Archief - amd 64 +3000 newcastle locked @ 2500 mhz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xyus89

Legacy Member
yu,

ik ben al een tijke aant oc'en en ik kom stabiel tot 250x10 dus 2500 mhz.
mijn ram is corsair xms pc3200 samsung TCCD chips.

MAAR als ik ietskes maar dan ook ietskes over de 2500 mhz crashed mijn pc , freezed gewoon? op 2500 mhz heb 'k uure gegamed en pc een nacht late aanstaan. maar op 2510 mhz , na 10 minute valt em idle uit.

dus zou het kunnen dat de amd +3000 newcastle gelocked is tot 2500 mhz max? want mijn temps zijn ech nie overdreve

2200 mhz idle 38 graden @ 1.58 vcore
2500 mhz idle 43 graden @ 1.65 vcore ('k eb al 1.75 vcore gebrobeerd en still the same)

mijn ram: daar jaag ik 2.85 volt door en ik heb mijn CAS van 2.0 naar 2.5 moette verschuive, op een FSB van 250 draaien die op 2.5-3-3-8,
Samsung TCCD kunnen 2.5-3-3-6 @ 260 FSB @ 2.85 ma et verschil merkt ge nie echt dus laat 'k die 8 ma op 8 staan ipv 6 .

dus heeft iemand miss nog andere redenen waarom ik heb niet verder dan 2500 mhz stabiel krijg?

et rare is dat ik nog op bv 2595 mhz nog superpi gedraaid krijg ma als ff met mijn muis beweeg is et FrEeZe ma echt Freeze , zelfs Caps Lock lampke krijg 'k ni aan.

ma toch 2500 mhz @ air is toch nog redelijk goed.

zouden miss andere mensen met een amd 64 +3000 newcastle core of mensen die de newcastle core ook es probere over de 2500 mhz te gaan en kijke als het bij hun gaat?

zeg u mening maar.

groetz Xyus

guRuh

Legacy Member
verhoog u timings nóg meer, en doe hetzelfde

en eum, hoe kunde gij superpi laten draaien zonder met u muis te bewegen? :s
of bedoelt ge tijdens da ge runt? alst dat is, jah da vraagt nu eenmaal veel van u cpu'ke e

xyus89

Legacy Member
neeh ik run superpi en als em klaar is en ik start msn op fzo dan freezed em totaal.

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
TCCD houd niet van hoge voltages zet is op 2.70 ofzow
check temp van NB ook maar eens ;)

xyus89

Legacy Member
@ -[DTT]- Jumpy: ik heb al alle voltages vanaf 2.55 geprobeerd (2.55-2.60-2.65-2.70-2.75-2.80-8.85)

NB temps is idle 35 graden en stressed +-45 graden? te warm?


of is de amd +3000 gewoon begrenzd...

Zatte_Bjorn

Legacy Member
xyus89 zei:
@ -[DTT]- Jumpy: ik heb al alle voltages vanaf 2.55 geprobeerd (2.55-2.60-2.65-2.70-2.75-2.80-8.85)

NB temps is idle 35 graden en stressed +-45 graden? te warm?


of is de amd +3000 gewoon begrenzd...


Begrensd??? Als die nie verder kan, kan die nie verder hé. Alle CPU's zen verschillend het is nie omdat éné 2600 haalt da gij da ook kunt. Uwe core zal nie veel meer aankunne zeker :) . Maar toch ik vind da ge nog ne goeie OC hebt. die paar mhz'kes gaan het nie uitmake zalle :)

Snakie

Legacy Member
Ik heb ook een 3000+ newcastle en hij geraakt niet verder als 2300mhz(zelfde verschijnselen als u) wel maar @ 1.55v max, mobo kan niet hoger :(
Ook TCCD chips, Gskill pc4800

Fr@gsta

Legacy Member
je hebt gewoon het maximum uit je core gehaald, het enige wat je vanaf dit punt kan verder helpen zijn betere temperaturen. Tot op -120°C zal die wel blijven doorschalen.
Met andere woorden, hier eindigt het 3000+ oc verhaal.
Desalniettemin een mooie overclock, van 2.0Ghz naar 2.5 op lucht is niet mis.

Sacristar

Legacy Member
@ xyus89 : hebde al eens met uw ram dividers gewerkt? 250 mhz kan best wel eens de max zijn voor uw geheugen, no matter what de timings zijn.
en nog iet, uw idle temps maken geen bal uit, 't zijn uw stressed temps die van belang zijn. en uw idle temps liggen nu toch ook niet bepaald laag...

