Archief - ATI X800XT AGP hoe lang nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Digitalins@ne

Legacy Member
Ik ben van plan de (sapphire) ATI X800XT te kopen, om zo mijn systeem nog een tweetal jaar de nodige boost te geven, zonder voorlopig over te schakelen naar BTX of PCI express. Maar heeft iemand een idee hoe lang ze die kaart nog in AGP zullen maken en of de prijs ervan nog zal dalen.

Alles draait hier nog uitstekend maar met de komst van Battlefield 2 wil ik voorbereid zijn.
Dank alvast.

SuPeRFunk

Legacy Member
Ik denk dat die kaarten stilaan verdwijnen uit de winkel. Als ze echt niet meer te verkrijgen zouden zijn denk ik dat je er nog makkelijk 2de hands aangeraakt :)
Ik heb de mijne trouwens ook 2de hands gekocht gehad :p

Greetz

-$-pecialist

Legacy Member
Als je niet zoveel wilt uigeve aan €urotjes , dan zou ik nog wat wachten en 2de hands kopen, op ebay of zo.

Digitalins@ne

Legacy Member
Geld is het probleem niet. Maar ik wil uiteraard geen 500 euro (de prijs van de sapphire nu) betalen als ze bij het uitkomen van BF2 nog 400 euro kosten.
Ik vraag me gewoon af wie zicht heeft op ev. prijsdalingen.
En eerlijk gezegd, de meeste van die kaarten zijn nu al zelden op stock.

Gamedude

Legacy Member
wacht gewoon nog af tot eind januari met het kopen van die kaart dan, battlefield 2 komt toch pas ergens in maart? En euh.. prijzen zakken eens regelmatig na de kerstmis periode..

-$-pecialist

Legacy Member
Als de X850 serie uit komt zal deze kaart wel dalen van prijs

saaner

Legacy Member
bij de introductie van de x800xt is de 9800xt van €500 naar €300 gegaan

Alexis

Legacy Member
hm zou er zoveel verschil op zitten deze keer ? wanneer zou die daling dan komen ?

Slayerbe

Legacy Member
er is een tekort aan chips voor de x800
bij de x850 gaan ze echter met een ander type chips werken en die zouden wel goed beschikbaar moeten zijn

Costanza

Legacy Member
'k denk dat die xt's eerder gaan verdwijnen in plaats van een prijsdaling...

ik zou gewoon wachten tot battlefield 2 uitkomt en dan zien welke de beste Prijs/kwaliteitskaart is...

presser

Legacy Member
Er zal een kleine daling zijn van de prijs van de x800xt. De grootste reden is dat de vraag zal verminderen, dus zal de prijs dalen. Maar omdat er niet al te veel x800xt's zijn, zal de prijsdaling slechts enkele procenten bedragen.

Dit is mijn voorspelling althans.

En wat dat wachten betreft, tja, iedereen heeft daar zo zijn eigen mening over. Vroeger kon je wachten op de Athlon 64's met SOI, nu kan je wachten tot de processoren er zijn met DSL, tegen dat die er gaan zijn heb je weer iets nieuws...
Iemand die vorige maand wachtte op de 6600GT is iets helemaal anders en wel verantwoord.

antigo

Legacy Member
Sorry hoor, maar upgraden vooraleer je de software hebt is dom IMO. Probeer gewoon die laatste nieuwe game effe op je oude hardware. Gaat dat vlot -> waarom dan upgraden?

Alexis

Legacy Member
gewoon freak zijn van hardware en het aller-maximum willen. gewoon het prepared zijn. kheb da bijna bij elke spel release
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan