Archief - Asus kwaliteit...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Morpheus zei:
en da werkt allemaal perfect!

So? Mijn Abits hebben ook altijd perfect gewerkt? En de Epox van m'n broer? En de Gigabyte van m'n nonkel? Etc etc etc.

Lucian

Legacy Member
oud mobo was een asus, zeer content van geweest...
nu een epox erin zitten, ook extreem fel content van, kvind prestatieverhouding beter ( is natuurlijk moeilijk om over te oordelen, nforce3<>via kt 400, etc)
epox enkel de wat mindere support, minder bios updates etc, maarja asus is ook beetje groter, dus das wel vrij normaal

vinteg

Legacy Member
persoonlijk ben ik tevreden over men asus p4s800 op men oude P4, mer menne K8N-e del is een ander verhaal. slechte cooling op northbridge, slechte bioossen(crashen van tijd als ge er in zit) slechte cool en quiet ondersteuning(maar da liegt grotendeels aan de stepping van men proc) weinig oc mogelijkheden, en men gigalan was al na enkele weken kapot(op een of anderre manier net nadat telenet een dagje tegen de grond lag)
men p4s800 is mss een budgetmobo etc zelfs geen agp pci lock maar kom, het mobo doet deftig zen werk, redelijk veel opties in de bios voor zen geld en als ge een nvidia kaart had was die agp pci lock geen serieus probleem

Morpheus

Legacy Member
eniac zei:
So? Mijn Abits hebben ook altijd perfect gewerkt? En de Epox van m'n broer? En de Gigabyte van m'n nonkel? Etc etc etc.

dit is een gewone thread om uw meningen te vertellen mbt asus, en ik heb het vooral over de softwarematige ondersteuning van hun producten

thunderhawk

Legacy Member
guRuh zei:
kben helemaal niet jaloers ik heb zelf nog nen asus gehad

en eum: bij asus leveren ze geen rounded cables bij zover ik weet ;)

==> msi veel beter gelevert

Met msi heb ik alleen maar sh*tervaringen :p ... (MSI blabla600LSR mobo) EN die zwarte asus kabelkes vind ik mooier dan die lelijke rounded cables van msi ze. :p

Black Night

Legacy Member
Allemaal fantalk.

Asus is een merk zoals een ander. Ander topmerken gaan ook zeer goede producten ontwikkelen/leveren. Zowel in hardware als in software concurreren ze fel met andere merken zoals Abit, MSI, Epox, ... Veel verschil zit daar niet in.

Mensen die een ander merk enorm gaan afbreken: denk eerst eens goed na eer ge iets zegt. Waarom blijven de topmerken wel degelijk topmerken?
Ja, omdat ze degelijk materiaal op de markt gooien. Bij elk merk kan er iets kapot gaan (microchips en dergelijke zijn zeer snel vatbaar voor minuscule fouten). Gelukkig is er dan nog de garantie.

BraveHeart

Legacy Member
Ik heb veel merk moederborden ingebouwd en geïnstalleerd (hardware/software).

Voor mij is de stabiliteit & gebruiksgemak heel belangrijk, geen zin om handleidingen te lezen of even een CD in een andere PC te duwen om informatie op te vragen hoe wat insteken of instellen in bios over opties waar ik het bestaan ervan niet van afweet.
heb ik vaak met extreem overklokborden die barsten van instellingen in het bios wat je kan finetunen :crazy:

Het wordt er niet steeds eenvoudiger op, heb je dan zo'n exotisch merk als ECS EliteGroup of dergelijke zit je daar maar te prullen om de juiste bios en driver te vinden.
Sinds ik MSI heb en geen BioStar, Soltek (van mijn stok oude pc's die al lang op het stort liggen) is het installeren en gebruiken een stuk eenvoudiger.
Er is een soort windows update achtige tool die uw bios en software bij het recente houdt, iets wat ik al lang wou zien bij moederborden.
Ook een eigen testsysteem om fouten in hardware op te sporen (ASUS,MSI, EPOX, A-Bit....)
Een voice/led systeem zegt u waar de klepel hangt als de pc weer niet wilt opstarten :lol:

Moederborden zijn in al die jaren goed verbetered, buiten de al dan niet overbodige onboard rommel is de hoofdzaak waar het bij een moederbord om te doen is nog altijd hetzelfde gebleven.
kwaliteit is er niet op achteruit gegaan buiten een paar slechte revisions, maar dat heeft iedere fabrikant van moederborden wel voor.
ASUS bordjes heb ik veel mogen inbouwen, ze zijn simpel in gebruik, handleiding en de software installatie is voor iedereen duidelijk, geen complexe handelingen om iets aan het bollen te krijgen :niceone:
Ik heb wel tijden geweten dat ASUS slechte P4P800 serie moederborden had, 3 van de 10 waren al klaar voor RMA, een fabrikage fout, de pc wou niet uitvallen en je moest de stroom zelf onderbreken door de stekker uit te trekken, er waren fouten op de plaats waar de 12v en 20pins voedingsconnector normaal wordt geplaatst, dat gebied deed het zaakje doorlopen en van pc afsluiten kwam niet veel in huis, het moederbord deed eigenzinnig zijn zin en sloot de pc niet af.
Voor de rest heb ik niet veel ASUS borden voor mij gehad die een probleem hadden na installatie of het gebruik ervan.

MSI heb ik al meer dan 3j (MSI K7T266PRO2), ook geen enkel probleem, het bord heeft veel hardware mogen aansturen (IDE devices en insteekkaarten) en heeft het nooit laten afweten, daarom wil ik aantonen dat de MSI vs ASUS discussie totaal onzinnig is.
Heb je een goed bord, van een goede serie, eender welk merk dan heb je een kwaliteitsproduct, iedere fabrikant heeft zijn minder goede planken, PC hardware is niet perfect zo ook de software niet.
Moest dat zo zijn kochten wij om de zoveel jaren geen nieuwe onderdelen en bleven we bij het besturingssysteem wat we nu hebben.
PC & perfectie = onmogelijk :)

eniac

Legacy Member
Morpheus zei:
dit is een gewone thread om uw meningen te vertellen mbt asus

Welja, en je vraagt toch zelf: "delen jullie die mening"? Ik ben eentje van de "nee"-kant. Als je liever hebt dat ik me niet kom mengen, np, dan hou ik me er wel buiten, maar ik had toch de indruk dat je een zekere discussie op gang wou brengen.

den Acid Burn

Legacy Member
mja

ik heb asus a8v deluxe mobo en een asus 9600xt.
van beiden erg tevreden.

voor zover mijn mening :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Asus p4c 800 e deluxe mobo met hun x800xt pe erop of dat nu van asus is of niet het werkt perfect.

of het nu echt superieur is laat ik in het midden maar goed werken doet het wel ;)

***ARF***

Legacy Member
tevree van mijn p4p800 deluxe op 1 punt na.
ni echt een stabiel voltage voor de cpu
droopmod heeft da opgelost en nu is alles in orde

thunderhawk

Legacy Member
Black Night zei:
Allemaal fantalk.

Asus is een merk zoals een ander. Ander topmerken gaan ook zeer goede producten ontwikkelen/leveren. Zowel in hardware als in software concurreren ze fel met andere merken zoals Abit, MSI, Epox, ... Veel verschil zit daar niet in.

Mensen die een ander merk enorm gaan afbreken: denk eerst eens goed na eer ge iets zegt. Waarom blijven de topmerken wel degelijk topmerken?
Ja, omdat ze degelijk materiaal op de markt gooien. Bij elk merk kan er iets kapot gaan (microchips en dergelijke zijn zeer snel vatbaar voor minuscule fouten). Gelukkig is er dan nog de garantie.

Zijt gij hier ni de 'fanboy' ? Zoals ik kan zien hebt gij nx van asus? Dus waarom deze post?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan