Archief - amd 3500+ probleem...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

promaxius

Legacy Member
Voor mijn vraag even geschiedenis...

Eerst had ik een intel 3,0 Ghz met een radeon 9600pro erop en 512 mb ram infinion pc3200. Daarmee behaalde ik 9900 marks in 3Dmark2001SE Deze was wel overgeclockt tot een 3,4 Ghz stabiel.
Later kocht ik mij een 3,2 Ghz met het zelfde systeem, en behaalde 11200 Marks. Toen ik mijn 9600pro vervangde door een x800IceQ II 256 mb ram haalde ik opeens 18900 Marks.
Nu heb ik me laten overhalen om een amd te kopen, omdat deze naar het schijnt veeeel beter is om op te gamen. Ik kocht me een s939 amd 3500+ 64bit samen met het overgeile moederbord ABIT NGURU av8-3rd eye.
Na alle drivers succesvol te hebben geinstalleerd draaide ik 3Dmark opnieuw, maar tot mijn grote verbazing haalde ik daarmee maar 15600 Marks !

Heeft iemand hiervoor een verklaring ?
Wat doe ik mis ???
Zou mijn geheugen een bottleneck zijn voor mijn nieuw systeem ?

Mr.Fatal

Legacy Member
kijkt is in uw bios of uw graka niet op 64mb ofzo staat en kijk ook is naar je processor of hij juist is ingesteld in bios

promaxius

Legacy Member
Kheb van een specialist gehoord dak em op 32 moest zetten.
Anders gaat de grafische kaart geheugen gaan lenen ( gebruiken ) van mijn pc3200 latjes zegt em. Hoe lager hoe beter dus.

Dit is slechts wat ik hoorde, he.

Mr.Fatal

Legacy Member
omg op 32mb en normaal moet ze 256 hebben lol waarom zou het niet goed gaan denk ge ? :D lol

Conqie

Legacy Member
promaxius zei:
Voor mijn vraag even geschiedenis...

Eerst had ik een intel 3,0 Ghz met een radeon 9600pro erop en 512 mb ram infinion pc3200. Daarmee behaalde ik 9900 marks in 3Dmark2001SE Deze was wel overgeclockt tot een 3,4 Ghz stabiel.
Later kocht ik mij een 3,2 Ghz met het zelfde systeem, en behaalde 11200 Marks. Toen ik mijn 9600pro vervangde door een x800IceQ II 256 mb ram haalde ik opeens 18900 Marks.
Nu heb ik me laten overhalen om een amd te kopen, omdat deze naar het schijnt veeeel beter is om op te gamen. Ik kocht me een s939 amd 3500+ 64bit samen met het overgeile moederbord ABIT NGURU av8-3rd eye.
Na alle drivers succesvol te hebben geinstalleerd draaide ik 3Dmark opnieuw, maar tot mijn grote verbazing haalde ik daarmee maar 15600 Marks !

Heeft iemand hiervoor een verklaring ?
Wat doe ik mis ???
Zou mijn geheugen een bottleneck zijn voor mijn nieuw systeem ?
kan zijn da ge een formatje nodig hebt...

COOLKILLer

Legacy Member
euhmmm duh heeft die al ne format gedaan, gans nieuw mobo en cpu....

tony wauters

Legacy Member
Haha waarom zou je het op 32MB zetten als je er 256 beschikbaar hebt???

Ik denk dat je het maar terug op 265MB moet zetten. Je bedoelt toch het geheugen van je graka hé?

Conqie

Legacy Member
tony wauters zei:
Haha waarom zou je het op 32MB zetten als je er 256 beschikbaar hebt???

Ik denk dat je het maar terug op 265MB moet zetten. Je bedoelt toch het geheugen van je graka hé?
nee ik denk da hij "agp blabla(dunno hoe ge da een woord schrijft :p ) size " bedoelt da ge kunt instelle in uw bios

Wover

Legacy Member
agp aperture size moet idd zo laag mogelijk staan bij recente pc's.

beastkiller

Legacy Member
maar 18900 als score is ook weinig voor pentiun4 3.2 en een x800 :wtf:
ik heb een p4 2600@3250 en een 9800pro@xt en heb 19200 punten :crazy:

dawnzolino

Legacy Member
Wat ook belangrijk is ... is het configge van je configuratie :niceone:

laat em eens configureren door een specialist en je score gaat de lucht invliegen...

Ik ga me ook een 3500+ kopen maar dan in 90nm ipv 130nm :niceone:

wibra

Legacy Member
Woverke zei:
agp aperture size moet idd zo laag mogelijk staan bij recente pc's.

hmm, ik geef je geen gelijk. Op uw grafische kaart zit 256 Mb ram (veronderstel ik). Maar als de textures of whatever dat in dat geheugen zit, groter is dan die 256 (of 512 of wat dan ook), gaat die idd naar uw "gewoon" geheugen gaan kijken. Maar als je die maar toelaat om 32 Mb te gebruiken, is de volgende stap... uw harde schijf.

Een regel is om de aperture size in te stellen op de helft van het geheugen van je graka, in vele gevallen dus 128. Heb je echter een massa aan "gewoon" geheugen, dan kan je dit gerust op 256 zetten. (vanaf 1gb geheugen dus)

corvette

Legacy Member
AGP APERTURE staat bij mij op 256MB, volgens AnandTech het beste (altijd het geheugen van je VGA zelf nemen)

Puijken

Legacy Member
Eigenleek neem je beter meetsal ongeveer de helft... maar het maakt bij de laatste nieuwe pc's weinig tot niets uit ....

Anyway... ben ff bij promaxius langs geweest en hebben er toch al +24500 uitgekregen... weet ni meer precies hoeveel. Is toch al een iets mooier resultaat :)
Zulleb binnekort nog wel wat verder tweaken en overclocken enzo ;)

Godzilla*Akira

Legacy Member
zal wel al gedaan zijn, maar uw chipset driver installen (mobo dus).
was bij mij ook laag, maar na nieuw chipset driverken te installen, haalde ik bijna het 3voud kwa score.

promaxius

Legacy Member
Om even terug te komen op deze oeroude post :D
Toen puijken alles had ingesteld haalden we idd iets meer dan 24 000.
Maar ik had me altijd horen vertellen dat ik met m'n systeem toch 26 000 zou moeten halen...
Op het moment zit ik wel met 512 mb ram, maar dit wordt over enkele dagen weer opgevuld naar 1 gigabyte...

ghostblade

Legacy Member
ik had ook eerst een Intel pentium 4 [email protected] ghz met HT en daar haalde ik ongeveer 2800 punten mee in 3Dmark kweet ok dat dat weinig is maar nu heb ik me een AMD 3500+ met een K8N NEO2 Platinum gekocht omdat ik ook gehoord had dat die beter waren dn Intel's maar ik haal nu nog maar 2670 punten
en kzit met 2 gb ram dus ik zeg dat mijn vorige intel beter was dan die AMD die ik nu heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan