Archief - 9800Pro@Xt DEAD ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
kozijn zal da wss hebbe (informaticus..) en anders koop ik eentje (is altijd handig:)...double screen :))...
greetz

brechtvm

Legacy Member
gaat da eigelijk een 'kapotte' kaart terugflashe ? :s
greetz

***
edit
***
pci kaartje is geregeld,das in orde

brechtvm

Legacy Member
gaat da eigelijk een 'kapotte' kaart terugflashe ? :s
???
als die kaart dood is,kan ik die dan nog benaderen (in dos) om te flashen ???
(pci kaartje is besteld:p)

brechtvm

Legacy Member
If my experience is anything to go by, the card is probably just playing dead. I belive the vga silencer is what is killing the cards due to the grounding plate (which pretty much makes the core part of the grounding).

Ive had to recover my 9800 twice now. (I have removed the vga silencer for now, and using stock heatsink). Both occassions it took a few days of messing about. Once I found a computer that posted with the card in and a pci card, I let windows boot and display on the pci card and just left it a few hours (with stock cooler) and let the card heat up as normal.
after a few hours i reset and the radeon bios flash program would see the card. i took this opportunity to flash and all is well since.

Untested, but leaving the card on for a few hours with no display or post may have the same effect, with the card springing to life a few hours later. my boards that posted are an early nForce2 Epox board and with a cleared bios, my abit kt133 board would boot also. and allow me to use a floppy to flash the card(after hours and hours of trying as the flash program just says card not found untill I left card to heat up for an hour or so). Incidently, my abit NF7 wouldnt post with radeon in , nor did my old ecs kt133 mobo, and nor my Asrock kt600 mobo. the epox had no trouble posting, and its the board i fixed card in after many hours trying .

I flashed the original bios for the card i backed up when I baught card. Hope some of this information helps. after bringing my card back from the dead twice (second time took a week of messing about) I really do belive your card is just playing dead. If you continue with vga silencer id remov the grounding plate. Both occssions my card died was when the tv out was hooked up(but not in use), and the grounding current from tv/vcr is enough to make ya fingeres tingle so with this going direct to the core prolly didnt do it much good.

-> bron : http://forums.pcper.com/showthread.php?t=366259
(iemand met identiek hetzelfde probleem van mij opende daar een threat)

eerst proberen dus ;)

brechtvm

Legacy Member
nog iemand die dit probleem al heeft voorgehad ?
plots uitvallen van graka (met artic vga silencer erop) ?!
greetz

edit :
ik heb een 400w zalman voeding...
maar mijn 12v lijn geeft maar 11.3v...
op een NIET-oc'ed machine...
is dit wel normaal voor een kwaliteitsvoeding (dit is ze toch wel denk ik)
greetz

Davion

Legacy Member
Niet echt een goede voeding hoor, heb er al meermaals zwakke +12V lijnen van geweten...

brechtvm

Legacy Member
Davion zei:
Niet echt een goede voeding hoor, heb er al meermaals zwakke +12V lijnen van geweten...

damn...
vandaar dus mss ook dat ik zo'n zwakke oc's (soms) heb...
ik moet wel toegéven dat er 2 ccfl's op aangesloten zijn (mss is dit een minpunt...)
rode en blauwe ccfl...
en dan nog mn dvd-writer (DL), en mn 9800pro@xt (normaal gezien...)
greetz

brechtvm

Legacy Member
bij de meeste topics op internet is de 12v lijn perfect (soms zelfst iets te hoog!)
bij mij is ze wel extreem laag vind ik :s
mmmh...
is daar een reden/oplossing voor ?

op site van zalman zelf :
+12VDC ±5% +11.4V ~ +12.6V
de andere voltlijnen zijn ok,behalve de 12volt...
zou hiervoor een 'mod' bestaan?

greetz

Davion

Legacy Member
- Die CCFL'ekes trekken amper iets (3W ofzo) dus daar zal et nie aan liggen...
- Ik heb al meerdere reviews gelezen waardat die een zwakke +12V heeft zenne...., da is gewn zo bij Zalman's..., echt modden kunde daar niet mee neen..

brechtvm

Legacy Member
Davion zei:
- Die CCFL'ekes trekken amper iets (3W ofzo) dus daar zal et nie aan liggen...
- Ik heb al meerdere reviews gelezen waardat die een zwakke +12V heeft zenne...., da is gewn zo bij Zalman's..., echt modden kunde daar niet mee neen..

modden ? oc'en bedoel je wss ;)...
spijtig :(
maarja,ik heb (gelukkig) geen oc-ram :)
alhoewel mijn latjes timings van 2-3-2-5-7-16 @ 200mhz aankunnen ;)
en standaard (laagste op 200mhz dat wordt aanbevolen) is 2.5-x-x-...
dusja...
mag niet klagen ;)
36sec superpi op zo'n machine is ook niet slecht hé ;)

mijn pc crashtte trouwens enkel (met oc) na het spelen van NFSU2 (hoge cpu temp...)
greetz

brechtvm

Legacy Member
seg,
nu ik er aan denk...
vroeger kreeg ik soms de melding (als ik wou booten)
dat mijn graka geen stroom kreeg...
(rode banner met witte tekst)
er zat echter een molex connector op aangesloten !!!!
en de keer daarvoor bootte hij...
zou dit kunnen zijn omwille van die 12v voltlijn ?
greetz

Massman

Legacy Member
zou idd kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk, probeer eens met een andere voeding

brechtvm

Legacy Member
Massman zei:
zou idd kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk, probeer eens met een andere voeding


voorstel voor andere (goedkope) voeding ?
met stabiele voltlijnen ? ;)
greetz

Massman

Legacy Member
nja, goedkoop zijn ze niet echt hee :eek: .
ocz, tagan, enermax, ...
wss zijn er die nog kunnen aanvullen

brechtvm

Legacy Member
hey
wat ik ook laatstleden las:
ge moet uw graka RECHTSTREEKS aansluiten op uw PSU
bij mij was da als laatste schakel in een reeks van molexe... (dvd>fans>ccfls>graka)

is da n groot prob ? of kan da mn prob veroorzaakt emme ? ;)

BaNaaN2k4

Legacy Member
pak uw zalman en hang alleen uw mobo ( met cpu enzo ) aan NIETS meer
als ge een reserve voeding hebt, hang daar alleen uw graka aan

btw, ik heb dit ook gehad maar ik kon nog booten maar ik zal zo niets anders dan artefacs ( memory problebleem )

haal alle koeling eraf ( ramsinks ook )
neem een anti statisch zakje, steek die erin, doe da dicht, pak zo'n lucht met bubbel papier, rol dat daarin of steek het in iets anders ( zakje ofzo )
maar zorg dat er drie lagen aan hangen
en steek dit in de diepvries voor 3 uur non stop

brechtvm

Legacy Member
Massman zei:
maybe...kunt geem nog opstarten in nen anderen pc ?
nope...
maar (lees wat ik hier poste)
er is iemand die zelfde prob van mij had
en naar t schijnt , as ge terugflasht nr pro is alles ok..
nu nog juist bios zoeke:s
samsung mem... 9800 pro,sapphire...
greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan