Aerius
Legacy Member
hello, ik zit dus met het volgende probleem.
Omdat het updaten van computergerief toch wel vrij kostelijk is om alles ineens te vernieuwen, koop ik bv na 2-3 jaar een nieuwe pc , 2-3 jaar later een nieuwe grafische kaart en/of scherm enzovoort.
Een tweetal jaar geleden heb ik ne p4 2.6ghz gekocht en ik had al effe een gforce 4 mx. Het komt er op neer dat vooral de videokaart nu toch wel serieus te kort begint te komen voor bepaalde van mijn favoriete games
Maar nu stel ik mij de vraag ?
Met de opkomst van pci express, is het nog wel verstandig om nu een goei graka te kopen voor mijn systeem(agp)(ik had gedacht aan x800) ?.. Want als ik dan over een jaar of 2-3 mijn pc wil upgraden , dan ben ik waarschijnlijk zo goed als verplicht om een moederbord met pci-express te nemen. En bijgevolg ben ik dan niks meer met mijn agp x800.
Dan stel ik mij de vraag, is het beter om :
a) een agp graka te kopen
b) een pci express graka te kopen (die voordezelfde kaart gemiddeld goedkoper zijn dan de agp-versie ervan)
+ (moederbord & cpu voor 300€ - prijs die ik voor mijn huidige systeem nog zou krijgen. Dus de prijs voor mobo en bv pentium 540 is weinig)
c) iets anders
Ik ben nog student
ad: dus het is niet zo da iemand moet kome zeggen : koop de duurste amd die ge vindt, beste graka opt moment die er is enzovoort... en u probleem is opgelost , want daar ben ik niet echt mee geholpe
Kzou graag de beste oplossing hebben voor mijn probleem uiteraard en daarom wou ik effe horen wat jullie in mijn situatie zouden doen.
Aerius
Omdat het updaten van computergerief toch wel vrij kostelijk is om alles ineens te vernieuwen, koop ik bv na 2-3 jaar een nieuwe pc , 2-3 jaar later een nieuwe grafische kaart en/of scherm enzovoort.
Een tweetal jaar geleden heb ik ne p4 2.6ghz gekocht en ik had al effe een gforce 4 mx. Het komt er op neer dat vooral de videokaart nu toch wel serieus te kort begint te komen voor bepaalde van mijn favoriete games

Maar nu stel ik mij de vraag ?
Met de opkomst van pci express, is het nog wel verstandig om nu een goei graka te kopen voor mijn systeem(agp)(ik had gedacht aan x800) ?.. Want als ik dan over een jaar of 2-3 mijn pc wil upgraden , dan ben ik waarschijnlijk zo goed als verplicht om een moederbord met pci-express te nemen. En bijgevolg ben ik dan niks meer met mijn agp x800.
Dan stel ik mij de vraag, is het beter om :
a) een agp graka te kopen
b) een pci express graka te kopen (die voordezelfde kaart gemiddeld goedkoper zijn dan de agp-versie ervan)
+ (moederbord & cpu voor 300€ - prijs die ik voor mijn huidige systeem nog zou krijgen. Dus de prijs voor mobo en bv pentium 540 is weinig)
c) iets anders
Ik ben nog student
ad: dus het is niet zo da iemand moet kome zeggen : koop de duurste amd die ge vindt, beste graka opt moment die er is enzovoort... en u probleem is opgelost , want daar ben ik niet echt mee geholpe
Kzou graag de beste oplossing hebben voor mijn probleem uiteraard en daarom wou ik effe horen wat jullie in mijn situatie zouden doen.
Aerius

)
)

sebiet gelooft em et zelf nog