@ Snakie : 'k veronderstel dat ge met 2 latjes werkt, probeer eens met 1 latje.


ik zeg niet dat het iets gaat helpen hé want zoals fragsta al zei kan het best zijn dat uw cpu op zijn max zit...

jer

Legacy Member
het hoogste dat ik weet dat iemand heeft gehaald was 2610MHz (9*290MHz) en dat was met OCZ EL Series Dual Channel Platinum 2x512Mb DDR PC3200 rev2 (2.5-4-4-10 1T, 2.8V @ DDR580)

dus ik denk dat je ram je cpu tegenhoudt .. desalniettemin is 2500MHz zeker een knappe prestatie

Hier vindt je nog een test van dat ram (AMD FX53 Athlon 64 + MSI K8N Neo2)

Cranox

Legacy Member
Ik denk ook niet dat het uw cpu is , je bent 100% stabiel op 2500 mhz maar 10 mhz meer en je systeem zit vast ...
Je systeem zou eerst onstabiel worden , op 2510 mhz zou je systeem idle 90% stabiel zijn ( dus je zou geen vastloper hebben )

Probleem ligt ergens anders , mobo,ram,voeding,warmte

xyus89

Legacy Member
@ Kristos: Ik heb een MSI K8N neo platinum en ik weet niet waar de ram dividers in mijn bios staan :(

@ cranox: Bij de MSI mobo's krijgt ge een heel handig oc program wat ''MSI core'' heet MAAR toevallig kunt ge maar tot 250 FSB gaan... dus 2500 mhz :ironic:
Volgens mij kan mijn mobo max tot een FSB van 250 gaan :evil:
ik ga mij multi verlagen en mijn FSB naar 260 eens doen of ram dividers gebruiken (kan iemand me uitlegge waar die staan?)

in de namiddag zal ik nog wa experimentere, eerst blokke voor wiksunde :(

GrEeTz Xyus89

guRuh

Legacy Member
ten eerste ge hebt gene fsb bij a64, en ten tweede kunde met die MSI K8N NEO Platinum tot 300 gaan (bios update!)

xyus89

Legacy Member
hey

@ guruh , neeh ge kunt tot 450 FSB gaan IN bios , maar ik doe software matig met een prog van MSI en met dat prog kunde ma tot een FSB van 250 gaan.

nog iets:

stel ik koop een amd +3400 newcastle core zou ik dan misschien tot 2.9 gigahertz geraken? of heb ik geluk met de newcastle core wat ik nu heb?

guRuh

Legacy Member
ge moet gij helemaal nix nieuws kopen, want veel hogere mhz'en gade niet halen

koop liever goei koeling...

en verdiept u eerst nog ewa meer, er valt nog zo veel te leren zoon! (nee kneem u niet onder mijn hoede :unsure:)

Sacristar

Legacy Member
als ge 2.9 gig haalt op lucht met eender welke newcastle moogt ge van nu tot nieuwjaar op uw kniekes liggen en de Lieve Heer bedanken :p

probeer clockgen of setfsb

Fr@gsta

Legacy Member
xyus89 zei:
stel ik koop een amd +3400 newcastle core zou ik dan misschien tot 2.9 gigahertz geraken? of heb ik geluk met de newcastle core wat ik nu heb?

Da heeft geen zin, 2.9 op lucht zijn vrij uitzonderlijke resultaten.
Voornamelijk met pc buiten of raam wagewijd open in de winter.
Ge moogt u al gelukkig prijzen met uw 2.5Ghz ze, velen halen dat nog niet.
Overclock best via de bios, CoreCell is maar dikken bagger.

xyus89

Legacy Member
dus als ik een amd +3200 newcastle had gekocht ipv +3000 was er kans dat ik geen 2500 mhz haalde?

xyus

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
ma omg, niemand kan gwn voorspellen hoe hoog een bepaalde cpu clockt
jah batchcodes etc daar kunde iet uit afleiden
ma tis toch altijd afwachten
btw zij content met uw 2500Mhz

L@TrO

Legacy Member
Ik ben er bijna zeker van dat het komt omdat je T1 settings gebruikt(die ook het beste zijn). De oudere Nc'kes hebben namelijk een redelijk slechte geheugencontroler. Test eens op T2 ,en als je hoger geraakt tja dan weet je het hee ;) .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan