Archief - 6600gt probleem (weer,maar ander probleem)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vinteg

Legacy Member
ik weet niet of het bij de 6600GT een feit is dat ze 2 clockspeeds hebben(2-D mode en 3-D mode) maar ik weet bij gainward en anderre fabrikanten was er in den tijd een prob da ge die 2 modes op dezelfde speeds moest laten bollen of ge kreeg crashes en artifacts. mss ook eens proberen

Harlequin

Legacy Member
Ik heb ook een thread gestart ivm die 6600GT agp,
mijn graka begon al kuren te krijgen toen ik nog maar aan het booten was.

Vandaag mee teruggeweest naar de winkel, direct een nieuwe gekregen.

Die nieuwe/werkende heeft geen defecten, geen artifacts, gewoon prachtig beeld.
Omdat er threads over waren op diverse fora,
heb ik al men games eens opgestart:
Half-life 2/CS source, nfsu2, rome tw, call of duty, enzovoort.
Nergens zag ik iets abnormaals.
Ik heb die beta forceware drivers (6.703) geïnstalleerd btw.

Dus als je nog altijd artifacts ziet op je scherm of iets anders dat abnormaal is,
dan raad ik je echt aan om ermee terug naar de winkel te stappen.

Greetz harle.

ozkaaan

Legacy Member
Harlequin zei:
Ik heb ook een thread gestart ivm die 6600GT agp,
mijn graka begon al kuren te krijgen toen ik nog maar aan het booten was.

Vandaag mee teruggeweest naar de winkel, direct een nieuwe gekregen.

Die nieuwe/werkende heeft geen defecten, geen artifacts, gewoon prachtig beeld.
Omdat er threads over waren op diverse fora,
heb ik al men games eens opgestart:
Half-life 2/CS source, nfsu2, rome tw, call of duty, enzovoort.
Nergens zag ik iets abnormaals.
Ik heb die beta forceware drivers (6.703) geïnstalleerd btw.

Dus als je nog altijd artifacts ziet op je scherm of iets anders dat abnormaal is,
dan raad ik je echt aan om ermee terug naar de winkel te stappen.

Greetz harle.
ma bij jou was het wel echt een probleem met uw kaart , en ik denk dat je moederbord geen sis-chipset heeft want anders zou jij dat ook krijgen
ma kun je verklaren waarom da nfsu2,flatout perfect werkt???
tis gewoon omdat ik een sis-moederbord heb .

Betabyte

Legacy Member
Probeer de allerlaatste nieuwe drivers 71.24 van Sparkle website
www.sparkle.com.tw , gene schrik , het zijn de zuivere nvidia drivers ,
MERKONAFHANKELIJK dus . Dees drivers zijn door Microsoft goedgekeurd
en ook nederlandstalig (WHQL & international dus)

Laat ons weten of het werkt :)

Raukaris

Legacy Member
Betabyte zei:
Probeer de allerlaatste nieuwe drivers 71.24 van Sparkle website
www.sparkle.com.tw , gene schrik , het zijn de zuivere nvidia drivers ,
MERKONAFHANKELIJK dus . Dees drivers zijn door Microsoft goedgekeurd
en ook nederlandstalig (WHQL & international dus)

Laat ons weten of het werkt :)
ja ik heb dus het zelfde probleem met mijn sparkle 6600gt ,krijg in verschillende games ook die artifacts :/

kga die drivers van hierboven ees installen

ozkaaan

Legacy Member
Raukaris zei:
ja ik heb dus het zelfde probleem met mijn sparkle 6600gt ,krijg in verschillende games ook die artifacts :/

kga die drivers van hierboven ees installen

krijg jij wel echt juist dezelfde artifacts als de mijne ?(zie fotos op pagina 1 )
breng me op de hoodte als het lukt ;)

Betabyte

Legacy Member
Ik heb ook ne sparkle 6600GT , geen artefacts !
RMA 'en die handel !

Conqie

Legacy Member
vinteg zei:
ik weet niet of het bij de 6600GT een feit is dat ze 2 clockspeeds hebben(2-D mode en 3-D mode) maar ik weet bij gainward en anderre fabrikanten was er in den tijd een prob da ge die 2 modes op dezelfde speeds moest laten bollen of ge kreeg crashes en artifacts. mss ook eens proberen
idd de 6600 gt heeft 2 verschillende speeds
bij mij toch ,de xfx editie.
en ik heb eigelijk nergens probs mee..


ik heb wel geen sis chipset maar begrijp nie da daar een prob mee is...
hebt ge al uwe laatste chipset drivers gaan hale op de sis site?

vinteg

Legacy Member
kbetwijfel persoonlijk ook of het van de chipset afhangt maar ja alles kan tegenwoordig, ik verschiet nergens meer van

Raukaris

Legacy Member
ozkaaan zei:
krijg jij wel echt juist dezelfde artifacts als de mijne ?(zie fotos op pagina 1 )
breng me op de hoodte als het lukt ;)
alles weg, alle spellen werken nu perfect :/
installeren die handel zou ik zo zeggen :woohoo:

Patman

Legacy Member
ik denk vooral dat het aan update ligt

met men gt haddek ook veel van die dinge, ik install patch van die games en het was opgelost...

jodeman

Legacy Member
ehm. Volledig verkeerd dus. De 6600 is gewoon een vrij complexe kaart om te maken. Omdat die zo complex zijn na het productieproces werken een paar kaarten niet goed en die worden gewoon in de vuilbak gesmeten. Deze kaart is gewoon slecht getest. Die artefacts komt gewoon doordat er pixelpijplijnen slecht werken. Terug naar de winkel doen. Dit ligt volgens mij niet aan uw systeem maar aan uw kaart. Groeten.

apa

Legacy Member
jodeman zei:
ehm. Volledig verkeerd dus. De 6600 is gewoon een vrij complexe kaart om te maken. Omdat die zo complex zijn na het productieproces werken een paar kaarten niet goed en die worden gewoon in de vuilbak gesmeten. Deze kaart is gewoon slecht getest. Die artefacts komt gewoon doordat er pixelpijplijnen slecht werken. Terug naar de winkel doen. Dit ligt volgens mij niet aan uw systeem maar aan uw kaart. Groeten.

Je bedoelt wellicht de 6800? De 6600 is net makkelijker om te produceren dan de 6800... Op default clocks zouden artifacts niet mogen optreden. Er schijnen echter productieproblemen te zijn met het geheugen. Die komen voor bij zowel ATI als nVidia tegenwoordig. Bij mijn weten is het enige wat je kan doen de kaart RMA'en... Met als risico dat je een nog slechtere kaart weerkrijgt.

ozkaaan

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
idd de 6600 gt heeft 2 verschillende speeds
bij mij toch ,de xfx editie.
en ik heb eigelijk nergens probs mee..


ik heb wel geen sis chipset maar begrijp nie da daar een prob mee is...
hebt ge al uwe laatste chipset drivers gaan hale op de sis site?
kune je nen link geven voor een sis site want ik vind er zo gene

jodeman

Legacy Member
Het kan niet dat 100% van de kaarten volledig correct werken na het productieproces, zelfs niet met de default clocks. Die 6600 heeft 6 pixelpijplijnen denk ik, wanneer deze geen 6 werkende pixelpijplijnen hebben worden die dervantussen gehaald. Kijk maar naar de 6800LE. Dat is eigenlijk een 6800GT 128DDR1 waar er minder dan 16 pijplijnen werken. Normaal worden die dan in de vuilbak gesmeten, maar die kaarten krijgen ne stempel 6800LE. Dat is waarom je bij een 6800LE pijplijnen kan openzetten. Het is gewoon een "slechte" 6800GT. En het is zo dat kaarten steeds complexer worden, niet alleen de 6800, gewoon elke kaart dat nu geproduceerd wordt is complex. Gewoon naar de winkel doen die handel, ge moet daar niet over blijven doorzagen, die kaart is kapot. Gegroet.

Mich

Legacy Member
jodeman zei:
Die 6600 heeft 6 pixelpijplijnen denk ik
tzijn der 8 :) . de le heeft er 256 bit brede bus dat ervoor zorgt dat er een hogere memory bandwitch is, maar de 6600GT heeft wel een hogere fill rate.

jodeman

Legacy Member
Wist het niet zeker meer ;). Ik was geen vergelijking aan het maken tussen de 6600 en de 6800LE hoor.

Oblivion

Legacy Member
heb toch m'n sterke twijfels bij dat 'kapotzijn'...

2* dezelfde kaart, exact hetzelfde probleem...

terwijl ze wel perfect werkt op een nieuwer mobo...
nja dunno..

soit ja, binnen paar dagen haal ik nieuw mobo en proc
blijf ik dan met vodden zitten gaat de kaart terug, indien niet ligt het wel degelijk aan conflict mobo-kaart-drivers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan