Archief - ADSL op meerdere pc's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bboy_floflo

Legacy Member
Ik zou bij mijn thuis meerdere computers op het net willen zwieren, momenteel staan er 2 op maar dan zonder router of hub, ik denk dat dat ICS of zoiets noemt. Maar dan moet je eerst 1 van de 2 opzetten waar de Modem op staat om op internet te geraken.
Nu wil ik er nog een computer op aansluiten, wat moet ik dan kopen, en is er de mogelijkheid om te voorkomen dat je eerst een andere pc moet opstarten?

Exit

Legacy Member
gewoon nen router :sleep:

afhankelijk van de modem koopt ge nen ethernet router (is voor telenet/adsl) of nen router met ingebouwde modem of nen router met usb poort...

bboy_floflo

Legacy Member
allrighty bedankt he...
ken echt niks van netwerken, daar ben'k nog ni aan gekomen :)

lotter.be

Legacy Member
Koop een router met ingebouwde adsl modem, zoals mij.
Je moet dan geen bepaalde pc hebben aanstaan om op het internet te kunnen met een andere. En je moet ook niet meer inbellen.
Ik heb een router van SMC(SMC ADSL Barricade), waar ik zeer tevreden van ben. Er zit ook ingebouwde Fire-Wall in.

Exit

Legacy Member
lotter.be zei:
Koop een router met ingebouwde adsl modem, zoals mij.
Je moet dan geen bepaalde pc hebben aanstaan om op het internet te kunnen met een andere. En je moet ook niet meer inbellen.
Ik heb een router van SMC(SMC ADSL Barricade), waar ik zeer tevreden van ben. Er zit ook ingebouwde Fire-Wall in.

correctie.
inbellen, MOET ALTIJD MET ADSL!!!
ten 2de, router zonder modem = modem + router
router stuurt de modem aan, in router moet ge pw en login opgeven en router belt in via de modem zonder tussenkomst.

PJ_9911

Legacy Member
@exit

met een router moe je niet inbellen, want die router zit altijd online. Met bep. adsl modems op ethernet ist da juist hetzelfde vb. met de D-LINK DSL 300-T die ik heb
noob

Burny

Legacy Member
Met adsl moet je idd ALTIJD inbellen, maar zo'n router (met ingebouwde adsl modem) doet dat voor je. Je zal zelf geen connectie meer moeten maken. Die router onderhoudt ook je verbinding (reconnecten na ip reset, conn probs etc) zodat je als end user identiek hetzelfde systeem hebt als telenet: pc opzetten en via je lan verbinding (pc -->router) kan je online.

Exit

Legacy Member
PJ_9911 zei:
@exit

met een router moe je niet inbellen, want die router zit altijd online. Met bep. adsl modems op ethernet ist da juist hetzelfde vb. met de D-LINK DSL 300-T die ik heb
noob

zoals Burny ook zegt, ALTIJD INBELLEN
+ adsl is beperkt tot 32u max verbonden/ip, daarna wordt connectie verbroken en opnieuw ingebeld en hebt ge nieuw ip .... tenzij dit als is verandert intussen.
dat is door Belgacom zo ingestel om geen servers continu op te zetten of te uppen ....

Exit

Legacy Member
PJ_9911 zei:
ok, ok sry guys;)

ale, tis goed ... ziet er zelfde uit (uitwendig) maar intern is da totaal anders ... voor adsl kiest ge ppoe (ofzoiets) en moet ge inbellen/aanmelden.

bboy_floflo

Legacy Member
Dus't komt erop neer, dat ik gewoon nen broadband router koop, en daar mijn modem op aan sluit en hem instel? trouwens hoe kunde u modem daarop aansluiten? want ik heb een usb modem, zit daar nen usb op, of moet ge daarvoor een speciale soort hebben. Uitleg graag :), tot nu toe is alle info welkom, want ik ken er de ballen van...

Exit

Legacy Member
lees mijn 1ste reactie :sleep:

ethernetrouter
router met modem in
router met usb (er zijn er zeeeer weinig, ik heb den topcom ubr624, router voor usb modem)

(kijken op site van topcom of uw modem wordt ondersteund door die router.)

lotter.be

Legacy Member
enfin, tkomt er toch op neer da ge niets meer moet doen om in te bellen.Ik had effe geen zin om die hele uitleg te doen... :p

Exit

Legacy Member
1malig in de router, daarna moet ge zelf niets meer doen om in te bellen, dat gedeelte is waar.

Lan

Legacy Member
Exit zei:
correctie.
router stuurt de modem aan, in router moet ge pw en login opgeven en router belt in via de modem zonder tussenkomst.

De router doet niks. Het modem belt in en onderhoudt de connectie. In het modem geef je het pw en login gegevens in.
Het enige wat de router doet is NAT en eventueel DHCP, het verkeer van en naar internet regelen.

Exit

Legacy Member
wrong, modem zoekt enkel de connectie, doet verder NIETS
router doet de rest, die meld aan, en onderhouddde inbelverbinding, modem moet enkel moduleren en demoduleren, hardware gedeelte van de verbinding ... router logt in en houd software gedeelte in werking. zonder router/pc geen internet ip of verbinding of login.

Burny

Legacy Member
Ik denk dat 'Lan' gelijk heeft hoor. Op mijn Tomson 500 series (een ethernet adsl modem) wordt alles mbt tot adsl geregeld (connectie, login/pas, inbellen). Zelfs DHCP en NAT. Een router 'verbindt' gewoon WAN met LAN, of dat nu adsl of telenet is, en heeft dus niets te maken met het adsl-gebeuren op zich.

Exit

Legacy Member
Burny zei:
Ik denk dat 'Lan' gelijk heeft hoor. Op mijn Tomson 500 series (een ethernet adsl modem) wordt alles mbt tot adsl geregeld (connectie, login/pas, inbellen). Zelfs DHCP en NAT. Een router 'verbindt' gewoon WAN met LAN, of dat nu adsl of telenet is, en heeft dus niets te maken met het adsl-gebeuren op zich.

leert eerst eens wa nen router is.
heb zelf adsl, nen usb modem op nen router ... (ja dat gaat!)
en ik stel pw en login en al die zever IN OP ROUTER, en die verbindt pas als modem connectie heeft gevonden, dan gaat de router inbellen en instell ophalen om die op lan door te sturen ...

modem is passief toestel ... uit is niets, aan is MOduleren en DEModuleren, connectie zoeken en omzetten van analoog naar digitaal voor de pc ...

Router is actief toestel, belt in, zoekt de instell, stelt die ter beschikking op het lan via dhcp (dhcp geeft ip's evenals de dns enzo doorgeven)

en wie nie akkoord is kom ik persoonlijk overtuigen!

over en sluiten

Burny

Legacy Member
Ik weet dat er routers zijn waar je een usb modem kan op aansluiten. En idd, dan zal je je connectie op je router moeten regelen, want normaal stuur je een usb modem via software op je pc. (dit is echter een speciaal geval van een router)

Maar een router op zich is gewoon een toestel om 2 netwerken (LAN en WAN in dit geval) met mekaar te verbinden. Heeft op zich niets met inbellen of adsl speciek te maken. Kijk bv naar een gewone breedband router, daar zit niet eens die mogelijkheid op.
En ja, er zijn speciale gevallen, zoals een adsl router (met al dan niet ingebouwde modem of usb poort), maar dat wil niet zeggen dat dit voor alle routers zo is.

Dus voor je roept dat ik moet leren wat een router is, kan je best zelf eerst de definitie een keer opzoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan