Archief - Antenne aansluiten op TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saschah

Legacy Member
hey iedereen.

Ik heb vandaag een antenne AN-Delice gekocht voor mijn oude tv. Ik wou een antenne zodat ik in mijn "kot" waar ik met vrienden vaak zit ook tv kan kijken. Nu is mijn vraag hoe krijg ik dat ding aangesloten. er zit een coax kabel bij, Wat ik doe is. ik steek de antenne in het stopcontact (de adapter van de antenne toch) en sluit de antenne dan met de coax kabel aan an mijn tv. Maar ik krijg dus niets aan. Ik heb geen afstands bediening van de tv dus kan ook niet in de menus gaan kijken. Kan iemand mij helpen met hoe ik deze moet aansluiten?

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik denk toch dat je in de menus moet gaan zitten prullen

Duc

Legacy Member
saschah zei:
hey iedereen.

Ik heb vandaag een antenne AN-Delice gekocht voor mijn oude tv. Ik wou een antenne zodat ik in mijn "kot" waar ik met vrienden vaak zit ook tv kan kijken. Nu is mijn vraag hoe krijg ik dat ding aangesloten. er zit een coax kabel bij, Wat ik doe is. ik steek de antenne in het stopcontact (de adapter van de antenne toch) en sluit de antenne dan met de coax kabel aan an mijn tv. Maar ik krijg dus niets aan. Ik heb geen afstands bediening van de tv dus kan ook niet in de menus gaan kijken. Kan iemand mij helpen met hoe ik deze moet aansluiten?

Je "oude" tv? Dan hoop ik toch dat hij een DVB-T compatibele tuner heeft, anders kan je enkel naar sneeuw op je scherm zitten staren. Indien ja, dan zal je toch in de set-up menu's moeten geraken want anders kan je die niet afstellen ;)

fantaboy

Legacy Member
Dit is wat ik denk, ik ben er niet zeker van.
Ik geloof dat analoge antenne uitzendingen niet meer gebruikt worden.
Heeft uw TV een dvb-t tuner, anders kan het dvb-t gedeelte niet gebruikt worden.

saschah

Legacy Member
Wel de tv is best al wel oud, nog zo'n gigantische kast, Is er een manier om dit op te lossen?

Suicide Monkey

Legacy Member
Ik denk dat je een DVB-T ontvangertje zal moeten kopen, die vind je wel bij de meeste elektro zaken.

saschah

Legacy Member
Suicide Monkey zei:
Ik denk dat je een DVB-T ontvangertje zal moeten kopen, die vind je wel bij de meeste elektro zaken.

Dus een DVB-T decoder? en daarop mijn antenne dan aansluiten?

cool_boy_ke

Legacy Member
Een USB DVB-T ontvangertje is niet zo duur, dat kan je dan op je PC aansluiten

Exit

Legacy Member
yip, met een antenne en een 'oude' tv kan je niets meer doen.
er wordt geen analoog signaal meer uitgezonden als sinds 1 (à 2 jaar).
enkel digitaal signaal

je moet dus digital signaal ontvangen zoals hierboven al gemeld (dvb-t)
daarvoor heb je dus een ontvanger voor nodig of in de tv zelf.
recente tv's hebben dit, maar uw tv zal dit niet hebben.

met zo'n decoder moet je op de tc zelf niets instellen (behalve scart kiezen of de decoder zal zelf de tv laten switchen naar scart)

saschah

Legacy Member
OKay, Ik heb een decoder besteld, nu zou het probleem opgelost moeten zijn ;) . Hartelijk dank voor de snelle reacties ;)
grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan