Archief - 70.16 superdrivers???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smashy

Legacy Member
70.16? hmmmm, kheb zelf al 70.41 getest & ni echt happy mee, nogal veel bugs :s

Sharpside

Legacy Member
als je 70.41 wil testen => Link
Is wel een beta dus zal wel buggy zijn gelijk Dahmer zegt.

guRuh

Legacy Member
als da van da benchen waar is zien de toekomstperspectieven er bijzonder rooskleurig uit :cool:

buiten dakeen vrij kutmobo heb natuurlijk :p ( DFI UT here I come :D(?))

guRuh

Legacy Member
stop it man, m'n pc is juist onder constructie

/me wants to test :p

:D

Melchett

Legacy Member
ik heb juist de 70.41 geinstalleerd en rap 3dmark03 gedraaid, mijn framerates zijn merkbaar hoger, maar mijn resultaat is gezakt van ongeveer 5000 naar 1000 3dmarks. iemand een idee hoe da komt?

apa

Legacy Member
Melchett zei:
ik heb juist de 70.41 geinstalleerd en rap 3dmark03 gedraaid, mijn framerates zijn merkbaar hoger, maar mijn resultaat is gezakt van ongeveer 5000 naar 1000 3dmarks. iemand een idee hoe da komt?

De 70.41 zijn development-drivers; da's het stadium vóór BETA en betekent dat de drivers vol debug-code zitten. Die debug-code zorgt ervoor dat alles veel trager loopt.

slijpschijf

Legacy Member
apa zei:
De 70.41 zijn development-drivers; da's het stadium vóór BETA en betekent dat de drivers vol debug-code zitten. Die debug-code zorgt ervoor dat alles veel trager loopt.

dus binnenkort kunne we toch een goeie boost krijge voor nvidia kaartjes als ze uit de betafase zijn? :cool: :cool:

Davion

Legacy Member
Ik twijfel deraan of dat dat klopt ze...

Iets dat hardwarematig tekortkomt kunnen ze niet op een correcte manier in ne driver verwerken, en dan nog waarom zouden ze nog tijd en moeite in de FX reeks steken... Mij lijkt dit eerder een serieuze cheat...

L@TrO

Legacy Member
op futuremark.com is er toch nog niemand die in 3dmark05 de 1.7k met zijn fx5950U heeft gehaald ze. Dus die 3.7K lijkt me redelijk onwaarschijnlijk... ff afwachten ;)

vinteg

Legacy Member
voila ik heb juist het paswoord en de email van de man binnen gekregen, als jullie een kijkje willen nemen in zijn compare ;)
email: [email protected]
pass: asdf

de man heeft ze vrijwillig vrijgegeven aangezien er zo wijnig mensen hem geloofde, als dit waar is, amai men kloten dan, dan weten we ineens hoe het komt da nvidia al zo lang geen officials heeft gereleased :woohoo:

Davion

Legacy Member
Heb net met de man zijn e-mail adres gekeken...

enneuh ik moet zeggen dak er serieus aan twijfel, ik denk eerder da da nen bug is ofzo.. en anders ist dik cheaten van nVidia

@Dei Infitiator: de FX-reeks van nVidia heeft wel degelijk in PS en VS2.0 zeer veel hardwarematige tekorten....

vinteg

Legacy Member
Davion zei:
Heb net met de man zijn e-mail adres gekeken...

enneuh ik moet zeggen dak er serieus aan twijfel, ik denk eerder da da nen bug is ofzo.. en anders ist dik cheaten van nVidia

@Dei Infitiator: de FX-reeks van nVidia heeft wel degelijk in PS en VS2.0 zeer veel hardwarematige tekorten....
euh vraagske, hoe kunde gij door naar dien zen email te kijken twijfelen?
en idd das algemeen bekend da ze er HW matig tekort aan hebben, maar kzou der ni van verschieten da ze drivers zouden uitbrengen die het ineens een stuk beter doen zonder cheaten. en dan nog ati heeft overlaatst met zen beta's toch ook enorme verbeteringen gedaan, sommige zegge dat ze 800 meer scoorde in 05 etc dusja

apa

Legacy Member
Ik vind dat je niet over cheats kan spreken wanneer het gaat om niet officieel gereleaste drivers.

Mocht ik een driver-ontwikkelaar zijn en werken aan de performance van de drivers, dan zou ik zoeken naar een bottleneck om aan te werken. Eens ik er een zou vinden, dan zou ik proberen alle zij-invloeden (beter: alle andere features die een bottleneck vormen) uit te schakelen. Dat zou kunnen betekenen om veel features in de drivers af te zetten. Op die manier kan je iedere performance-verbetering toewijzen aan de code-aanpassingen en kan je die verbeteringen bovendien ook meten.

Als je nu die drivers op zich bekijkt, dan zou het erop lijken dat het cheat-drivers zijn. De beeldkwaliteit zou ondermaats kunnen lijken in benchmarks en scores zouden dus ongeldig zijn. Zijn dit nu cheat-drivers of niet? Ik vind van niet zolang de maker ze niet officieel openbaar maakt als geldig.

Mij lijkt het allemaal een beetje te mooi om waar te zijn. Commercieel is dit niet in het voordeel van nVidia om de oudere kaarten zo fel in performance te laten stijgen: daardoor kunnen eigenaars van die oudere kaarten nog wat langer hun oudere hardware houden en wachten met een upgrade.

Nu eerlijk gezegd zou ik zelf zeker niet klagen als er effectief zo'n drivers zouden uitkomen ;)

troid

Legacy Member
de threads over de 70.16 worde geslote op guru3d. Volgens mij is het fake zie maar naar die afbeelding van 3dmark05 score die hij poste je ziet dat het geedit is met photoshop.

brechtvm

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
Allesinds niet voor je ATI kaartje :p

nvidia forceware drivers...
merci (kemmet zelf gezocht)
als t alles is wa ge kunt reply-en dan heb k liever da ge zwijgt...
ik probeer graag bij te léren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan