Als het om een AthlonXP met 133MHz FSB gaat dan zal een RAM-snelheid 133MHz sneller zijn dan 166MHz, synchroon is altijd beter bij die XP's. Dus dan kan je zonder problemen 3*256MB op 133MHz laten lopen.
Alst het om ene met 166MHz FSB gaat dan zou ik 2*256 laten zitten, dat latje PC2100 verkopen en als je het nodig hebt een latje PC2700 bijsteken (of meteen PC3200, weinig prijsverschil en toekomstgericht).
Gaat het om een P4 dan zou ik al zeker geen PC2100 erinsteken, zal sterk vertragend werken.