Archief - 3* 256 @ PC2100 of 2* 256 @ pc2700??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deleenheir

Legacy Member
Kheb hier nu 2 latjes van 256 @ PC2700 draaien. Nu heb ik nog een latteke 256MB da aan PC2100 draait. Wa doe ik best het zo laten of uitbreiden? Laat de discutie losbarsten ;)

DyNaRaX

Legacy Member
ik heb een gelijkaardige vraag, mijn broer heeft een XP2000+ op een NF7 mobo, hij heeft op dit ogenblik een latje ram (256mb PC2700) steken en ik heb hier nog een latje PC2100 (256mb) op overschot liggen. Kan ik dat latje er gewoon bij inrammen of gaat het zorgen voor een te groot prestatieverlies?

Exit

Legacy Member
als het ram aan 333 (2700) draait en ge steekt er 266 (2100) bij dan zal die 333 ook aan 266 draaien ... ram al trager zijn, als cpu fsb maar 266 is zal da verschil nie zo groot zijn. maar pc wel sneller door meer ram.

eniac

Legacy Member
Als het om een AthlonXP met 133MHz FSB gaat dan zal een RAM-snelheid 133MHz sneller zijn dan 166MHz, synchroon is altijd beter bij die XP's. Dus dan kan je zonder problemen 3*256MB op 133MHz laten lopen.

Alst het om ene met 166MHz FSB gaat dan zou ik 2*256 laten zitten, dat latje PC2100 verkopen en als je het nodig hebt een latje PC2700 bijsteken (of meteen PC3200, weinig prijsverschil en toekomstgericht).

Gaat het om een P4 dan zou ik al zeker geen PC2100 erinsteken, zal sterk vertragend werken.

deleenheir

Legacy Member
ik heb een athlon xp 2000+ die aan 11.5 * 166 draait. normaal draait die op 12.5 * 133.

eniac

Legacy Member
Dan zou ik toch die PC2100 er niet insteken, en je RAM mooi synchroon op 166MHz laten draaien. Tenzij je echt programma's draait die bakken RAM gebruiken.

deleenheir

Legacy Member
hoeveel is zo'n latje nog waar? 256 MB PC2100 met samsung chips. Trouwens erg vreemd met dat ram op PC2700 start windows nog wel... nog geen memtest gedaan...

eniac

Legacy Member
:)
Het is mogelijk dat dat ram op 166MHz draait. Als dat lukt kan je het er evengoed inlaten. Maar er is veel kans dat je moederbord gewoon op automatisch staat, en dat hij kijkt naar de snelheid van het traagste latje en dan de snelheid van dat latje instelt.
Als het effectief op 166 draait is er geen reden om het eruit te nemen.
Hoeveel dat waard is? Geen idee...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan