Archief - BAH vies mor mss een oplossing?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaV!DoF

Legacy Member
mijn specs voor het gena dat ik wil overclocken;

Mobo : P4C800 Deluxe (intel chipset)
Proc : Intel Pentium 4 presscot 3.2 Ghz

Nu het probleem is het volgende ==> ik kan overclocken mor alleen momenteel in de BIOS en dat alleen met de zielige opties +5%, +10+ enz...
momenteel staat proc op 3.51Ghz (10% dus) hoger kan hij niet.

Maar bvb kheb al gelezen dat mensen hem tot 3.6Ghz krijgen en de FSB op 1000 ipv 800... nu ik zou dat ook wel eens willen uitproberen allemaal maar het probleem is dat de bios het mij niet toe laat (geen directe en preciezere opties)

met mijn graka lukt da allemaal wel en heb ik tool voor, mor niet voor CPU - MOBO - RAM kzou der der graag ook eens nen tool voor willen hebben mor weet echt geen, dus mss wat namen aub? -Dank bij voorbat-

BTW: ff specs nog eens proc : intel presscott 3.2, mobo : P4C800 deluxe, ram : 2gig GEIL pc 3200

*edit* ik denk ook dat ik mijn score op 3DMark 2005 veel hoger kan krijgen dan mijn huidige score 5306 met een GF 6800 ULTRA der momenteel in die op 433/1206 staat momenteel <== kan dat nog hoger? ... temp is nergens een prob momenteel en krijg artifacts krijg ik ook niet, mor rivatuner zegt wel als ik hoger wil dat het niet volledig stabiel meer is... is er nog een andere manier om meer er uit te krijgen ? ik denk wel als ik zo rond kijk op het internet achter andere cfgs dat ik naar een 6000 marks mag richten... maar zou dus voor de rest niet echt weten hoe of met wat.

DaV!DoF

Legacy Member
Ik heb dus zo juist even rond gekeken en heb gezien dat er iemand zijn 6800 ULTRA op 600/1400 heeft staan.... eek is da wel veilig? Krijgt die niet 1001 artifacts?

-MOR nog altijd op zoek nor goede overclocktool voor mobo en cpu

easypanic

Legacy Member
DaV!DoF zei:
mijn specs voor het gena dat ik wil overclocken;

Mobo : P4C800 Deluxe (intel chipset)
Proc : Intel Pentium 4 presscot 3.2 Ghz

Nu het probleem is het volgende ==> ik kan overclocken mor alleen momenteel in de BIOS en dat alleen met de zielige opties +5%, +10+ enz...
momenteel staat proc op 3.51Ghz (10% dus) hoger kan hij niet.

Tis een heel eind geleden dat ik nog een P4c800 had, maar kom. Ge moet ergens in BIOS uw settings op manual zetten , ik dacht dat het ergens bij "Performance ... " was in BIOS.

Sacristar

Legacy Member
bij mijn p4c800e-dlx is dat:

advanced menu -> jumperfree configuration -> AI overclock tuner -> manual

en dan krijgde een koppel opties bij waar ge uw locks, uw fsb en uw ram divider en uw voltages kunt instellen.



voor een software toolke --> clockgen

voor te benchen --> 4 latjes ram = bad; 2 latjes van ne gig = bad ;)



die ultra zal wel onder cascade phase change staan :D

DaV!DoF

Legacy Member
kristos zei:
voor te benchen --> 4 latjes ram = bad; 2 latjes van ne gig = bad ;)
die ultra zal wel onder cascade phase change staan :D

Vier latjes ram bad? wa bedoelde daar mee? (tzijn der 4 van 512)
en mijn ultra onder cascade phase change?

Sorry maar mss een beetje uitleg ken hier en daar wat maar zou echt niet weten wat wrm dat er 4 van 512 slecht zou zijn :s

-idd bij mij is die optie er ook maar ik krijg alleen de optie voor mijn core voltage te verhogen/verlagen. de rest kan ik niet aankomen

Sacristar

Legacy Member
nee, deze ultra ;)
DaV!DoF zei:
Ik heb dus zo juist even rond gekeken en heb gezien dat er iemand zijn 6800 ULTRA op 600/1400 heeft staan.... eek is da wel veilig? Krijgt die niet 1001 artifacts?

Bij P4 systemen wordt er afaik automatisch gebruik gemaakt van 2T als ge meer als 2 latjes gebruikt dus uw benchmarkscores gaan daar serieus van te lijden hebben.
sowieso (dus zelfs met 1T) gaan meer latjes altijd meer stress op de northbridge plaatsen waardoor je niet zo hoog zal kunnen overclocken.
daarbij komt nog dat je zelfs in 3dmark05 met 2*512 ruimschoots voldoende hebt.


ivm die bios, zoek of vraag eens naar een gemodde bios, er zullen vast wel biossen zijn die een deel van de p4c800e-dlx bios hebben geintegreerd. of als je het aandurft, een p4c800e-dlx bios flashen (als dat al kan ma ik zou denken van wel, ik ben er echter niet zeker van dus vraag dat beter eens na bij mensen die daar meer van af weten ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan