gelezen dat mensen hem tot 3.6Ghz krijgen en de FSB op 1000 ipv 800... nu ik zou dat ook wel eens willen uitproberen allemaal maar het probleem is dat de bios het mij niet toe laat (geen directe en preciezere opties)
met mijn graka lukt da allemaal wel en heb ik tool voor, mor niet voor CPU - MOBO - RAM kzou der der graag ook eens nen tool voor willen hebben mor weet echt geen, dus mss wat namen aub? -Dank bij voorbat-
BTW: ff specs nog eens proc : intel presscott 3.2, mobo : P4C800 deluxe, ram : 2gig GEIL pc 3200
*edit* ik denk ook dat ik mijn score op 3DMark 2005 veel hoger kan krijgen dan mijn huidige score 5306 met een GF 6800 ULTRA der momenteel in die op 433/1206 staat momenteel <== kan dat nog hoger? ... temp is nergens een prob momenteel en krijg artifacts krijg ik ook niet, mor rivatuner zegt wel als ik hoger wil dat het niet volledig stabiel meer is... is er nog een andere manier om meer er uit te krijgen ? ik denk wel als ik zo rond kijk op het internet achter andere cfgs dat ik naar een 6000 marks mag richten... maar zou dus voor de rest niet echt weten hoe of met wat.
Mobo : P4C800 Deluxe (intel chipset)
Proc : Intel Pentium 4 presscot 3.2 Ghz
Nu het probleem is het volgende ==> ik kan overclocken mor alleen momenteel in de BIOS en dat alleen met de zielige opties +5%, +10+ enz...
momenteel staat proc op 3.51Ghz (10% dus) hoger kan hij niet.
Maar bvb kheb al gelezen dat mensen hem tot 3.6Ghz krijgen en de FSB op 1000 ipv 800... nu ik zou dat ook wel eens willen uitproberen allemaal maar het probleem is dat de bios het mij niet toe laat (geen directe en preciezere opties)
met mijn graka lukt da allemaal wel en heb ik tool voor, mor niet voor CPU - MOBO - RAM kzou der der graag ook eens nen tool voor willen hebben mor weet echt geen, dus mss wat namen aub? -Dank bij voorbat-
BTW: ff specs nog eens proc : intel presscott 3.2, mobo : P4C800 deluxe, ram : 2gig GEIL pc 3200
*edit* ik denk ook dat ik mijn score op 3DMark 2005 veel hoger kan krijgen dan mijn huidige score 5306 met een GF 6800 ULTRA der momenteel in die op 433/1206 staat momenteel <== kan dat nog hoger? ... temp is nergens een prob momenteel en krijg artifacts krijg ik ook niet, mor rivatuner zegt wel als ik hoger wil dat het niet volledig stabiel meer is... is er nog een andere manier om meer er uit te krijgen ? ik denk wel als ik zo rond kijk op het internet achter andere cfgs dat ik naar een 6000 marks mag richten... maar zou dus voor de rest niet echt weten hoe of met wat.


