Archief - 9800Pro@Xt DEAD ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

botchla

Legacy Member
gewoon trugbrengen, geen brandplekken? gewoon zeggn da ze niet meer werkt..

brechtvm

Legacy Member
probleem : ik heb er een plakkertje willen afdoen..toen ik zag dat dit mss ging scheuren heb ik het er weer willen opplakken... maar de inkt (afgedrukte serial ofzo) kwam los en plakte aan mn vingers
nu is er dus een klein stukje onleesbaar....
waranty void if label is removed...
greetz

edit : sffs upload foto van label en graka

brechtvm

Legacy Member
hey gaste...
ik heb een pci kaartje gevonden :

SiSoftware Sandra

Apparaat Informatie
Apparaat Type : VGA Video Adapter
Apparaat ID : bus 2, apparaat 8, functie 0
Windows Apparaat Naam : S3 Trio32/64
OEM Apparaat Naam : S3 Inc 86C732 Trio32, 86C764 Trio64, 86C765 Trio64V+ Rev 01
OEM Hardware ID : FUN_0, VEN_5333, DEV_8811, REV_00
Revisie : A / 1 (0)


(voor meer info -> ask)

als ik nu dit pci kaartje in mn pci slot steek,en mn agp kaart in agp slot,en mn monitor op mn pci aansluit,krijg ik geen beeld :s
...

hoe kan dit komen ?

ik heb hetzelfde probleem op mn andere pc (met dit pci kaartje)

is die bios van dit kaartje corrupt ? :s


extra info bij sisoft :
Prestatie Tips
Tip 1202 : Apparaat ondersteund geen bus mastering.
Waarschuwing 1209 : De video kaart heeft geen interupt toegekend gekregen.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.

Davion

Legacy Member
ge moet na het insteken van u PCI kaartje u scherm daarop aansluiten, dan u scherm stroom aansluiten en dan u moederbord resetten, na de rest boot ge en probeert ge in de BIOS te komen, daar moet ge ergens kunnen instellen 'Primary Graphics Adapter' en zet da dan op PCI..

brechtvm

Legacy Member
primary staat op pci... maar zelfs dan nog kiest hij voor mijn agp :s
hij zet dus het beeld op de agp ipv op de pci

moet ik helemaal mijn cmos clearen om een ander scherm aan te sluiten?????

brechtvm

Legacy Member
probleem met die agp is wss gevonden...
ik kreeg vaak de melding (toen mijn 9800pro@xt nog werkte) dat er geen stroomtoevoer was...
dan trok ik de molex eruit, en stak hem er weer in...
en dan ging dat meestal weer...
maar nu zie ik (nu de kaart dood is) dat 1 van de 4 pinnetjes van die molex geoxideerd is !

damn...:(

BerT

Legacy Member
eh kerel :p

Geeft u 3dkaart tog is een aparte lijn ipv van een orgie aan paralelle schakelingen :)
Denk wel da em da verdient eeft ;)

FoRCe

Legacy Member
alsik kijk naar u installatie van uw vga silencer ( http://users.skynet.be/zero-cool/1.jpg ) en ik lees hier es door deze thread, dan wordt het nog maar eens bevestigd wat ik al dacht ...

Moestik van jouw zijn, stop prullen en draag die vid kaart binnen waar je ze hebt gekocht.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
brechtvm zei:
gedaan...geeft nix..
:s
maar kaart voelt wel warm aan (zoals ze vroeger ook deed) wat bewijst dat er toch nog actie is ?
greetz

***
edit
***
zou blind terug flashen naar radeon9800pro een oplossing kunnen zijn ?
of is den boel dan gans naar de kloten ? :)
hoe kan een kaart nu kapot gaan als ge er nix met doet ? gewoon standaard windows run... :help:
***

als de kaart niet werkt in een andere pc, gaan terugflashen ook niet uitdoen toch?

@hierboven de link: die vga silencer hangt wel massas scheef man :s, verwonderd me datje ze deftig in je agp slot krijgt :wtf:

FoRCe

Legacy Member
Massman zei:
die silencer hangt idd veel te ver van uw afdekplaatje ...

nog nen kenner ...

Anyway, da is normaal dat die afdekplaat zo ver verwijderd is, is een productiefout ;) (op te lossen door wat ducktape).

Wat mij direct opvalt is dat je niet eens de moeite hebt gedaan om handleiding te lezen alvoor je zo'n cooler installed. (hoe ik dat zie: witte fandraad hangt boven de cooler ipv eronder zoals men duidelijk vermeldt, niet te vergeten)
Problemen die vaak voorkomen, maar eig niet mogen, zijn cores die zo goed als bashed zijn door het veel te hard aandrukken van de cooler. Te weinig of teveel paste ...

Nogmaals, ik zou dat "blind-geval-typen" uit u hoofd zetten en u vga kaart gewoon terugbrengen. Don't waste it !

brechtvm

Legacy Member
terugdrage ? :s
met een XT bios erop ? :s
lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat dat gaat lukke ;)
garantie verloren door bios flash i guess;)
....
ps : hoe kan een molex-pinneke nu oxidére ??? tis mij een raadsel :(

brechtvm

Legacy Member
FoRCe zei:
nog nen kenner ...

Anyway, da is normaal dat die afdekplaat zo ver verwijderd is, is een productiefout ;) (op te lossen door wat ducktape).

Wat mij direct opvalt is dat je niet eens de moeite hebt gedaan om handleiding te lezen alvoor je zo'n cooler installed. (hoe ik dat zie: witte fandraad hangt boven de cooler ipv eronder zoals men duidelijk vermeldt, niet te vergeten)
Problemen die vaak voorkomen, maar eig niet mogen, zijn cores die zo goed als bashed zijn door het veel te hard aandrukken van de cooler. Te weinig of teveel paste ...

Nogmaals, ik zou dat "blind-geval-typen" uit u hoofd zetten en u vga kaart gewoon terugbrengen. Don't waste it !


kaart is installed door CODIMA ... (=shop)
niet door mij dus :s
greetz

Massman

Legacy Member
kweenie zuh, maar als gy da nie zegt, hoe kunnen zij dat dan nog zien ?

brechtvm

Legacy Member
Massman zei:
kweenie zuh, maar als gy da nie zegt, hoe kunnen zij dat dan nog zien ?

naar t schijnt wordt da gecontroleerd in de fabriek ;)
zei mijn kozijn...;)
(pc ingeneer)
zéker bij zo'n modelle die makkelijk en veel geflashed worde;)
greetz

brechtvm

Legacy Member
ik deed mijn verhaal op forum van pc boer .... (zonder vermelding van die sticker die afgeveegd is:p)

reactie :

Binnenbrengen in de winkel, met diezelfde beschrijving. Wij kijken die na en testen die, is ze kapot dan krijg je een nieuwe
Zulke zaken noemen garantie


dus -> TESTEN
maar testen = ? :p
gewoon wat stroom opstéke ? :p

Massman

Legacy Member
ik denk dat je pc boer meer problemen gaat maken aangezien die sticker daar af is :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan